Παρουσιάστηκε κι επίσημα η Porsche Taycan
Έπειτα από μήνες αναμονής, έφτασε η ώρα που η Porsche μας παρουσίασε το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο, την νέα Taycan.
Ενδεικτικό για το πόσο σημαντικό είναι το εν λόγω μοντέλο για την μάρκα, η Porsche πραγματοποίησε το ντεμπούτο της Taycan σε τρεις διαφορετικές ηπείρους, με την επιλογή να είναι συμβολική, υπογραμμίζοντας την αειφόρο ενέργεια κι ανάπτυξη, όντας παράλληλα και σημαντικές αγορές για την Porsche. Τον συντονισμό των παρουσιάσεων έκανε ο πρώην οδηγός της Formula 1, Μαρκ Γουέμπερ.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Στην αγορά της Αμερικής η παρουσίαση έγινε στους καταρράκτες του Νιαγάρα, στην Ευρώπη στο Βερολίνο σε ένα αγρόκτημα παραγωγής ηλιακής ενέργειας ενώ στην Ασία η αποκάλυψη του μοντέλου έλαβε χώρα σε ένα αιολικό πάρκο στο νησί Pingtan. Τα πρώτα μοντέλα στη νέα σειρά είναι τα Taycan Turbo S και Taycan Turbo. Βρίσκονται στην αιχμή της Porsche E-Performance και είναι από τα πιο ισχυρά μοντέλα παραγωγής που διαθέτει.
Η εντυπωσιακή Porsche Taycan παίρνει κίνηση από δυο ηλεκτροκινητήρες (ένας στον εμπρός κι ένας στον πίσω άξονα), με τη συνολική ισχύ στην έκδοση Taycan Turbo να αγγίζει έως και τους 680 ίππους, (με την λειτουργία overboost κι ας μην υπάρχει turbo) ενώ η Taycan Turbo S θα αποδίδειέως 761 ίππους και ροπή 1.050 Nm. Στον τομέα των επιδόσεων η Taycan Turbo για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 3,2 δλ., ενώ η Taycan Turbo S μόλις 2,8 δλ. Στο κομμάτι της αυτονομίας τώρα, η Turbo S μπορεί να ταξιδέψει έως και 412 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, ενώ η Turbo μπορεί να φτάσει τα 450 χιλιόμετρα, με τη μέγιστη ταχύτητα και των δύο μοντέλων να είναι 260 χλμ./ώρα. Σαφώς και υπάρχουν πέντε διαφορετικές επιλογές προγραμμάτων οδήγησης: Normal, Sport, Sport Plus, Individual και Range (το αντίστοιχο Eco που βλέπουμε σε κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου). Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από ένα κιβώτιο 2 σχέσεων, η μπαταρία έχει χωρητικότητα 93,4 kWh και βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα, συνδράμοντας έτσι ώστε η Taycan να διαθέτει ένα χαμηλό κέντρο βάρους.
Η Porsche Taycan είναι το πρώτο όχημα παραγωγής με σύστημα 800V, αντί για τα συνηθισμένα 400V των περισσότερων ηλεκτρικών μοντέλων. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό προτέρημα, μιας και η Taycan μπορεί με φόρτιση μόνο 5 λεπτών να κινηθεί για 100 χιλιόμετρα απόστασης. Για να γεμίσει η μπαταρία στο 80% της χωρητικότητάς της απαιτούνται μόνο 22,5 λεπτά, με μέγιστη ισχύ φόρτισης τα 270 kW. Σαφώς θα μπορεί να φορτιστεί κι από μια συμβατική οικιακή πρίζα. Στον τομέα της εξωτερικής σχεδίασης, η Taycan διαθέτει έναν καθαρό σχεδιασμό, με τη μεγάλη και φαρδιά μάσκα, ενώ εντυπωσιακά είναι και τα τονισμένα φτερά, με τον αεροδυναμικό συντελεστή να ανέρχεται στο εντυπωσιακό Cd 0,22!
Η καμπίνα σαφώς και βρίθει πολυτέλειας, με τις κύριες γραμμές της να ακολουθούν τα σχεδιαστικά χνάρια της νέας 911, αλλά και της Panamera. Ο πίνακας οργάνων δεν θα μπορούσε παρά να είναι ψηφιακός, ενώ το τιμόνι είναι πανομοιότυπο με αυτό που συναντάμε στο εμβληματικό sportscar από την Στουτγκάρδη. Για την άρτια ενημέρωση του οδηγού υπάρχει μια κεντρική οθόνη πληροφοριών ψυχαγωγίας 10,9 ιντσών, ενώ προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί ακόμα μια στον συνοδηγό. Ο αριθμός των διακοπτών έχει μειωθεί κατά πολύ, με τον έλεγχο να είναι έξυπνος και διαισθητικός – χρησιμοποιώντας τη λειτουργία αφής ή τη λειτουργία φωνητικού ελέγχου, η οποία ανταποκρίνεται στην εντολή «Hey Porsche». Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα είναι όλα ανακυκλώσιμα, ενώ υπάρχουν διαθέσιμοι δυο χώροι αποσκευών: το μπροστινό τμήμα έχει χωρητικότητα 81 λίτρων και το πίσω μέρος 366 λίτρα.
Η Porsche Taycan Turbo S και Porsche Taycan Turbo είναι διαθέσιμες για παραγγελία και κοστίζουν 185.456 ευρώ και 152.136 ευρώ αντίστοιχα στη Γερμανία!
Πηγή: autogreeknews.gr