Ποια είναι η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Με τη ζήτηση των ηλεκτρικών μοντέλων να αυξάνεται συνεχώς, μια απορία που έχουν οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές είναι, πόση είναι η πραγματική αυτονομία μετά από μία φόρτιση.
Με τη ζήτηση των ηλεκτρικών μοντέλων να αυξάνεται συνεχώς, μια απορία που έχουν οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές είναι, πόση είναι η πραγματική αυτονομία μετά από μία φόρτιση;
Όπως και στις περιπτώσεις των θερμικών κινητήρων, έτσι και στα ηλεκτρικά, ο υποψήφιος αγοραστής έχει την απορία του «πόσο καίει» πραγματικά το μοντέλο του, με την ειδοποιό διαφορά ότι όταν στα ηλεκτρικά ανάψει το… «λαμπάκι» ο οδηγός πρέπει να βρει την πλησιέστερη πρίζα και να περιμένει αρκετή ώρα.
Ολυμπιακός: Ψάχνοντας το εύκολο γκολ...
Το βρετανικό περιοδικό What Car? δοκίμασε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης για να δει ποιο είναι τελικά αυτό που η πραγματική του αυτονομία είναι πιο κοντά στην εργοστασιακή και διαπίστωσε μεγάλες αποκλίσεις. Βέβαια αυτό που επισήμαναν και οι δοκιμαστές, είναι πως για το θέμα της αυτονομίας παίζει σημαντικό ρόλο η διαμόρφωση του οχήματος, η ηλικία, η κατάσταση της μπαταρίας και σαφέστατα το στυλ οδήγησης (πόσο επιθετικό ή χαλαρό είναι) του εκάστοτε οδηγού.
Αυτό που εντυπωσίασε αρνητικά τους δοκιμαστές είναι η μεγάλη απόκλιση στην αυτονομία του Tesla Model 3, το οποίο έχει πολύ μικρότερη αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες από αυτή που δηλώνει το εργοστάσιο του Elon Musk. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία αναφέρει πως η αυτονομία του μοντέλου αγγίζει τα 408 χλμ., ενώ στη δοκιμή δεν ξεπέρασε τα 290 χλμ. Εξίσου μεγάλη η διαφορά ήταν και στην περίπτωση του ακριβότερου Model 3 Performance, όπου σε πραγματικές συνθήκες κάλυψε 382 χλμ. (496 χλμ. η εργοστασιακή αυτονομία).
Φυσικά δεν είναι μόνο τα μοντέλα της Tesla που παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση στην αυτονομία τους. Ένα ακόμα παράδειγμα είναι αυτό του VW e-Golf το οποίο θεωρητικά με μια φόρτιση μπορεί να καλύψει 300 χλμ., όμως σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα καλύψει 190 χλμ. Στον πίνακα παρακάτω σας παραθέτουμε 10 αυτονομίες με την μικρότερη απόκλιση μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής, όπου στην κορυφή βρίσκεται το Hyundai Kona Electric, το οποίο εμφανίζει απόκλιση μόλις 43 χλμ., (εργοστασιακή αυτονομία 459 χλμ., πραγματική 416 χλμ.)
Πηγή: autogreeknews.gr