Χίλιες φορές πιο ρυπογόνα τα ελαστικά από τα καυσαέρια!
Μια μελέτη αναφέρει ότι η ρύπανση που προκαλείται από τη φθορά των ελαστικών είναι 1.000 φορές μεγαλύτερη από τους ρύπους που εκπέμπουν οι κινητήρες.
Μια μελέτη του ανεξάρτητου οργανισμού Emissions Analytics αναφέρει ότι η ρύπανση που προκαλείται από τη φθορά των ελαστικών είναι 1.000 φορές μεγαλύτερη από τους ρύπους που εκπέμπουν οι κινητήρες. Ο εν λόγω οργανισμός που έχει ειδίκευση στη μέτρηση καυσαερίων, προέβη σε αυτό το συμπέρασμα έπειτα από εκτεταμένη έρευνα.
Αυτό που αναφέρουν οι ερευνητές του οργανισμού είναι πως τα σωματίδια που παράγονται από τη φθορά των ελαστικών, αλλά και τα κατάλοιπα από τη χρήση των φρένων, δημιουργούν τεράστια περιβαλλοντική ρύπανση. Κάτι που με τα χρόνια έχει αυξηθεί, λόγω και της αυξανόμενης δημοτικότητας των SUV. Όμως οι επιστήμονες αναφέρουν πως και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν σε αυτό, αφού είναι βαρύτερα από τα συμβατικά οχήματα λόγω των μπαταριών τους.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Στο σημείο όμως που στάθηκε ιδιαίτερα το επιστημονικό προσωπικό, είναι πως η συγκεκριμένη κατηγορία μόλυνσης είναι ανεξέλεγκτη. Κι αυτό γιατί εν αντιθέσει με τις εκπομπές ρύπων που ολοένα και μειώνονται, τα σωματίδια από τη φθορά των ελαστικών δεν υπολογίζονται. Η νέα τάση πραγμάτων θέλει η προσοχή μας να στραφεί σε αυτό που η επιστημονική κοινότητα ονομάζει Non-exhaust emissions (ΝΕΕ), δηλαδή ρύποι που δεν προέρχονται από το σύστημα εξαγωγής. Σε αυτή την κατηγορία συγκαταλέγονται τα σωματίδια που εκλύονται στον αέρα από φθορά φρένων κι ελαστικών, φθορά της επιφάνειας του οδοστρώματος κι αιώρηση της σκόνης του οδοστρώματος κατά τη χρήση των οχημάτων.
Για όλα τα παραπάνω, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν υπάρχει η απαιτούμενη νομοθεσία για τον έλεγχο και περιορισμό αυτής της κατηγορίας ρύπων. Παρά το γεγονός πως η μόλυνση που προκαλούν στον αέρα είναι σημαντική. Για να γίνουν ακόμα πιο κατανοητά τα συμπεράσματα της έρευνας, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ένα δημοφιλές οικογενειακό hatchback με καινούργια και σωστά φουσκωμένα ελαστικά. Κατά την δοκιμή διαπίστωσαν πως το αυτοκίνητο εκπέμπει 5,8 γραμμάρια σωματιδίων ανά χιλιόμετρο, αριθμός 1.000 φορές μεγαλύτερος από τα 4,5 χιλιοστόγραμμα ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με ελεγχόμενα όρια εκπομπών καυσαερίων. Νούμερα τα οποία εκτοξεύονται με λάθος πιέσεις ελαστικών, αλλά και χειρότερης ποιότητας οδόστρωμα.
Πηγή: autogreeknews.gr