Ποιο SUV τα κάνει όλα και συμφέρει με 18.790 ευρώ;
Στην κατηγορία των SUV μπορεί ο ενδιαφερόμενος να επιλέξει ανάμεσα σε δεκάδες μοντέλα και να βρει εκείνο που ταιριάζει καλύτερα στις όποιες ανάγκες του. Ειδικά στα πιο δημοφιλή μικρά και μικρομεσαία SUV ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός, ωστόσο με ένα όριο τιμής κοντά στις 20.000 ευρώ τα διαθέσιμα αυτοκίνητα περιορίζονται σημαντικά.
Μία άκρως συμφέρουσα αγορά σε αυτό το ποσό, είναι το Hyundai Kona και αυτό γιατί αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση. Από το αρχικό 1.0 T-GDi 120 PS Exclusive των 18.790 ευρώ δεν λείπει κάτι, αφού περιλαμβάνονται τα εξής: 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων, αυτόματη λειτουργία φώτων και ζάντες αλουμινίου. Με 1.400 ευρώ παραπάνω (20.190 ευρώ), η έκδοση Premium ενσωματώνει ακόμα αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρα βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, οθόνη TFT 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, ατμοσφαιρικό φωτισμό, δίχτυ συγκράτησης στο χώρο αποσκευών και κάποια ακόμα στοιχεία ανέσεων.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το ευφάνταστο σχεδιαστικά αμάξωμα θα προσελκύσει όσους δεν θέλουν κάτι το «βαρετό», το οποίο παράλληλα θα κρατήσει τη φρεσκάδα του με το πέρασμα των ετών. Στο πιο ήπιων τόνων εσωτερικό η πρακτικότητα και η εργονομία αποτελούν προτεραιότητα, μαζί με τη σύγχρονη τεχνολογία, μέσω των ψηφιακών οθονών. Σε επίπεδο κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή, με καλό φινίρισμα και με εξαιρετική συναρμολόγηση που αποτρέπει εμφάνιση τριγμών. Όσον αφορά τους χώρους, το Kona είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, μαζί με το πορτ μπαγκάζ των 374 λίτρων.
Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει και ο 1.000άρης turbo 3κύλινδρος κινητήρας, ισχύος 120 ίππων και 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ.. Εμφανίζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, ενώ ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου ο θόρυβος κρατιέται σε απρόσμενα χαμηλά επίπεδα. Το Kona 1.0 T-GDi είναι αρκούντως γρήγορο, απαιτώντας 11,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και φτάνοντας μέχρι τα 181 χλμ./ώρα τελικής. Η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 7,5 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 από 122 γρ./χλμ.
Ευχάριστο είναι το Kona και από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, χάρη και στην σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεών του. Η άνεση ενισχύεται από το χαμηλό θόρυβο κύλισης, ενώ στο ταξίδι το αυτοκίνητο δεν κουράζει. Επιπλέον, διακρίνεται για την ευελιξία στην πόλη, χάρη στις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 4.205 χλστ.). Ο οδηγός του Kona είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα σε κάθε διαδρομή. Το B-SUV στρίβει με μικρές κλίσεις, δεν χάνει σχεδόν ποτέ πρόσφυση και το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και ιδανικό βάρος.