Οικονομικά και στιλάτα μικρά SUV έως 1.200 κ. εκ.!
Σε αυτό το αγοραστικό αφιέρωμα, σας παρουσιάζουμε 4 μικρά SUV τα οποία διακρίνονται με το υπέροχο σχεδιαστικό τους στιλ, τις προσιτές τους τιμές, αλλά και για τους αποδοτικούς turbo downsized κινητήρες βενζίνης, των έως 1.200 κ. εκ.!
Όπως έχουμε ξαναγράψει, η κατηγορία των μικρών SUV γνωρίζει λαμπρές μέρες, μιας και κερδίζουν όλο και πιο πολύ το ενδιαφέρον του κοινού. Η ποικιλία των αυτοκινήτων είναι τεράστια, καλύπτοντας όλα τα γούστα, με τα μοντέλα να προσφέρονται με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης, αλλά και πετρελαίου. Εμείς σε αυτό το αγοραστικό αφιέρωμα, σας παρουσιάζουμε 4 μικρά SUV τα οποία διακρίνονται με το υπέροχο σχεδιαστικό τους στιλ, τις προσιτές τους τιμές, αλλά και για τους αποδοτικούς turbo downsized κινητήρες βενζίνης, των έως 1.200 κ.εκ.
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Το πολύ μοντέρνο Citroen C3 Aircross διαθέτει πλούσια γκάμα οικονομικών και αποδοτικών κινητήρων τελευταίας γενιάς, βενζίνης και πετρελαίου. Εμείς θα εξετάσουμε την έκδοση με τον κινητήρα 1.2 PureTech 110, η οποία ξεκινά από τα 16.800 ευρώ στην έκδοση Flair. Τιμή που είναι αρκετά συμφέρουσα, αναλογιζόμενοι και τον εξοπλισμό που ενσωματώνει πάνω της.
Ο 1.200άρης PureTech κινητήρας με απόδοση 110 ίππων και ροπή 205 Nm ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα των 1.234 κιλών. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,3 δλ., με το C3 Aircross να επιταχύνει σβέλτα κι εν κινήσει, χάρη στην πολύ καλή κλιμάκωση του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Παράλληλα, η μακριά 6η ταχύτητα συνδράμει και στην λογική κατανάλωση καυσίμου (7,4 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής). Το μοναδικό μειονέκτημα είναι οι κραδασμοί που περνάνε στο εσωτερικό λόγω της 3κύλινδρης υπόστασης του κινητήρα.
Η καμπίνα του C3 Aircross είναι ποιοτική κι άνετη, ξεχωρίζοντας παράλληλα για τον μοντέρνο σχεδιασμό της. Την προσοχή κεντρίζει η οθόνη αφής των 7 ιντσών όπου έχουν ενσωματωθεί λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως είναι -μεταξύ άλλων- ο χειρισμός του ηχοσυστήματος και του air condition, η κάμερα οπισθοπορείας και πολλά ακόμα. Οι χώροι είναι άνετοι για πέντε επιβάτες, όπως κι ο χώρος αποσκευών, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, που αγγίζει τα 410 λίτρα.
Στο δρόμο το Citroen C3 Aircross κερδίζει αμέσως τον οδηγό του, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό της άνεσης και της ασφαλούς αίσθησης που προσφέρει. Η ανάρτησή του αμβλύνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, με το μικρό SUV της Citroen να είναι σταθερό και στις υψηλές ταχύτητες των αυτοκινητοδρόμων. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι έντονες και τα περιθώρια πρόσφυσης αρκετά, ενώ υπό έντονη πίεση θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής, οι οποίες εξαλείφονται άμεσα από το ESP. Σε αστικό περιβάλλον η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά και οι compact διαστάσεις του, κάνουν τους ελιγμούς, αλλά και το παρκάρισμα, παιχνιδάκι!
