Ποιος είναι ο ισχυρότερος 4κύλινδρος κινητήρας;
O εργοστασιακός 4κύλινδρος κινητήρας με την περισσότερη δύναμη από οποιονδήποτε άλλο ευρείας παραγωγής στον κόσμο.
Οι κινητήρες των αυτοκινήτων συνεχώς εξελίσσονται και πλέον οι αποδόσεις τους έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, χωρίς να έχουν πολλά κυβικά και κυλίνδρους, οι οποίοι προσθέτουν βάρος, με όλα τα αρνητικά που αυτό συνεπάγεται σε επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά κ.λπ.
Από τους μικρούς turbo downsized κινητήρες βενζίνης αποδίδονται πλέον πολλά άλογα, αφού μοτέρ από 1.0 λτ. έως 1.4 λτ. έχουν πλέον την ίδια και περισσότερη δύναμη από παλαιότερους ατμοσφαιρικούς των 1.6-2.0 λτ. Ποιος όμως εργοστασιακός 4κύλινδρος κινητήρας έχει την περισσότερη δύναμη από οποιονδήποτε άλλο ευρείας παραγωγής στον κόσμο;
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η απάντηση είναι το πανίσχυρο 1.991 κ.εκ. μηχανικό σύνολο που κινεί τις νέες Mercedes-AMG A 45 S, CLA 45 S και CLA 45 Shooting Brake S. Ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 421 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 500 Nm ροπή στις 5.000-5.250 σ.α.λ. Η ειδική ισχύς φτάνει τους 210,5 ίππους στο λίτρο, χωρίς να υπάρχει η συνδρομή ηλεκτρικού μοτέρ (υβριδικό σύνολο), ενώ μπορεί να φτάσει έως τις 7.200 σ.α.λ., πράγμα που με την σειρά του επιβεβαιώνει ότι ο M 139 είναι ένας σπορ κινητήρας με αγωνιστικές προδιαγραφές σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Ο νέος αυτός αλουμινένιος κινητήρας των 160,5 κιλών βάρους, συναρμολογείται εξολοκλήρου στο χέρι στο εργοστάσιο του Affalterbach, όπου έχει εγκατασταθεί μια νέα γραμμή παραγωγής. Σε σύγκριση με τον παρόμοιο εγκάρσια εγκατεστημένο τετρακύλινδρο M 260 στα μοντέλα 35 ή τον προηγούμενο κινητήρα M 133, ο νέος Mercedes-AMG M 139 έχει περιστραφεί γύρω από τον κατακόρυφο άξονά του κατά 180 μοίρες. Αυτό σημαίνει ότι ο υπερσυμπιεστής και η πολλαπλή εξαγωγής τοποθετούνται τώρα στο πίσω μέρος. Το σύστημα εισαγωγής είναι επομένως τοποθετημένο μπροστά. Αυτή η διαμόρφωση επιτρέπει την πιο επίπεδη και αεροδυναμική επιλογή σχεδιασμού του εμπρόσθιου τμήματος.
Το νέο turbo twinscroll συνδυάζει τη βέλτιστη απόκριση στις χαμηλές στροφές του κινητήρα με υψηλή ισχύ στις υψηλές στροφές. Η μέγιστη πίεση φτάνει στα 2,1 bar, ενώ η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σκάστρα επιτρέπει την ακριβέστερη ρύθμιση της πίεσης φόρτισης και βελτιστοποιεί την απόκριση ειδικά στις μεσαίες στροφές. Επιπλέον, για να μειωθεί η τριβή μεταξύ των εμβόλων και των κυλίνδρων, οι επενδύσεις επικαλύπτονται με την πατενταρισμένη τεχνολογία NANOSLIDE.
Οι επιδόσεις που προσφέρει το 2λιτρο αυτό μοτέρ στις Mercedes-AMG A 45 S και CLA 45 S, σε συνδυασμό με το 8άρι κιβώτιο DCT 8G και την τετρακίνηση 4MATIC+ είναι αναμενόμενα καταιγιστικές. Η πιο γρήγορη Α 45 S επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα (4,0 δλ. η CLA 45 S και η CLA 45 Shooting Brake S) και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά και στα δύο μοντέλα στα 270 χλμ./ώρα.
Πηγή: autogreeknews.gr