Πώς ελέγχουμε αν χάνει λάδια ο κινητήρας;

Η διαρροή υγρών από τον κινητήρα είναι μια ύπουλη βλάβη, που μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα αν δεν προσεχθεί. Δεν χρειάζεται να είναι μια απώλεια λαδιού, για παράδειγμα, που «βγάζει μάτι» και κάνει λίμνη κάτω από το μηχανοστάσιο.

Πώς ελέγχουμε αν χάνει λάδια ο κινητήρας;

Λίγες σταγόνες να χάνει το μοτέρ, η μετάδοση ή το ψυγείο, αν το κάνει για καιρό τότε θα βάλει σε μπελάδες τον ιδιοκτήτη του. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση αγοράς μεταχειρισμένου.

Ο έλεγχος για απώλειες λαδιού ή ψυκτικού δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στο καθιερωμένο οπτικό σκέλος, που εμπεριέχεται στην εξέταση του οδοστρώματος – αν, δηλαδή, αφήνει υγρά ο κινητήρας στο δρόμο ή το πεζοδρόμιο. Κι αυτό γιατί η διαρροή φαίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις, μόνο όταν είναι εκτεταμένη. Το μοτέρ, όμως, μπορεί να μην χάνει τόσο λάδι, ώστε να δημιουργεί εμφανές αποτύπωμα στην επιφάνεια από κάτω.

Οι λίγες σταγόνες δεν φαίνονται στην άσφαλτο, λόγω και του χρώματος αυτής. Σταγόνες που μπορεί μεν να μη φαίνονται, αλλά υπάρχουν. Και νομοτελειακά, όταν σε ένα αυτοκίνητο υπάρχει διαρροή -έστω μικρή- δεν διορθώνεται μόνη της, ενώ πιθανότατα να επιδεινωθεί με το πέρας του χρόνου.

Για να μην έχουμε τέτοιες έγνοιες με το αυτοκίνητο, είτε βρίσκεται στην κατοχή μας ή είναι υποψήφιο προς απόκτηση, κάνουμε την εξής απλούστατη «πατέντα». Παίρνουμε ένα χαρτόνι και το τοποθετούμε κάτω από τον όχημα. Αν χάνει λάδι ο ίδιος ή νερό το ψυγείο, ακόμα και λίγες σταγόνες, θα αποτυπωθούν στο χαρτί. Έτσι μπορούμε να αντιληφθούμε πιο εύκολα κι από πού χάνει το αυτοκίνητο, μέσω του χρώματος των υγρών (καφέ/μαύρο το λάδι, κόκκινο από τη μετάδοση, μπλε από το ψυγείο).

Αν θέλουμε να είμαστε ακόμα πιο σίγουροι, βάζουμε και το κινητό τηλέφωνο να τραβάει video. Το αφήνουμε στο χαρτόνι, δηλαδή, με την κάμερα στραμμένη προς τον κινητήρα. Ακόμα και να μη στάζει καν το μοτέρ, αν υπάρχει «εξωσχολική» παρουσία υγρών θα απαθανατιστεί από το video. Κοντολογίς, η πρόληψη είναι προτιμητέα της καταστολής. Καλύτερα να ταλαιπωρηθούμε λίγο σκύβοντας κάτω από το αυτοκίνητο, παρά να τρέχουμε και να μη φτάνουμε αργότερα.

autogreeknews.gr