Τιμή: Από 16.800 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 106,82 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.199 κ.εκ., Ισχύς: 110/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 205/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,3 δλ., Τελική ταχύτητα: 185 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS
Η Hyundai με την παρουσίαση του Kona τάραξε για τα καλά τα νερά της κατηγορίας των μικρών SUV. Με παρουσιαστικό που κερδίζει τις εντυπώσεις με το καλημέρα, με τιμή ασυναγώνιστη (ξεκινάει από τα 16.990 ευρώ) και με εξοπλισμό που σίγουρα ζηλεύουν μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Σε ότι αφορά την εμφάνιση του κορεάτικου μοντέλου, αυτή είναι άκρως δυναμική, με τη διαφορετικότητά της να τονίζεται από το γεγονός πως η ίδια η μάρκα την υπογραμμίζει αναφερόμενη στο μοντέλο ως Kona by Hyundai και όχι Hyundai Kona. Αιχμηρές γραμμές, που «αναμιγνύονται» ιδανικά με τις σμιλευμένες γραμμές του αμαξώματος, με το επιθετικό στιλ να τονίζεται από τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα. Συγκριτικά με την εξωτερική εμφάνιση, ο σχεδιασμός της καμπίνας είναι πιο ήπιος, αλλά η ποιότητα κατασκευής σε πείθει αμέσως, παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών. Πολύ καλό βαθμό παίρνει και η πρακτικότητα, με αρκετές ευρύχωρες θήκες, ενώ άνω του μέσου όρου της κατηγορίας είναι η ευρυχωρία της καμπίνας. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 361 λίτρα.
Ο 1.000άρης T-GDi κινητήρας των 3 κυλίνδρων, των 120 ίππων και των 172 Nm ροπής, κινεί με άνεση το εμφατικό αμάξωμα του Kona. Τραβάει εξαιρετικά από τις χαμηλές κιόλας στροφές, χωρίς εξάρσεις ή μεταπτώσεις στην απόδοσή του, χαρίζοντας την αίσθηση πως έχει δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών. Για τα 0-100 χλμ./ώρα το Hyundai Kona χρειάζεται 12,0 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 181 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην πραγματική μέση κατανάλωσή του, αυτή βρέθηκε στα 7,2 λίτρα/100 χλμ.
Στο δρόμο, το Kona είναι ευχάριστο ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις από το σπίτι προς την εργασία και τούμπαλιν. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με την ανάρτηση να καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις χάρη στη πολύ καλή λειτουργία της, τόσο στην εθνική, όσο και σε δρόμο με στροφές. Ο έλεγχος των αντιδράσεων του αμαξώματος είναι αρκετά άμεσος και οι κλίσεις του περιορισμένες, εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό. Αν ήταν και πιο… ζωντανό το τιμόνι θα ήταν ακόμα καλύτερα τα πράγματα.
Τιμή: Από 16.990 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 150 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με μονόχρωμη οθόνη αφής 4 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 120/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 172/1.500 – 4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12 δλ., Τελική ταχύτητα: 181 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 125 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Nissan Juke 1.0 117 PS
Το νέο Nissan Juke πρόσφατα έκανε την μεγάλη επιστροφή, σε μια κατηγορία της οποίας έβαλε τα θεμέλια, κάτι που μαρτυρούν και οι 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Καλύτερο από το προκάτοχό του, το Nissan Juke προσφέρεται με τον 1.000άρη κινητήρα όπου και θα σας αναλύσουμε παρακάτω, με τιμή που ξεκινάει από τα 17.900 ευρώ.
Ένας από τους λόγους -ίσως ο κυριότερος- που έγινε σημείο αναφοράς το πρώτο Juke, ήταν οι ιδιαίτερες γραμμές του αμαξώματος. Στη νέα του γενιά, η Nissan θέλησε να διατηρήσει το ύφος, αλλά σε μια εκτέλεση περισσότερο εύπεπτη από το ευρύτερο κοινό. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει με τα μεγάλα κυκλικά φωτιστικά σώματα και τα «σχιστά» LED ημέρας ακριβώς από πάνω τους. Τώρα, εντός των κυκλικών φώτων συναντάμε προβολείς σε σχήμα «Υ» ενώ τα φώτα ημέρας είναι λεπτότερα, δένοντας αρμονικά και αποτελώντας συνέχεια της μάσκας «V Motion». Οι φαρδιοί ώμοι και το γενικότερο παράστημα χαρίζει μυώδες προφίλ στο αυτοκίνητο, με τα πίσω φωτιστικά σώματα να παρουσιάζονται πιο συγκρατημένα σχεδιαστικά σε σχέση με τον προκάτοχο.
Όσοι γνωρίζουν την καμπίνα του προηγούμενου Juke και μπουν σε αυτή της νέας γενιάς, θα εκπλαγούν ευχάριστα. Βέβαια, για να είμαστε ακριβείς, το τελικό αποτέλεσμα αφήνει άπαντες ικανοποιημένους σε ότι αφορά την ποιότητα και το σχεδιασμό του ταμπλό. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πολύ καλής ποιότητας στο μεγαλύτερο τμήμα ταμπλό-κεντρικής κονσόλας, με τις εντυπώσεις να κλέβει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών, στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Οι επιβάτες τόσο εμπρός, όσο και πίσω θα βολευτούν με άνεση, όπως και οι αποσκευές τους, στο διαθέσιμο πορτ μπαγκάζ των 422 λίτρων.
