Ίδιο 0-100 με το GR86 το νέο Toyota Prius!
H Toyota σόκαρε τους πάντες ευχάριστα με την παρουσίαση του νέου Prius, που διακατέχεται από έναν πρωτόγνωρο δυναμισμό για τα δεδομένα του μοντέλου.
Η τελευταία γενιά είναι με χαοτική διαφορά η πιο σπορ και ισχυρή όλων, διαθέτοντας το πιο δυναμικό αμάξωμα και 220 ολόκληρα άλογα να το κινούν. Για την ακρίβεια όχι απλά να το κινούν, αλλά να το επιταχύνουν με ρυθμούς που κοντράρουν το GR86!
H κίνηση του Prius MK5 είναι υπόθεση ενός plug-in υβριδικού συστήματος, που αποτελείται από τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό Dynamic Force, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 13,6 kWh (από 8,8 kWh του απερχόμενου). Η συνολική ισχύς διαμορφώνεται στα 220 άλογα, σηματοδοτώντας αύξηση 98 ίππων σε σχέση με το σημερινό! Η Toyota αναφέρει αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας κατά 50%, ενώ προσφέρει και ηλιακά πάνελ στην οροφή για περαιτέρω ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Ακόμα καλύτερα για τους ενθουσιώδεις της οδήγησης όμως, ανακοινώνει ένα «αστραπιαίο» -για τα στάνταρ του Prius πάντα- νούμερο στο 0-100 χλμ./ώρα.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το Prius Prime, που είναι η κορυφαία έκδοση του μοντέλου στις Η.Π.Α. και ίδια με το στάνταρ που θα δούμε στην Ευρώπη, επιταχύνει στα 96 χλμ./ώρα από στάση εντός μόλις 6,6 δλ. Στο τυπικό 0-60 μίλια/ώρα δηλαδή, που πάντα είναι ένα «τσακ» ταχύτερο από το δικό μας 0-100 χλμ./ώρα. Θεωρητικά, η διαφορά δεν θα πρέπει να είναι πάνω 0,2-0,3 δλ., οπότε το «100άρι» θα πρέπει να αναμένεται γύρω στα 6,8-6,9 δλ. Κοινώς, σίγουρα κάτω από τα 7,0 δλ. Αριθμοί που μόνο κατ’ όνομα θυμίζουν Prius και φτάνουν σε σημείο να ματσάρουν εκείνους του GR86.
Το καθαρόαιμο πισωκίνητο sportscar της Toyota διαθέτει 235 ίππους από τον 2.4λτ. τετρακύλινδρο boxer, ο οποίος συνεργάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο ή ισάριθμων σχέσεων αυτόματο κιβώτιο. Με το πρώτο, το 0-60 μίλια/ώρα ολοκληρώνεται σε 6,1 δλ και το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ. Με το αυτόματο, όμως, το Prius καταφέρνει να το ισοφαρίσει: 6,6 δλ. για το 0-60 μίλια/ώρα, 6,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα! Ο δεύτερος χρόνος, δε, είναι και αυτός που λειτουργεί ως ενδεικτικός για το 0-100 του Prius. Μιλάμε, φυσικά, για ό,τι ταχύτερο έχει δει Prius στα 25 χρόνια πορείας του, ξεπερνώντας ακόμα και κάποια αγωνιστικά δείγματα!