Το πιο «τσάμπα» νέο diesel από 15.727 ευρώ
Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου αποτελούσαν επί σειρά ετών τα πιο δημοφιλή στην Ευρώπη, ενώ και στην Ελλάδα όταν επιτράπηκε η κυκλοφορία τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη άγγιξαν έως και το 70%.
Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου αποτελούσαν επί σειρά ετών τα πιο δημοφιλή στην Ευρώπη, ενώ και στην Ελλάδα όταν επιτράπηκε η κυκλοφορία τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη άγγιξαν έως και το 70% του μεριδίου της αγοράς. Τώρα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά, λόγω της στροφής στα υβριδικά βενζίνης και στην ηλεκτροκίνηση, αν και το ενδιαφέρον για ντίζελ παραμένει.
Πριν μια πενταετία υπήρχαν αρκετά diesel σε χαμηλές τιμές, όμως τώρα είναι πλέον ελάχιστα. Μεταξύ αυτών, το καινούργιο αυτοκίνητο με μοτέρ πετρελαίου που πωλείται στην πιο οικονομική τιμή είναι το ανανεωμένο Fiat Tipo. To Sedan ξεκινάει από μόνο 15.727 ευρώ (με την τρέχουσα προσφορά), ενώ και το πιο εμπορικό Hatchback παρόλο που είναι ακριβότερο (από 16.727 ευρώ) παραμένει πάρα πολύ φθηνό για ντίζελ.
Ολυμπιακός: Να μη «βλέπει» τους άλλους
To ανανεωμένο Tipo απέκτησε πιο κομψή εξωτερική σχεδίαση, μέσω των διακριτικών αλλαγών που έγιναν ειδικά στο εμπρός τμήμα του αμαξώματός του. Αυτές εστιάζονται στα φωτιστικά σώματα και στη νέα μάσκα με το καινούργιο σήμα «FIAT». Οι διαστάσεις του παρέμειναν ίδιες, που σημαίνει ότι έχει μήκος 4.368 χλστ., πλάτος 1.792 χλστ., ύψος 1.495 χλστ. και μεταξόνιο 2.638 χλστ.
Στην καμπίνα του μικρομεσαίου ιταλικού 5θυρου αυτοκινήτου οι αλλαγές αφορούν την προσθήκη νέων επενδύσεων, μεγαλύτερης οθόνης αφής 10,25 ιντσών για το infotainment και διαμορφώσιμης οθόνης TFT 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων (στις πιο πλούσιες εκδόσεις). Στον τομέα της ποιότητας, το μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό αναβαθμίζει την εικόνα, όμως το ίδιο δεν ισχύει για τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά. Σημαντικό ατού του Tipo είναι οι πολύ άνετοι χώροι στο εσωτερικό του, καθώς και το μεγάλο και βαθύ πορτ μπαγκάζ των 440 λίτρων.
Από πλευράς εξοπλισμού, από την αρχική έκδοση των 16.727 ευρώ (από 17.077 ευρώ αρχική τιμή) ανήκουν τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικοί καθρέπτες
- Air condition
- Ηχοσύστημα με USB, DAB & Bluetooth
Η δεύτερη έκδοση City Life του Tipo Hatchback είναι σαφώς πιο συμφέρουσα, μιας και στην τιμή των 16.982 ευρώ (από 17.932 ευρώ αρχική) εξοπλίζεται ακόμα με σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, χειριστήρια στο τιμόνι, φώτα LED, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων και στιλιζαρισμένες ζάντες 16 ιντσών.
Αρχικός πετρελαιοκινητήρας είναι ο γνωστός 1.3 λτ. Multijet, ισχύος 95 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και με 200 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων, το 5θυρο Tipo επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 181 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
Πηγή: autogreeknews.gr