Ευφυές και Νο1 αξιόπιστο αυτοκίνητο με 7.000 ευρώ
Λανσαρίστηκε το 2008 και στόχευε απευθείας στο smart fortwo, από το οποίο ήταν αρκετά καλύτερο σε πολλούς τομείς.
Η αυτοκίνηση έχει περάσει από πολλές αλλαγές και διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, αφού ολόκληρες κατηγορίες σημείωσαν τεράστια άνοδο και ανάπτυξη (SUV), ορισμένες που ήταν πολύ δυνατές έχασαν αισθητά την αγοραστική τους ισχύ (μικρομεσαία χάτσμπακ), κινητήρες μειώθηκαν δραματικά (ντίζελ) και άλλοι αυξάνονται ραγδαία (ηλεκτρικοί). Αντίστοιχα μοντέλα είχαν τα πάνω και τα κάτω τους, καθώς οι αγοραστές δεν είναι πάντοτε προβλέψιμοι, όσες έρευνες και να γίνουν πριν βγει ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
Μια τέτοια περίπτωση που ήταν από τις κορυφαίες της κατηγορίας (σε τεχνολογία, ποιότητα, ασφάλεια, εξοπλισμό κ.λπ.), αλλά δεν κατάφερε να γίνει εμπορική επιτυχία και να αποκτήσει διάδοχο, ήταν το ευφυές μίνι Toyota iQ. Λανσαρίστηκε το 2008 και στόχευε απευθείας στο smart fortwo, από το οποίο ήταν αρκετά καλύτερο σε πολλούς τομείς. Σταμάτησε να διατίθεται το 2015, ενώ τώρα μπορεί να βρει κανείς αρκετά μεταχειρισμένα με τον 1.000άρη κινητήρα, ταξινομημένα από το 2009 έως το 2012. Οι τιμές του κυμαίνονται μεταξύ 6.500 έως 7.500 ευρώ και πάντα μεγάλο ρόλο παίζουν τα χιλιόμετρα και η γενικότερη κατάσταση που βρίσκεται.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Σύμφωνα με το βρετανικό site reliabilityindex.com, το iQ είναι το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο, γεγονός που αν μη τι άλλο είναι μείζονος σημασίας για ένα μεταχειρισμένο. Σε κάθε περίπτωση βέβαια πριν την αγορά, πρέπει να γίνεται ένας διεξοδικός έλεγχος, αφού όσο και αξιόπιστο και να είναι, αν δεν έχει συντηρηθεί σωστά και είναι τρακαρισμένο, τότε αργά η γρήγορα θα βγάλει βλάβες.
Παρά το γεγονός ότι το iQ είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, ο εξοπλισμός του ακόμα και από την αρχική έκδοση είναι πλούσιος, μιας και περιλαμβάνει ESP, 9 αερόσακους, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ. Το πολύ κοντό σε μήκος αμάξωμα των 2.985 χλστ. (πλάτος 1.679 χλστ., ύψος 1.501 και μεταξόνιο 1.999 χλστ.) προορίζεται για τη φιλοξενία 3+1 επιβατών. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται άνετα, όχι όμως και άτομα στο πίσω τμήμα του εσωτερικού, καθώς ύψους γύρω στα 1,75 μ. δεν χωρούν και ουσιαστικά είναι μόνο για παιδιά. Μεγάλο μειονέκτημα αποτελεί ο πρακτικά ανύπαρκτος χώρος αποσκευών των μόλις 32 λίτρων, ο οποίος χωράει βαλίτσες μόνο αν πέσουν οι πλάτες. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει η κορυφαία -για την κατηγορία- ποιότητα κατασκευής, ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα. Μοναδικός παραμένει και ο σχεδιασμός του, με την τριγωνική κυματοειδή κεντρική κονσόλα να τραβάει τα βλέμματα.
Η ευελιξία στην οδήγηση είναι αναμενόμενα μεγάλη και σίγουρα όποιος το πάρει θα το ευχαριστηθεί στη πόλη. Παράλληλα τα καταφέρνει πολύ καλά και εκτός αστικού περιβάλλοντος, όπου συνδυάζει με επιτυχία το «κράτημα» με την άνεση και δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Σε αυτό συμβάλλουν το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τα φαρδιά μετατρόχια, το χαμηλό κέντρο βάρους και τους ακροβολισμένους τροχούς. Μόνο σε έντονες ανωμαλίες του δρόμου ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά κάπως απότομα.
Ο γνώριμος από τα προγενέστερα Yaris και Aygo 3κύλινδρος κινητήρας του 1.0 λτ. ταιριάζει κατάλληλα και στο μικρό αμάξωμα του iQ. Το μοτέρ των 68 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 91 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ. εμφανίζει ισορροπημένη λειτουργία. Σε ρυθμούς πόλης προσφέρει την απαραίτητη σβελτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 14,7 δλ.) και είναι ελαστικός από τις χαμηλές στροφές, όμως οι επιταχύνσεις εν κινήσει μετριάζονται εν μέρει από τη μακριά 4η και 5η ταχύτητα. Τέλος, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται λίγο πιο πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.
Πηγή: autogreeknews.gr