WRC: Αποκαλύψεις Μίλενερ για τα προβλήματα στον κινητήρα του Τάνακ
Ο Οτ Τάνακ θα είχε τιμωρηθεί ανεξάρτητα από το αν η M-Sport Ford είχε αλλάξει τον κινητήρα του Puma πριν ή μετά το shakedown του Ράλι Εσθονίας, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της ομάδας Ρίτσαρντ Μίλενερ.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, ο ήρωας Οτ Τάνακ δέχθηκε ποινή πέντε λεπτών πριν καν ξεκινήσει το Ράλι Εσθονίας, όταν η ομάδα του M-Sport Ford πραγματοποίησε αλλαγή κινητήρα μετά την πρωινή δοκιμή της Πέμπτης.
Ορισμένες πηγές υποστήριξαν ότι η βρετανική ομάδα γνώριζε ήδη από την περασμένη Τετάρτη για ένα πιθανό πρόβλημα και, ενώ ο Ρίτσαρντ Μίλενερ επιβεβαίωσε ότι αυτό ήταν αλήθεια, εξήγησε ότι η αντικατάσταση του κινητήρα μια μέρα νωρίτερα δεν θα είχε καμία επίδραση στο τελικό αποτέλεσμα.
«Νομίζω ότι υπήρξε μια μικρή παρεξήγηση από κάποιους που διάβασαν τα σχόλια», δήλωσε ο Μίλενερ στο WRC.com. «Ναι, υπήρχαν μερικά πράγματα που παρατηρήσαμε μετά τον έλεγχο [την Τετάρτη] που ενδεχομένως μας ανησυχούσαν, οπότε περάσαμε όλη τη μέρα ελέγχοντας και αλλάζοντας ό,τι μπορούσαμε για να βεβαιωθούμε ότι όλα ήταν καλυμμένα.
Τελικά, το πιθανό πρόβλημα εντοπίστηκε μετά τον έλεγχο, οπότε δεν είχε σημασία αν αλλάξαμε τον κινητήρα πριν ή μετά το shakedown - η ποινή ήταν η ίδια. Ποτέ δεν θα έπαιρνες, στην απροσδόκητη περίπτωση, πέντε λεπτά και θα ανακάλυπτες ότι στην πραγματικότητα ήταν εντάξει».
«Η στρατηγική ήταν πάντα να πάμε στο shakedown για να δούμε τι θα συμβεί, επειδή δεν καθόμασταν εκεί και λέγαμε "100% υπάρχει πρόβλημα εδώ". Πήγαμε στο shakedown και, εντάξει, αυτό απέδειξε ότι έπρεπε να τον αλλάξουμε, αλλά δεν υπήρξε ποτέ καμία συζήτηση για να μην αλλάξουμε τον κινητήρα λόγω κόστους ή κάτι τέτοιο», είπε.
Ο Μίλενερ πρόσθεσε ότι, ενώ ο Οτ Τάνακ γνώριζε για ένα πιθανό πρόβλημα πριν ξεκινήσει το shakedown, δεν του το είπαν μέχρι το πρωί της Πέμπτης, ώστε να μην προκληθεί περιττό άγχος στις προετοιμασίες του πριν από τον αγώνα.
«Δεν τον ενημερώσαμε την προηγούμενη ημέρα [του shakedown], επειδή ήταν στο recce και έκανε τις σημειώσεις του και δεν χρειάζεται να του προσθέσουμε επιπλέον πίεση όταν δουλεύουμε για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.
Νομίζω ότι η επικοινωνία στην ομάδα είναι ισχυρή μεταξύ όλων, αλλά υπάρχει χρόνος και χώρος για να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για το τι συμβαίνει. Δεν υπάρχει λόγος να δημιουργούμε περιττό άγχος σε κάποιον όταν δεν είμαστε εμείς οι ίδιοι 100% σίγουροι ότι υπάρχει θέμα ή όχι».
Ο Τάνακ κέρδισε έξι ειδικές διαδρομές στο Ράλι Εσθονίας και τερμάτισε στη Βαλτική στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης. Θα είχε τερματίσει πέμπτος στη γενική κατάταξη χωρίς την ποινή χρόνου.