Νέο Nissan Qashqai e-Power 1.5Τ 3κύλινδρο 188 hp
Η Nissan ανακοίνωσε περισσότερα στοιχεία για το σύστημα κίνησης e-Power που θα εφοδιάζει το Nissan Qashqai και θα παρουσιαστεί πλήρως στα τέλη του καλοκαιριού. Το νέο Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εξοπλιστεί με το e-Power και θα συνδυάζει δύναμη και οικονομία.
Η Nissan επέλεξε το e-Power γιατί οι ευρωπαίοι κάτοχοι crossover περνούν πάνω από το 70% του χρόνου τους οδηγώντας σε αστικά περιβάλλοντα. Το εν λόγω σύστημα προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου με οδηγική απόλαυση ηλεκτρικού οχήματος, χάρη στο συνδυασμό δύο εξειδικεύσεων της Nissan: προηγμένης τεχνολογίας μπαταρίας και κινητήρα, συν τον καινοτόμο κινητήρα εσωτερικής καύσης με μεταβλητό λόγο συμπίεσης (μεταξύ 8:1 και 14:1). Το e-Power δεν χρειάζεται φόρτιση και αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης, ένα 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1.5 λτ. 156 ίππων, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και ένα ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων, παρόμοιου μεγέθους και απόδοσης με των ηλεκτρικών Nissan. Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση των εμπρός τροχών, επομένως προσφέρει άμεση και γραμμική απόκριση, με συνολική τελική δύναμη 188 ίππων και 330 Nm ροπής. Χάρη στον ηλεκτρικό μοτέρ δεν υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή ροπής, όπως συμβαίνει στα παραδοσιακά υβριδικά σύνολα. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μετρήσεις, το Qashqai e-Power καταναλώνει 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 119 γρ./χλμ. CO2.
Για μεγιστοποίηση της απόδοσης, σε καταστάσεις υψηλής επιτάχυνσης ή υψηλής ταχύτητας, η μονάδα ελέγχου διαχείρισης ενέργειας στο σύστημα e-Power μπορεί να στείλει την ισχύ που παράγεται από τον κινητήρα των 1.5 λίτρων απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, μέσω του μετατροπέα, για να ενισχύσει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από την μπαταρία. Με την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, η κινητική ενέργεια ανακτάται και διοχετεύεται πίσω στην μπαταρία για βελτιστοποίηση της απόδοσης.
Το νέο Qashqai e-Power εξοπλίζεται με το «one pedal» του LEAF, το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση ονομάζεται e-Pedal Step. Μέσω αυτού ο οδηγός επιταχύνει αλλά και φρενάρει χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι, με αποτέλεσμα η κίνηση ειδικά στην πόλη να γίνεται πιο ξεκούραστη.