Το πιο αξιόπιστο μικρό αυτοκίνητο 10ετίας
Κατά την αναζήτηση αγοράς ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, ένας τομέας που λαμβάνεται υπόψη από αρκετούς, είναι η παράδοση της μάρκας και του μοντέλου στον τομέα της αξιοπιστίας. Λίγο – πολύ οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι τα ιαπωνικά είναι λιγότερο επιρρεπή σε προβλήματα, γεγονός που αποδεικνύεται έμπρακτα και από σχετικές έρευνες.
Μία από αυτές που ανακοινώνεται κάθε χρόνο είναι της Γερμανικής TÜV και προέρχεται από τους ελέγχους που γίνονται. Στα πιο παλιά αυτοκίνητα ηλικίας 10-11 ετών, το μικρό με τις λιγότερες βλάβες είναι το Honda Jazz δεύτερης γενιάς. Σήμερα τέτοια Jazz διατίθενται αρκετά στην Ελλάδα, με τους κινητήρες 1.2 λτ. 91 hp, 1.4 λτ. 101 hp και το υβριδικό 1.4 λτ. 98 hp.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, το σχεδόν ενός όγκου Jazz με το κόμπακτ αμάξωμα των 3,9 μ. μήκους, εντυπωσιάζει με την ευρυχωρία στο εσωτερικό του, θυμίζοντας μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Σε αυτό θα φιλοξενηθούν άνετα τέσσερα άτομα, ενώ το χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει έναν ακόμα στη μέση του πίσω καθίσματος. Παράλληλα την πρακτικότητα απογειώνει το γνωστό σύστημα Magic Seats, αφού με δυο απλές κινήσεις αναδιπλώνονται οι βάσεις του πίσω καθίσματος και κλειδώνουν σε γωνία 90 μοιρών. Βολικό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 335 λίτρων (300 λτ. στο υβριδικό) με το μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Εκτός από ευέλικτο, το 2ης γενιάς Honda Jazz είναι και πάρα πολύ εύκολο στην οδήγηση και στους χειρισμούς. Παράλληλα, επιδεικνύει ουδέτερη και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά και είναι σε θέση να κάνει εύκολα και ταξίδια. Όσον αφορά το i-VTEC μοτέρ των 1.198 κ.εκ. αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 114 Nm ροπής στις 4.900 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με τον πολύ ακριβή σε αίσθηση επιλογέα 5 ταχυτήτων επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,6 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 177 χλμ./ώρα και μεικτή κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Το αμέσως πιο δυνατό των 1.339 κ.εκ. αποδίδει 101 ίππους και 127 Nm ροπής, το 0-100 χλμ./ώρα είναι σε 11,4 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 182 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση είναι 5,5 λτ./100 χλμ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το υβριδικό (δείτε εδώ τη δοκιμή) με τον βενζινοκινητήρα των 1.3 λτ. 88 ίππων και 121 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων και 78 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 98 PS). Σύμφωνα με τη Honda, το Jazz Hybrid με το CVT επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ., η τελική είναι 175 χλμ./ώρα και η κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ.
Όσο για τις τιμές τους, αυτές κυμαίνονται στην εγχώρια αγορά των μεταχειρισμένων μεταξύ περίπου 7.000 έως 9.000 ευρώ, ανάλογα πάντα την έκδοση, τα χιλιόμετρα κ.λπ.