Σύγκριση: Renault Clio εναντίον Toyota Yaris
Μια εξίσωση για δυνατούς λύτες είναι το συγκριτικό που θα διαβάσετε παρακάτω και είμαστε πεπεισμένοι, πως αρκετοί υποψήφιοι αγοραστές έχουν αυτό το δίλημμα στο κεφάλι τους. Τόσο το Renault Clio, όσο και το Toyota Yaris είναι δυο μοντέλα τα οποία έχουν εδραιωθεί για τα καλά στη συνείδηση του κοινού, που αναζητά ένα αυτοκίνητο από τη μικρή κατηγορία.
Από τη μία έχουμε την 4η και καλύτερη γενιά του δημοφιλούς Toyota Yaris, που ξεχωρίζει με τη δυναμική σχεδίαση, το στιβαρό πλαίσιο, καθώς επίσης και με το νέο 1.500άρη κινητήρα βενζίνης των 125 ίππων. Σε ευθεία αντιπαράθεση έρχεται η ολοκληρωμένη πρόταση της Renault για το Clio, με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) που κατορθώνει να συνδυάζει οικονομία με δυναμικές επιδόσεις. Πρώτο στοιχείο που τα φέρνει πολύ κοντά, είναι οι παραπλήσιες τιμές στις αρχικές τους εκδόσεις.
Το Renault Clio 1.0 ΤCe LPG με τους 100 ίππους ξεκινάει από τα 15.640 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Authentic LPG και περιλαμβάνει τα εξής:
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων (AEB)
- Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR)
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA)
- Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (LDW)
- Cruise control με speed limiter και χειριστήρια στο τιμόνι
- Πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών,
- Ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη με αισθητήρα φώτων και βροχής
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Αir condition
- Ηχοσύστημα
Αντίστοιχα η αρχική έκδοση του Yaris, η Active, με τον 1.5 λτ. κινητήρα των 125 ίππων κοστίζει από τα 15.730 ευρώ και διαθέτει τα παρακάτω:
- 8 αερόσακους
- Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης
- Σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας & έλεγχος διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων
- Αυτόματη πέδηση σε 2η σύγκρουση
- Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
- Οθόνη ΤFT 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων
- Σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Air Condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Adaptive Cruise Control
Σχεδιασμός: Δυναμικό το Yaris και elegant το Clio!
Είμαστε σίγουροι ότι οι περισσότεροι όταν αντικρίσατε το νέο Yaris πρώτη φορά θα διπλοτσεκάρατε το λογότυπο στην πόρτα του χώρου αποσκευών για να πειστείτε ότι έχετε να κάνετε με το νέο μικρό Toyota. Κι αυτό γιατί η 4η γενιά του Yaris είναι η πιο ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά και που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Ο πρωτόγνωρος δυναμισμός ξεκινάει από το εμπρόσθιο τμήμα του, όπου ξεχωρίζει με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τις μεγάλες εισαγωγές στον προφυλακτήρα και συνεχίζεται στο προφίλ, με τις ανάγλυφες γραμμές να δημιουργούν μια αίσθηση συνεχόμενης κίνησης. Κερασάκι στην τούρτα το πίσω μυώδες μέρος, με τα τονισμένα φτερά που ολοκληρώνουν το παρουσιαστικό του αυτοκινήτου.
Στον αντίποδα το Renault Clio πατάει στην επιτυχημένη αισθητική του παρελθόντος, με τους σχεδιαστές να μην ρισκάρουν, αλλά να αναβαθμίζουν τις γραμμές προσεκτικά. Τα χαρακτηριστικά εμπρός φώτα LED σχήματος «C», η νέα μάσκα με το μεγαλύτερο σήμα, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω και τα επίσης νέα φανάρια πίσω ολοκληρώνουν την εμφάνιση του Clio! Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, το Yaris αν και είναι πιο μυώδες, έχει ελαφρώς πιο μαζεμένο μήκος από το Clio, αγγίζοντας τα 3.940 χλστ., έναντι των 4.050 χλστ. του Clio, ενώ ελαφρώς μικρότερο είναι και το μεταξόνιό του, με του Yaris να αγγίζει τα 2.560 χλστ. έναντι των 2.583 χλστ. του Clio. Χαρακτηριστικό που προσθέτει στο Γάλλο ανταγωνιστή ένα πλεονέκτημα στους χώρους των επιβατών, που θα αναλύσουμε παρακάτω.
Ποιο παιχνιδιάρικο το Υaris – καλύτερο σε ποιότητα και χώρους το Clio!
