Ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με σύστημα πολυμέσων;
Η πάροδος του χρόνου και η πρόοδος της τεχνολογίας έχουν το «συνήθειο» να μας κάνουν να ξεχνάμε.
Η πάροδος του χρόνου και η πρόοδος της τεχνολογίας έχουν το «συνήθειο» να μας κάνουν να ξεχνάμε. Τα αυτονόητα σήμερα, ήταν αδιανόητα χθες. Δεν χρειάζεται να κοιτάξουμε μακριά. Μια ματιά στο 1998 και το ίντερνετ, αρκεί.
Στα τέλη των 90’s ο όρος «διαδίκτυο» ήταν πρακτικά άγνωστος στην Ελλάδα. Όσοι είχαν ασχοληθεί, θα φέρουν στο μυαλό τους τις αλήστου μνήμης dial up συνδέσεις, με ταχύτητα χελώνας που υποφέρει από χιαστούς, «φαρμακερές» χρεώσεις (λογαριασμοί 100 και 150 χιλιάδων δραχμών στον ΟΤΕ ήταν σύνηθες φαινόμενο), την αδυναμία πραγματοποίησης κλήσης όταν ήσουν συνδεδεμένος και φυσικά, τον χαρακτηριστικότατο ήχο που ακουγόταν στην άλλη άκρη του ακουστικού. Προφανώς και η σχέση του ίντερνετ με τα αυτοκίνητα, ήταν μηδαμινή.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ακόμα και τα πολυτελή μοντέλα, στο μέτωπο της ψυχαγωγίας είχαν να περηφανεύονται για την ύπαρξη CD player και CD changer, με κατασκευές επιπέδου Mercedes S-Class να διαθέτουν τηλεόραση και τηλέφωνο, ενώ το μόνο φαντεζί στις οθόνες ήταν το RDS του ραδιοφώνου και οι ενδείξεις του αυτόματου κλιματισμού – όπου, βεβαία, υπήρχε. Ένα αυτοκίνητο, ωστόσο, έμοιαζε τουλάχιστον 15 χρόνια μπροστά από την εποχή του…
Η Citroen είναι πασίγνωστη για τις καινοτομίες της. Πρόκειται για την εταιρία που έφερε την κίνηση μπροστά, με την Traction Avant, πίσω στο 1934. Για την ιδιοφυή απλότητα του 2CV δεν χρειάζονται πολλά λόγια, ούτε για την τεχνολογική υπεροχή της «Θεάς». Προς τα τέλη της δεκαετίας του 90, το DNA της γαλλικής φίρμας είχε αρχίσει να μεταλλάσσεται προς το πιο αδιάφορο και εμπορικό, υπό τη μορφή της Xsara. Αυτό δεν σήμαινε, όμως, ότι οι συνεχιστές του οράματος του Αντρέ Σιτροέν είχαν λησμονήσει την κληρονομιά του.
Η XM ήταν η ναυαρχίδα της φίρμας, ένα από τα ξεχωριστό σχεδιαστικά και αεροδυναμικό αυτοκίνητο της εποχής, με την υδροπνευματική ανάρτηση σε πρώτο πλάνο. Η Citroen λοιπόν, αποφάσισε να μετατρέψει το ήδη προχωρημένο μοντέλο της σε επισκέπτη από το μέλλον. Σε συνεργασία με τις Microsoft, Cap Gemini, Sagem, France Telecom και Magneti Marelli, δημιούργησαν την XM Multimedia. Ένα αυτοκίνητο που -εν έτει 1998, μην το ξεχνάμε- διέθετε σύστημα πολυμέσων με ενσωματωμένο GPS, τηλεόραση, τηλέφωνο, οθόνη αφής, πληκτρολόγιο και ασύρματη σύνδεση ίντερνετ!
Κατασκευάστηκε σε μόλις 50 αντίτυπα, όλα με τον 3λιτρο 24βάλβιδο V6 των 194 ίππων κάτω από το καπό και ένα 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων να τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς. Πέρα από το τεχνολογικό υπερθέαμα, η λιμουζίνα των 4.709 χλστ. είχε και γκάζι. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 8,3 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 233 χλμ./ώρα, καθιστώντας την XM Multimedia ως high tech γαλλική υπερταχεία. Μία από τις 50 τώρα, αναζητά αγοραστή!
Είναι μοντέλο του 1998, όπως είπαμε, με 125.000 χλμ. στο οδόμετρο και βρίσκεται στην Ολλανδία. Η εμφάνιση βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, όπως και η υλικοτεχνική υποδομή (σφαίρες ανάρτησης, σύστημα πολυμέσων, κινητήρας, κιβώτιο). Για να γίνει δική σας, απαιτούνται 11.950 ευρώ. Πατάγατε enter;
Πηγή: autogreeknews.gr