Πως «πέφτει» η μπαταρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι αδιαμφισβήτητα ηλεκτρικό, αφού τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα συνεχώς πληθαίνουν.
Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι αδιαμφισβήτητα ηλεκτρικό, αφού τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα συνεχώς πληθαίνουν, ενώ ήδη εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι από την επόμενη πενταετία και μετά θα παρουσιάζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ξαφνικά από τη μια στιγμή στην άλλη θα σταματούν να υπάρχουν στους δρόμους οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού για να γίνει πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να περάσουν αρκετά χρόνια και να γίνουν δραστικές αλλαγές, τόσο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και από την πολιτεία (βλ. σταθμοί φόρτισης, αύξηση της παραγωγής ρεύματος κ.λπ.).
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Με τα υπάρχοντα δεδομένα, η ηλεκτροκίνηση έχει ακόμα πολλά εμπόδια να περάσει, όχι μόνο ως προς το που θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και ως προς την τεχνολογία των μπαταριών, έτσι ώστε να γίνουν ελαφρύτερες (φτάνουν τα 300-500 κιλά), να διαρκούν περισσότερο σε επίπεδο αυτονομίας και να είναι «μακροβιότερες». Να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση 8 ετών για τουλάχιστον το 70% της αρχικής ικανότητας φόρτισης. Για να ισχύει όμως αυτό, πρέπει να ακολουθούνται κάποιοι βασικοί κανόνες, έτσι ώστε να μην «πέσει» πιο γρήγορα.
Είναι δεδομένο ότι η μπαταρία υψηλής τάσης υπόκειται σε φυσική διαδικασία γήρανσης και φθοράς κατά τη διάρκεια ζωής της. Ο σωστός χειρισμός βοηθά στη διατήρηση της χωρητικότητας και της διάρκειας ζωής μακροπρόθεσμα. Αυτά που προτείνουν οι εταιρείες αυτοκινήτου και αναφέρουν στα εγχειρίδια χρήσης σχετικά με τη φροντίδα μπαταρίας υψηλής τάσης είναι τα παρακάτω.
• Εάν είναι δυνατόν, φορτίστε την μπαταρία υψηλής τάσης στο 80% στην καθημερινή οδήγηση.
• Φορτίστε μόνο την μπαταρία υψηλής τάσης στο 100% πριν από ένα μακρύ ταξίδι.
• Αποφεύγετε την παρατεταμένη ακινητοποίηση του οχήματος, όταν η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι πολύ υψηλή.
• Αποφύγετε την πλήρη αποφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. με μεγάλους χρόνους αδράνειας με χαμηλή κατάσταση φόρτισης. Ορίστε το χαμηλότερο όριο φόρτισης μπαταρίας σε τουλάχιστον 20%.
• Φορτίζετε την μπαταρία υψηλής τάσης κυρίως με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC).
• Κατά τη γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC), η διαδικασία φόρτισης πραγματοποιείται με πολύ υψηλό ρεύμα φόρτισης. Η συχνή ταχεία φόρτιση (DC) μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μόνιμη μείωση της χωρητικότητας φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης.
• Όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο για αρκετούς μήνες, μπορεί να πραγματοποιηθεί αυτόματη εκφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ζημιά στη μπαταρία υψηλής τάσης όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι πολύ υψηλή και η κατάσταση φόρτισης πολύ χαμηλή. Φροντίζετε πάντα για την επαρκή φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης!
• Σε περίπτωση μη χρήσης για μεγάλο χρονικό διάστημα και σε πολύ κρύο περιβάλλον, είναι δυνατή η μείωση της αυτονομίας της μπαταρίας υψηλής τάσης και των επιδόσεων του οχήματος λόγω της χαμηλής εσωτερικής θερμοκρασίας. Συνιστάται να φορτίσετε την μπαταρία υψηλής τάσης σε τουλάχιστον 40%.
• Η ήρεμη οδήγηση αυξάνει με τη σειρά της τη μακροζωία της μπαταρίας. Αντίθετα αν ο οδηγός πατάει συνεχώς το γκάζι μέχρι τέρμα για γρήγορες επιδόσεις (επιθετική οδήγηση), τότε η μπαταρία φθείρεται γρήγορα.
Πηγή: autogreeknews.gr