Δοκιμή του Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS!
Tο i20 είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της Hyundai, ενώ μετά την ανανέωση που δέχτηκε εκσυγχρονίστηκε σχεδιαστικά, βελτιώθηκε σε ποιότητα και αναβαθμίστηκε σε τεχνολογία.
Παράλληλα, προσφέρεται σε άκρως ανταγωνιστικές, μαζί με 5 χρόνια δωρεάν εργοστασιακή εγγύηση, ανάλογης διάρκειας οδική βοήθεια και ετήσιο τεχνικό έλεγχο, καθώς και πέντε χρόνια εγγύηση βαφής.
Οι τιμές του Hyundai i20 ξεκινούν από 11.840 ευρώ στην έκδοση 1.2 λτ. 75 PS, ενώ με τους 85 ίππους κοστίζει από 12.540 ευρώ με πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Το πολύ καλό 1.0 T-GDI 100 PS πωλείται από 13.390 ευρώ και από την αρχική έκδοση Fresh περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ηχοσύστημα με οθόνη 5 ιντσών και χειριστήρια στο τιμόνι, κ.λπ.
Ολυμπιακός: Να μη «βλέπει» τους άλλους
Ποιότητα – ευρυχωρία – εργονομία
Σε αυτό το τρίπτυχο βασίζεται ο εσωτερικός κόσμος του ανανεωμένου Hyundai i20. Η σχεδίαση δεν παρουσιάζει ακρότητες, δίνοντας μεγάλη έμφαση στη διευκόλυνση του οδηγού. Κάθε διακόπτης βρίσκεται εκεί που τον περιμένεις και χρησιμεύει για τη ρύθμιση της λειτουργίας που θέλεις, με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών (στάνταρ από τη δεύτερη έκδοση Exclusive) να ανταποκρίνεται άμεσα στο άγγιγμα και να διατηρεί την ευκρίνειά της ακόμα και όταν πέφτει πάνω ήλιος.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, με λεπτό μαλακό πλαστικό σε ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και ευχάριστες στην όψη τις υπόλοιπες σκληρές επιφάνειες. Ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις είναι ευανάγνωστος, το τιμόνι έχει χειριστήρια και δύσκολα θα σε αναγκάσει να πάρεις τα χέρια του από αυτό, οι θήκες μικροαντικειμένων στην καμπίνα και είναι ευρύχωρες, ενώ χαρακτηριστικό είναι πως το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι κλιματιζόμενο. Τέσσερις επιβάτες δεν υπάρχει περίπτωση να παραπονεθούν για το επίπεδο των προσφερόμενων χώρων, ούτε για τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία βρίσκεται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, στα 325 λίτρα (με κιτ επισκευής ελαστικού).
Εξαιρετικό μοτέρ και επιδόσεις, αντίστοιχη κατανάλωση
Δεν θα ήταν υπερβολή να υποστηρίζαμε πως ο 1.0 Τ-GDI με τους 100 ίππους, είναι ίσως η ιδανική επιλογή για το i20. Αν και 3κύλινδρος οι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους, σε βαθμό που το μικρό Hyundai παρουσιάζεται πιο ήσυχο ακόμα και από άλλα μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα.
Στο i20 το 5τάχυτο κιβώτιο αρχικά προκαλεί ένα μειδίαμα παραπόνου, όμως μόλις αρχίσεις να το οδηγείς συνειδητοποιείς πως η εν λόγω μετάδοση ταιριάζει «γάντι» στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα. Χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγεις συχνά στον -εύχρηστο και με σωστό κούμπωμα- επιλογέα, βρίσκεσαι συνεχώς εντός των 172 Nm της ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Από εκεί και μέχρι τον κόφτη των 6.100 σ.α.λ. αναλαμβάνουν οι 100 ίπποι, με την ανάλογη αύξηση στα ντεσιμπέλ όσο «σκαρφαλώνεις» στην κλίμακα του στροφόμετρου. Οι επιδόσεις βρίσκονται στο πάνω ράφι της κατηγορίας, με 10,8 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και 188 χλμ./ώρα τελικής, συνδυαζόμενες μάλιστα με αντίστοιχου επιπέδου οικονομία που αποτυπώνεται στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. της πραγματικής μέσης κατανάλωσης. Παράλληλα, ένα ταξίδι με μέση ωριαία ταχύτητα τα 130 χλμ./ώρα μπορείς να το κάνεις αγόγγυστα και ήσυχα με το μοτέρ να «σιγοκροταλίζει» λίγο πάνω από τις 2.300-2.400 σ.α.λ.
Ευκολοδήγητο και άνετο
Στην Hyundai ξέρουν καλά τι κάνουν όταν πρόκειται για την οδική συμπεριφορά. Τη συνταγή την έχουν και την εξελίσσουν διαρκώς εδώ και χρόνια. Ποντάρουν λοιπόν στον ευκολοδήγητο χαρακτήρα και την άνεση και είναι κερδισμένοι, αφού αυτά είναι δύο οδηγικά χαρακτηριστικά που αρέσουν σε όλους. Ο μικρός κύκλος στροφής των 10,2 μέτρων σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, καθιστούν το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευέλικτο στα στενάκια της πόλης. Μάλιστα η περιμετρική του ορατότητα είναι πολύ καλή και αποτελεί σύμμαχο του οδηγού, μαζί με την πολύ καλή θέση οδήγησης με το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων.
Η ανάρτηση είναι ήσυχη στη λειτουργία της και αποσβένει τους κραδασμούς αποτελεσματικά, ενώ μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος νιώθεις το πίσω μέρος λίγο ξερό. Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου το i20 είναι σταθερό και ευθύβολο, με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο. Στις στροφές κλίσεις υπάρχουν ως απόρροια της άνεσης, παρόλα αυτά δεν ανησυχούν. Εξάλλου το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) είναι εκεί για να επεμβαίνει. Το μόνο μείον και η μοναδική περίπτωση που θα αναζητήσεις έκτη σχέση στο κιβώτιο, αφορά το προαναφερθέν ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο που θα ήταν ακόμα πιο ξεκούραστο.
+ Ποιότητα λειτουργίας κινητήρα, ευκολοδήγητος χαρακτήρας, ευρυχωρία, συναρμογή, εξοπλισμός, τιμή, 5ετής εγγύηση/οδική βοήθεια
– Σχετικά μουντός διάκοσμος στο εσωτερικό
Πηγή: autogreeknews.gr