Δοκιμή Jeep Compass 1.4 MultiAir 2 170HP ATX 4×4

Το όνομα της Jeep έχει δημιουργήσει από μόνο του την κατηγορία των «τζιπ» και όχι άδικα, αφού είναι από τις πρώτες εταιρίες που έφτιαξαν εκτός δρόμου αυτοκίνητα.

Δοκιμή Jeep Compass 1.4 MultiAir 2 170HP ATX 4×4

Το όνομα της Jeep έχει δημιουργήσει από μόνο του την κατηγορία των «τζιπ» και όχι άδικα, αφού είναι από τις πρώτες εταιρίες που έφτιαξαν εκτός δρόμου αυτοκίνητα. Σήμερα, η γκάμα της Jeep περιλαμβάνει πολλές επιλογές, ανάλογα με τις επιθυμίες και ανάγκες του εκάστοτε πελάτη. Από τις πιο ενδιαφέρουσες και εμπορικές, είναι το νέο Compass, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχό του και είναι καλύτερο από εκείνο σε κάθε επίπεδο.

Τις πρώτες θετικές εντυπώσεις κλέβει το δυναμικό και πολυτελές παρουσιαστικό του, καθώς θυμίζει αρκετά το πιο μεγάλο αδελφό του, το Grand Cherokee. Το μικρομεσαίο Compass με μήκος 4.394 χλστ. ξεχωρίζει εξωτερικά από τη μάσκα με τις παραδοσιακά επτά γρίλιες, τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και την προστατευτική ποδιά στον πίσω προφυλακτήρα.

Παρά το γεγονός ότι είναι ένα premium SUV, οι τιμές του δεν είναι απαγορευτικές. Η αρχική αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Sport με τον 1.4 MultiAir κινητήρα των 140 ίππων κοστίζει από 26.700 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με τον 1.400άρη κινητήρα των 170 ίππων προσφέρεται αποκλειστικά με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο (από 33.500 ευρώ), ενώ το ντίζελ 1.6 Multijet 120 HP ξεκινά από τα 30.700 ευρώ. Επίσης, υπάρχει ο 2λιτρος ντίζελ με 140 και 170 ίππους και πολλές εκδόσεις εξοπλισμού, που είναι σε θέση να καλύψουν πλήρως το αγοραστικό κοινό.

Ποιοτικό και άνετο εσωτερικό

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του νέου Jeep Compass κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την ποιότητα και την πολυτέλεια που προσφέρει, χωρίς υπερβολές και άσκοπα στοιχεία εντυπωσιασμού. Ολόκληρη η επιφάνεια του ταμπλό και ένα μεγάλο μέρος των εμπρός θυρών αποτελείται από παχύ μαλακό υλικό, ενώ το φινίρισμα έχει γίνει με προσοχή, όπως και η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών.

Ο οδηγός θα κάτσει άνετα και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Μπροστά του βρίσκεται ένας πλήρης πίνακας οργάνων με αναλογικές ψηφιακές ενδείξεις. Στο τιμόνι υπάρχουν πολλοί διακόπτες ακόμα και στο πίσω μέρος του, όπως είναι για τη ρύθμιση του ήχου και των σταθμών. Μια εξοικείωση χρειάζεται και η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ωστόσο οι κύριοι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε σωστές θέσεις. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι, καθώς στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 438 λτ.

Δυνατός ο 1.400άρης turbo των 170 ίππων

Το Compass με τον 1.4 λτ. turbo κινητήρα των 170 ίππων προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των 9 ταχυτήτων. Στην οδήγηση δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου κινητήρα, αφού και με τα 250 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 2.500 σ.α.λ. επιταχύνει γρήγορα το αμάξωμα των 1.615 κιλών, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.), όσο και εν κινήσει. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 9 ταχυτήτων, η δύναμη μοιράζεται ιδανικά σε όλο το φάσμα των στροφών, από τις πολύ χαμηλές έως τις υψηλές. Μάλιστα, ο κινητήρας παράγει και ένα σπορτίφ ήχο στις πιο υψηλές στροφές, γεγονός που σίγουρα θα αρέσει στους πιο… ανήσυχους οδηγούς.

Το 9άρι κιβώτιο πραγματοποιεί ομαλά και άμεσα της εναλλαγές των ταχυτήτων στην αυτόματη αλλά και στη χειροκίνητη επιλογή, την οποία μπορεί να επιλέξει ο οδηγός σε μια ορεινή διαδρομή για να έχει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση είναι αναμενόμενα τσιμπημένη, αφού σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 9,6 λτ./100 χλμ., τα οποία εύκολα ξεπερνά με λιγότερη αυτοσυγκράτηση στο πάτημα του γκαζιού.

Άνετο και ικανό σε κάθε έδαφος

Το 4κίνητο Compass έχει διττό χαρακτήρα. Στην άσφαλτο είναι άνετο και ασφαλές, ενώ και εκτός δρόμου είναι σε θέση να κινηθεί απροβλημάτιστα και να υπερπηδήσει διάφορα εμπόδια, χωρίς να ταλαιπωρεί οδηγό και επιβάτες. Από τα πρώτα μέτρα κίνησης εντός δρόμου, εκτιμάται η άνεση της ανεξάρτητης ανάρτησής του και η ποιότητα κύλισης που κάνουν πιο ξεκούραστα τα μακρινά ταξίδια. Το ίδιο άνετα είναι σε θέση να κινηθεί σε επαρχιακούς δρόμους με διαδοχικές στροφές, όπου τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, οι κλίσεις του αμαξώματος λογικές και ο οδηγός νιώθει σιγουριά και ασφάλεια.

Τα φρένα είναι δυνατά και άμεσα στο πάτημα, ενώ τιμόνι είναι αναμενόμενα σχετικά ελαφρύ και με αποστειρωμένη αίσθηση, αφού ένα πιο βαρύ και άμεσο θα δυσκόλευε την κίνηση εκτός δρόμου. Δεν αναφερόμαστε μόνο σε πατημένο χώμα που μπορούν να πατήσουν 2κίνητα SUV, αλλά και σε κακοτράχαλες διαδρομές με εδαφικές ανωμαλίες. Εκεί, τα 208 χλστ. απόστασης από το έδαφος, οι γωνίες εισόδου, ράμπας και εξόδου των 16,8, 22,9 και 31,7 μοιρών αντίστοιχα και φυσικά η τετρακίνηση μεταμορφώνουν το Compass. Μόνο το σπόιλερ χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα θέλει λίγο προσοχή γιατί μπορεί να βρει εύκολα σε εμπόδιο.

Η τετρακίνηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μέσω του συστήματος «Jeep Active Drive», το οποίο μπορεί να δώσει έως και το 100% της ροπής στον τροχό που έχει την καλύτερη πρόσφυση, ενώ προσομοιώνει ηλεκτρονικά τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού. Διαδικασία που γίνεται άμεσα, αφού μόλις ένας τροχός αρχίσει να σπινάρει, τότε η δύναμη μεταφέρεται στους τροχούς που πατάνε καλύτερα στο χώμα. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε πως το Jeep Compass εφοδιάζεται με το σύστημα Selec-Terrain, το οποίο διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Auto, Snow, Mud και Sand, συν το 4WD Lock.

(+) Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, ευρυχωρία καμπίνας, τετρακίνηση, ποιότητα κατασκευής, αυτόματο κιβώτιο, απόδοση κινητήρα, εξοπλισμός.

(-) Κατανάλωση υπό πίεση, ελαφρύ τιμόνι.

Πηγή: autogreeknews.gr