Η Toyota δίνει τη λύση στο μπέρδεμα γκάζι-φρένου!
Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά ακόμα και σήμερα, το μπέρδεμα του φρένου με το γκάζι προκαλεί δυσανάλογο αριθμό δυστυχημάτων.
Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά ακόμα και σήμερα, όπου οι ενέργειες του οδηγού περνάνε από πολλά ηλεκτρονικά «πρωτόκολλα», το μπέρδεμα του φρένου με το γκάζι προκαλεί δυσανάλογο αριθμό δυστυχημάτων. Στην Ιαπωνία, κατά τη διάρκεια του περσινού έτους καταγράφηκαν πάνω από 149 θανάσιμα τροχαία με οδηγούς ηλικίας άνω των 75 ετών. Το 11% εξ αυτών, αποδίδεται σε ακούσια επιτάχυνση του αυτοκινήτου. Το αντίστοιχο ποσοστό για τα ατυχήματα με υλικές ζημιές, είναι ακόμα υψηλότερο.
Κατόπιν εντολής των εγχώριων υπουργείων Μεταφορών και Τουρισμού, οι ιαπωνικές εταιρίες κλήθηκαν να βρουν λύση για το πρόβλημα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μαζί με τους κατασκευαστές λογισμικών, ανέπτυξαν συστήματα που αποτρέπουν την επιτάχυνση του οχήματος σε περίπτωση που ανιχνευθεί εμπόδιο -κυρίως σταθερής φύσεως ή σε μέγεθος αυτοκινήτου και πάνω. Η Toyota, ωστόσο, είναι η πρώτη που κάνει το βήμα παραπάνω και επιτρέπει την ανίχνευση πεζών και ποδηλατών.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η λειτουργία του εν λόγω συστήματος -αλλά και των υπολοίπων- βασίζεται σε αυτήν του αυτόματου φρεναρίσματος πανικού. Μόνο που εδώ στόχος δεν είναι να επιβραδύνει το αυτοκίνητο, αλλά να μην επιταχύνει. Αν, για παράδειγμα, εντοπιστεί αντικείμενο σε πολύ κοντινή απόσταση και ο οδηγός πατήσει το γκάζι, το σύστημα καταλαβαίνει πως πρόκειται για άθελη ενέργεια (χωρίς να αποκλείονται οι εσκεμμένες, βέβαια) και δεν ανοίγει την πεταλούδα του γκαζιού. Κατ’ αυτό τον τρόπο αποτρέπονται οι «επιδρομές» συνήθως νέων οδηγών –αλλά και ηλικιωμένων- σε πάρκινγκ, θάλασσες και αντιπροσωπείες. Μάλιστα, για τις πιο «βαριές» περιπτώσεις, η επιτάχυνση αποτρέπεται γενικά σε απότομο πάτημα του γκαζιού, ακόμα κι αν δεν έχει εντοπιστεί κάποιο εμπόδιο.
Για παράδειγμα, σε στροφή. Το Acceleration Suppression Function, ή Λειτουργία Καταστολής Επιτάχυνσης, βασίζεται στο ραντάρ του ενεργού cruise control ώστε να σκανάρει τον δρόμο. Αν εντοπίσει στροφή και ο οδηγός πατήσει το γκάζι, αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για «τσαφ» αντί φρένου και κόβει την παροχή. Σε σπορ αυτοκίνητα, όπως το Avalon TRD, που απότομο γκάζι προ της στροφής μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να «γυρίσει», το ASF θα διαθέτει διακόπτη απενεργοποίησης (όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα, δηλαδή)
Μάλιστα, το σύστημα μπορεί να τοποθετηθεί και σε παλιότερα μοντέλα αρκεί να προϋπάρχουν τα ανάλογα συνοδευτικά (ESP, αυτόματο φρενάρισμα και ενεργό cruise control), όπως για παράδειγμα σε περιπτώσεις γονιών που θέλουν να διαφυλάξουν τα παιδιά τους από ανωριμότητες (κάτι σαν την λειτουργία γονικού ελέγχου στους υπολογιστές και τα smartphones).
Πηγή: autogreeknews.gr