Γνωρίζετε τι κάνει ο διαχωριστής λαδιού; (vid)
Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια οι κινητήρες έχουν κάνει άλματα ανάπτυξης, τόσο σε ότι αφορά τις επιδόσεις τους, όσο και τους παραγόμενους ρύπους.
Πλέον ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου είναι ο κανόνας σε ότι έχει να κάνει με την τροφοδοσία καυσίμου στα σύγχρονα αυτοκίνητα, αλλά ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας ελλοχεύει μερικούς κινδύνους για τη μακροζωία του κινητήρα.
Τα πρώτα μοτέρ άμεσου ψεκασμού τα είχαμε δει πριν 23 χρόνια, χάρη στη τεχνολογία «Gasoline Direct Injection», της Mitsubishi, με τον κινητήρα 1.8 GDI κι έπειτα ακολούθησαν κι άλλες κατασκευάστριες εταιρείες, όπως η Renault, η Volkswagen, η Alfa Romeo, η Ford, η BMW κ.α. Βέβαια, το 2007 μόλις το 2,3% των νέων μοντέλων της αγοράς ενστερνίζονταν την συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία πλέον έχει γίνει νόμος. Όμως για να λειτουργεί σε βάθος χρόνου σωστά ένας κινητήρας άμεσου ψεκασμού πρέπει μεταξύ άλλων εξαρτημάτων, να έχει το διαχωριστή λαδιού σε άρτια κατάσταση.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Και εδώ για κάποιους γεννάται η απορία του τι ακριβώς κάνει το συγκεκριμένο εξάρτημα. Ο φυγοκεντρικός διαχωριστής λαδιού βρίσκεται στο καπάκι της κυλινδροκεφαλής και διαχωρίζει το λιπαντικό από τις αναθυμιάσεις του στροφαλοθαλάμου και την επιστροφή τους πάλι στο κύκλωμα του λαδιού. Η ρυθμιστική βαλβίδα πίεσης περιορίζει την πίεση της πολλαπλής εισαγωγής, χωρίς να επιτρέπει να υπάρχει στον στροφαλοθάλαμο η ίδια υποπίεση όπως και στην πολλαπλή εισαγωγής και να προκληθεί αναρρόφηση του λαδιού του κινητήρα ή να προκληθεί βλάβη στις φλάντζες.
Η πολύ σημαντική λειτουργία που επιτελεί ο φυγοκεντρικός διαχωριστής, είναι ο απαραίτητος διαχωρισμός του λαδιού από τις αναθυμιάσεις, όπου με τη φυγόκεντρο δύναμη, το λάδι εκσφενδονίζεται και διαχωρίζεται από τις αναθυμιάσεις στα τοιχώματα του διαχωριστή. Τα σταγονίδια λαδιού δημιουργούν στα τοιχώματα του διαχωριστή μεγαλύτερες σταγόνες και τέλος μέσα από μία οπή εκροής λαδιού εντός του διαχωριστή ρέουν μέσα στην κυλινδροκεφαλή, ενώ οι καθαρές πλέον αναθυμιάσεις επιστρέφουν εντός της πολλαπλής εισαγωγής.
O Jason Fenske που διατηρεί το κανάλι στο YouTube, το Engineering Explaine, δοκίμασε διάφορους διαχωριστές με ποικιλία τιμών και διαπίστωσε ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές. Οι κυριότερες είναι στο φίλτρο (ο φθηνότερος διαχωριστής είναι πιο δύσκολο να συλλέξει επιβλαβή σωματίδια) και το μέγεθος (οι ακριβότερες παραλλαγές είναι μεγαλύτερες και κατά συνέπεια πρέπει να καθαρίζονται λιγότερο συχνά).
Πηγή: autogreeknews.gr