Δοκιμή Hyundai i30 Fastback N
Οι Κορεάτες από την κατασκευή τίμιων μεταφορικών μέσων, έφτασαν στην εξέλιξη και τον σχεδιασμό σαγηνευτικών sport sedan.
Η ουσία του Hyundai i30 Fastback N περικλείεται στο βλέμμα θαυμασμού, επιδοκιμασίας, σοκ και δέοντος ενός οδηγού Accent. Οι Κορεάτες από την κατασκευή τίμιων μεταφορικών μέσων, έφτασαν στην εξέλιξη και τον σχεδιασμό σαγηνευτικών sport sedan, των οποίων οι επιδόσεις και το παρουσιαστικό κομπλάρουν άνετα τον εδραιωμένο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
Δίχως να παραλείπεται η διαχρονική έφεση στο value for money! Τιμοκατάλογος δεν έχει αναρτηθεί ακόμα από την ελληνική αντιπροσωπεία, όμως αν λάβουμε υπόψη τις τιμές του χάτσμπακ i30 N και τις τιμολογιακές διαφορές των δυο μοντέλων στις χαμηλότερες εκδόσεις, το κορυφαίο Fastback Ν Performance των 275 ίππων, θα βρίσκεται στην περιοχή των 30.000 ευρώ.
Ολυμπιακός: Να μη «βλέπει» τους άλλους
Μοναδικός συνδυασμός δυΝαμισμού και κομψότητας
Βασικός στυλοβάτης δεν είναι άλλος από την εμφάνιση. Μπορεί ο 2λιτρος T-GDI να φροντίζει για το «είναι», αλλά δίχως το αντίστοιχο «φαίνεσθαι» η προσπάθεια ξεκινά από ημιτελή θεμέλια. Κι αυτά του Fastback N είναι από ενισχυμένο μπετόν αρμέ.
Η σιλουέτα του τετράθυρου κουπέ, με τη γραμμή της οροφής να «σβήνει» στο προκλητικά ανασηκωμένο πίσω μέρος, αποτελεί την καλύτερη βάση για το αεροδυναμικό πακέτο του N. Το spoiler στο τελείωμα της 5ης πόρτας, ο διαχύτης με τις εκατέρωθεν απολήξεις της εξάτμισης στον πίσω και οι επιθετικοί αεραγωγοί στον εμπρός προφυλακτήρα, μαζί με το ανάλογο splitter και τις πλαϊνές ποδιές συνθέτουν ένα από τα πιο κομψά και δυναμικά σχήματα που συναντάς σε mainstream αυτοκίνητο. Οι 19άρες ζάντες με τα ελαστικά 235/35 παίζουν πρωτεύοντα ρόλο και την διαχείριση της δύναμης, αλλά σε τυπικά ελληνικό οδόστρωμα σε γεμίζουν έγνοιες.
Συγκρατημένα σπορ το εσωτερικό
Περνώντας στα ενδότερα, καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με γρήγορο Hyundai. Τα μπάκετ καθίσματα με το κεντημένο «N», οι κόκκινες λεπτομέρειες στους αεραγωγούς και το ταμπλό, το δερμάτινο τιμόνι και το καντράν με την ένδειξη «300» σου δίνουν να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται. Δυο, ωστόσο, είναι οι πρωταγωνιστές.
Ο πρώτος είναι το τιμόνι. Αφενός γιατί ανθίσταται σθεναρά στην μόδα των flat bottomed, αφετέρου για τα δυο κουμπιά κάτω από τις οριζόντιες ακτίνες: «Drive Mode» αριστερά, καρό σημαία εκ δεξιών. Το πρώτο περιλαμβάνει τις επιλογές Normal, Sport και Eco, ενώ το δεύτερο τις N και Custom. Όλες επιδρούν στην απόκριση του γκαζιού, το βάρος του τιμονιού, την σκληρότητα των αμορτισέρ, τον ήχο του κινητήρα και την λειτουργία του ηλεκτρονικού μπλοκέ, με την N να θέτει όλες τις παραμέτρους του αυτοκινήτου σε θέσεις μάχης.
Ο δεύτερος είναι ο λεβιές ταχυτήτων. Τόσο σε εμφάνιση, όσο κυρίως σε αίσθηση και σαφήνεια, με την σφαίρα να γεμίζει χορταστικά την χούφτα και να σε οδηγεί σε ταχύτατες αλλαγές, δίχως την παραμικρή πιθανότητα χαμένης σχέσης.
Οι χώροι τώρα, είναι στο ίδιο επίπεδο με των απλών Fastback. Τέσσερις επιβάτες θα χωρέσουν στο σαλόνι, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να είναι άνετοι και τους δυο πίσω να έχουν κάπως περιορισμένο χώρο για το κεφάλι (από 1,80 ύψος και πάνω, το κεφάλι βρίσκει στην οροφή και τα μάτια βρίσκονται πάνω από την γραμμή του παραθύρου) και ικανοποιητικό για τα πόδια.
Αυτός των αποσκευών εξαρτάται από τις ορέξεις του αγοραστή. Κανονικά βρίσκεται στα 450 λίτρα, όμως αν επιλέξετε την προαιρετική θολόμπαρα που αυξάνει την ακαμψία κατά 6%, μειώνεται στα 436 λτ. (ασυζητητί επιλέγεται, κι ας χάνουν 14 λίτρα τα μπαγκάζια).
