Το πρώτο αυτοκίνητο με τελική άνω των 480 χλμ./ώρα είναι γεγονός!
Eίναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Ιστορίας, που καταφέρνει να σπάσει το πολυπόθητο φράγμα των 300 μιλίων/ώρα.
Πριν λίγες μέρες είδαμε την Lamborghini Aventador SVJ να «κοντράρεται» με ένα F-35. To «κοντράρεται» σε όσο εντονότερα εισαγωγικά γίνεται, καθώς ακόμα και η ταχύτερη Lamborghini όλων των εποχών δεν μπορεί να σταθεί δίπλα σε ένα μαχητικό 5ης γενιάς. Όμως είναι ενδεικτικό της πορείας που ακολουθούν τα αυτοκίνητα, με τα μέλη της κατηγορίας των hypercars να αποκαλούνται δικαίως πύραυλοι εδάφους-εδάφους. Και τώρα έχουν νέο «υπερ-όπλο».
Υπεύθυνος είναι ο τρελός Σουηδός, ονόματι Christian von Koenigsegg, και υλοποίηση της παράνοιας το Jesko (το όνομα του πατέρα του). Η κορωνίδα των Koenigsegg -και αυτή την στιγμή, όλης της hypercar κοινότητας- είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Ιστορίας, που καταφέρνει να σπάσει το πολυπόθητο φράγμα των 300 μιλίων/ώρα. Έχει ακουστεί πως αν αφαιρεθεί ο ηλεκτρονικός περιοριστής της Bugatti Chiron θα μπορούσε να τα πλησιάσει, το Hennessey Venom F5 επίσης εικάζεται πως τα βλέπει, όμως προς το παρόν ο «βασιλιάς» είναι από την Σουηδία. Και διαθέτει έναν 5λιτρο V8 twinturbo 1.600 ίππων και 1.500 Nm ροπής για να του απονείμει το στέμμα, ψηλά, στις 8.500 σ.α.λ.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το Jesko αντικαθιστά την –κάτοχο πολλών ρεκόρ ταχύτητας– Agera RS και είναι ελαφρύτερο κατά 5 κιλά, με το βάρος να περιορίζεται στα 1.420 κιλά. Η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι στο απίστευτο 0,88. Δηλαδή κάθε ένα από τα 1.600 άλογα του μοτέρ έχει να κινήσει 880 γραμμάρια! Σε συνδυασμό με το επαναστατικό 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Light Speed Transmission, που χρησιμοποιεί δίσκους αντί για συγχρονιζέ και μπορεί να «πηδήξει» μέχρι 4 ταχύτητες (από 9η σε 5η, για παράδειγμα), και την τελευταία λέξη της αεροδυναμικής (800 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα, 1 τόνος στα 275 χλμ./ώρα και 1.400 κιλά στα 480), το σουηδικό «αεροπλάνο» φτάνει πιο κοντά στα 500 χλμ./ώρα από κάθε άλλο τετράτροχο παραγωγής.
125 Jesko θα βγούν από το εργοστάσιο του Angelholm, με τα 80 ήδη να έχουν βρει αγοραστή. Η τιμή υπολογίζεται στα 2,5 εκατομμύρια προ φόρων, ήτοι 5.190 ευρώ για κάθε ένα από τα 482 χλμ./ώρα τελικής, ή 1.562 ευρώ για κάθε ίππο.
Πηγή: autogreeknews.gr