Το τρικύλινδρο τούρμπο μοτέρ των 999 κ.εκ. αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm ροπής στις 1.750-4.000 σ.α.λ., συνδυαζόμενο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η ελαστικότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο με τον κινητήρα να τραβάει από τις 1.500 σ.α.λ., ακόμα και με 4η στο κιβώτιο. Αναμενόμενο λοιπόν η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,4 δλ., με το κοντέρ να σταματάει στα 180 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά του, αυτή θυμίζει ένα Qashqai υπό κλίμακα κι αυτό χάρη στη πλατφόρμα CMF-B, στην οποία βασίζεται. Το Nissan Juke επικοινωνεί εξαιρετικά με τον οδηγό του, δίνοντας την ευκαιρία στους έχοντες τα χέρια, να το οδηγήσουν εξαιρετικά σβέλτα. Το τιμόνι μεταφέρει αρκετή πληροφόρηση, ενώ το στήσιμο της ανάρτησης είναι τέτοιο που συνδυάζει άνεση κι άφθονη πρόσφυση. Βέβαια αν το παρακάνετε ESP θα επέμβει διακριτικά.
Τιμή: Από 17.900 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 109,76 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 117/5.250 PS/σ.α.λ., Ροπή: 180/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,4 δλ., Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 112 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Η VW με το T-Cross «πάτησε» για τα καλά στη μικρή κατηγορία των SUV, προσφερόμενο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Βασικός βενζίνης είναι ο 1.000άρης TSI των 95 ίππων, με τιμή που ξεκινάει από 17.440 ευρώ στην αρχική έκδοση Life. Η επιλογή μας όμως είναι η έκδοση με τους 115 ίππους που κοστίζει από 19.150 ευρώ και έχει υπερπλήρη εξοπλισμό. Εμφανισιακά τώρα, το T-Cross βαδίζει στη γνωστή σχεδιαστική πεπατημένη της μάρκας, με το εμπρόσθιο τμήμα να θυμίζει το Tiguan, ενώ όμορφα «δένουν» τα LED φώτα ημέρας, που βρίσκονται εντός των εμπρός φωτιστικών. Πίσω, οι σχεδιαστές έχουν κάνει ένα έξυπνο τέχνασμα: τοποθέτησαν μια οριζόντια αντανακλαστική λωρίδα σε μαύρο χρώμα που προσδίδει την απαραίτητη premium πινελιά.
Το εσωτερικό του VW T-Cross διακρίνεται για τα νεανικά, αλλά και γνώριμα στοιχεία του, τα οποία συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό και τις επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά, αλλά με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Εντυπωσιακή είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα infotainment, ενώ πολύ καλοί είναι οι χώροι και για τους επιβάτες, με αρκετές θήκες για τα μικροαντικείμενα. Σίγουρα θα εκτιμήσετε το συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 14 εκατοστά, το οποίο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του T-Cross, διαμορφώνοντας κι ανάλογα τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 347 έως 417 λίτρα.
Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 115 ίππων και 200 Nm ροπής δείχνει το σθένος του από χαμηλά, ανεβάζοντας πρόθυμα και γραμμικά στροφές μέχρι και τον κόφτη. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,2 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Όπως όλα τα μοντέλα VW, έτσι και το T-Cross ξεχωρίζει με την άνετη κι ασφαλή οδική συμπεριφορά που προσφέρει. Εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ και τα επίπεδα ηχομόνωσης είναι υψηλά ακόμα και κατά το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Σε πιο κλειστές καμπές, οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι έντονες. Και να πιεστεί, το T-Cross θα στρίψει προβλέψιμα κι υποστροφικά, αλλά θα «μαζευτεί» εύκολα με «άσε» στο δεξί πεντάλ και λίγο παραπάνω στρίψιμο του τιμονιού.
Τιμή: Από 19.150 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 165,60 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, αισθητήρας τυφλού σημείου, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και αυτόματη ενεργοποίηση φώτων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 115/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 200/2.000 – 3.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ., Τελική ταχύτητα: 193 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 6,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 138 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Πηγή: autogreeknews.gr