ΒροΝτερός κινητήρας
Στο ρεζουμέ της υπόθεσης: τι συμβαίνει όταν επιλέξεις το N Mode και αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς τα 275 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και τα 353 (378 με overboost) Nm της ροπής στις 1.450-4.700;
Καταρχάς σε συναρπάζει ο ήχος του T-GDI. Tα κλαπέτα που ανοίγουν στην εξάτμιση φέρνουν στακάτο βρόντο στο πάτημα και πωρωτικά σκασίματα στο άφημα του γκαζιού, το οποίο διακρίνεται για την απόκριση. Το μοτέρ θέλει 1.600-1.700 σ.α.λ. για να εξαπολύσει την ορμή των 275 ίππων, όμως όταν αυτό συμβεί θα πρέπει να έχεις τον νου σου στο shift light άνωθεν του πίνακα οργάνων. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με καταιγιστικό ρυθμό, αφήνοντας τα 100 χλμ./ώρα πίσω τους σε 6,1 δλ. και ολοταχώς για τον ηλεκτρονικό περιοριστή των 250 χλμ./ώρα.
H κατανάλωση σε αυτές τις συνθήκες μπορεί να ξεπεράσει τα 15 λίτρα/100 χλμ., όμως με την επιλογή Eco και στυλ οδήγησης που ακολουθεί άνετα την ροή της κυκλοφορίας, βλέπεις μέχρι 8,1! Η μέση τιμή της δοκιμής κυμάνθηκε στα 10,2, αρκούντως επαρκής για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Ταχύτατο, ολοκληρωμέΝο και άμεσο
Η λειτουργία Custom επιτρέπει στον οδηγό να διαλέξει το στήσιμο της αρεσκείας του. Για παράδειγμα μπορεί να έχει τον κινητήρα και το διαφορικό στο Sport+, την ανάρτηση στο Normal και το τιμόνι στο Sport. Πολλές επιλογές, ωστόσο η ελληνική άσφαλτος καθιστά σχεδόν μονόδρομο το Normal στην ανάρτηση. Ακόμα κι έτσι τα αμορτισέρ «διαβάζουν» το κατσαρό οδόστρωμα, ενώ και το τιμόνι στην επιλογή Sport βαραίνει δυσανάλογα. Ευκόλως εννοούμενο πως το Sport+ έχει χρησιμότητα σε πίστα.
Στους ταλαίπωρους δρόμους μας, λοιπόν, το i30 Fastback N αποδεικνύεται καλύτερο ακόμα κι από το εξαιρετικό χάτσμπακ αδερφάκι του. Σε σχέση με αυτό, η διαδρομή της ανάρτησης έχει μεγαλώσει κατά 6 χλστ., τα εμπρός ελατήρια έχουν μαλακώσει κατά 5% και η εν γένει απόσβεση της ανάρτησης είναι κατά 10% πιο ενδοτική. Αλλαγές ευεργετικές για τον τρόπο που διαχειρίζεται τα εγκάρσια και κάθετα φορτία το κορεατικό sportscar, με τα κοπανήματα και τα ξερά περάσματα του χάτσμπακ πάνω από ανωμαλίες να έχουν παραχωρήσει την θέση τους σε μια ολιστικά ωριμότερη και ολοκληρωμένη προσέγγιση.
Θόρυβοι κατά την απόσβεση διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ το μόνο μείον (αλλά σε ασύγκριτα πλεονεκτικότερη θέση έναντι του χάτσμπακ) είναι η προαναφερθείσα αντιμετώπιση της τραχιάς ασφάλτου. Οι τροχοί αποφορτίζονται ικανοποιητικότατα από την ανάρτηση, όμως δεν παύουν να θέλουν προσοχή. Το ίδιο ισχύει και το splitter εμπρός, που «βρίσκει» εύκολα (21 χλστ. χαμηλότερο το Fastback). Το τιμόνι είναι άμεσο (μόλις 2,1 στροφές από stop σε stop) και με σωστό βάρος, όμως δεν «κόβει» αρκετά (11,6 μέτρα κύκλος στροφής), δυσχεραίνοντας μερικώς την κίνηση στα στενά της πόλης.
Όμως το i30 Fastback N δεν προορίζεται για το κλεινόν άστυ. Θέλει βουνό, ώστε να ακουμπήσεις στην αμελητέα κλίση που παίρνει το αμάξωμα, να εμπιστευτείς το ηλεκτρονικό μπλοκέ που το νιώθεις να τραβάει την «μούρη» στο εσωτερικό της στροφής (σε έντονη επιτάχυνση με τις πρώτες 2 σχέσεις, η λειτουργία του μεταφέρει μια ασάφεια στο τιμόνι γύρω από την θέση της ευθείας), να «σκαρφαλώσεις» στο μεσαίο πεντάλ με την εξαίρετη αίσθηση και να βιώσεις το «μάγκωμα» στους δίσκους των 345 χλστ. (314 χλστ. πίσω). Αλλά, πάνω από όλα, να Νιώσεις και πάλι έφηβος. Έστω και ώριμος.
+ Σχεδίαση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κιβώτιο ταχυτήτων, λειτουργία ανάρτησης και ηλεκτρονικών, τιμή.
– Κατανάλωση υπό πίεση, μικρός κύκλος στροφής.
Πηγή: autogreeknews.gr