Πιστές στο ψηφιακό πνεύμα που επιτάσσει η εποχή, οι δυο καμπίνες των μικρών μοντέλων του συγκριτικού μας ξεχωρίζουν με τα συστήματα infotainment που κατέχουν περίοπτη θέση στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, με τη διαγώνιο της οθόνης τους και στα δυο να ανέρχεται στις 7 ίντσες. Το εσωτερικό του Yaris με τις πιο πολλές καμπύλες εμφανίζει ένα πιο παιχνιδιάρικο στιλ έναντι του πιο «σοβαρού» Clio, με τις επίπεδες επιφάνειες. Σε επίπεδο κατασκευής ουδένα παράπονο θα έχετε κι από τα δυο αυτοκίνητα, μιας και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και αντίστοιχα σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η μεταξύ τους συναρμογή! Ωστόσο, το Clio διαθέτει περισσότερα μαλακά υλικά στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις εμπρός πόρτες, χαρίζοντάς του πιο πολυτελή εικόνα.
Σημαντική διαφορά σημειώνεται στους χώρους επιβατών, αλλά κι αποσκευών. Το Renault Clio είναι πιο άνετο συγκριτικά με το Yaris, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες, με περισσότερο «αέρα» για το κεφάλι και τα γόνατα. Μεγάλη διαφορά υπάρχει και στο χώρο αποσκευών, μιας και στο Clio το πορτ μπαγκάζ αγγίζει τα 391 λίτρα, έναντι των 286 λτ. του Yaris.
Δύναμη το Yaris, οικονομία το Clio
Σε ότι αφορά τους κινητήρες των δυο μοντέλων του συγκριτικού μας, από τη μία έχουμε να κάνουμε με ένα μηχανικό σύνολο που εστιάζει στη δύναμη, ενώ το άλλο χωρίς να υπολείπεται σε επιδόσεις, βάζει σε πρώτη προτεραιότητα την οικονομία κίνησης. Επίσης υπάρχει διαφορετική προσέγγιση για το πως βγαίνει αυτή η δύναμη, μιας κι οι Ιάπωνες επέλεξαν την ατμοσφαιρική οδό, ενώ οι Γάλλοι τη λύση του turbo.
Ξεκινώντας με το δυνατότερο μοτέρ, ο νέος Dynamic Force σε συνεπαίρνει με το έντονο τράβηγμά του και μάλιστα από το χαμηλό φάσμα στροφών. Το δίδυμο κινητήρας – κιβώτιο δίνει ρεσιτάλ, μιας και το ιδανικό γρανάζωμα του κιβωτίου αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τις αρετές του κινητήρα. Οι 125 ίπποι που παράγει το μηχανικό σύνολο του Yaris και τα 153 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ., έχουν ως αποτέλεσμα το ιαπωνικό μικρό να εκτοξεύεται έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Αν και υπολείπεται κατά 25 ίππους, ο 1.000άρης TCe διπλού καυσίμου δεν τα πάει κι άσχημα στον τομέα των επιδόσεων. Το 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο αποδίδει 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. με τη χρήση LPG. Η επιτάχυνση από στάση ολοκληρώνεται σε 11,8 δλ. και η τελική ταχύτητα τερματίζει στα 188 χλμ./ώρα. Αν τώρα ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί αποκλειστικά με βενζίνη (μπορεί να γίνει η επιλογή καυσίμου μέσω ενώ κουμπιού αριστερά του τιμονιού) τότε η απόδοση του μοτέρ πέφτει στους 91 ίππους στις 4.800-5.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 160 Nm στις 2.100-3.750 σ.α.λ. (0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ.).
Το χρώμα του χρήματος
Και πάμε τώρα στο ζουμί της υπόθεσης που δεν είναι άλλο από το πόσο «καίει» το καθένα αυτοκίνητο. Ξεκινώντας με τον κινητήρα διπλού καυσίμου του Clio, η Renault ανακοινώνει πως αν κινείται αποκλειστικά με LPG η μεικτή κατανάλωση βρίσκεται μεταξύ 6,9 – 7,8 λτ./100 χλμ., νούμερο που στην πράξη είναι κοντά στα 9 λτ./100 χλμ. Και για να έχετε μια τάξη μεγέθους, αυτή η κατανάλωση σε κόστος σημαίνει 7,8 ευρώ για κάθε 100 χλμ. κίνησης (με μέση τιμή λίτρου υγραερίου 0,864 ευρώ). Τώρα αν κινηθείτε αποκλειστικά με βενζίνη η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4 – 6,0 λτ./100 χλμ. Εμείς κατά τη διάρκεια του συγκριτικού μας καταναλώσαμε 7 λτ./100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με 11,8 €/100 χλμ. (με τιμή βενζίνης 1,682 €/λτ.).
Στην περίπτωση του Toyota Yaris, η εργοστασιακή κατανάλωση ανέρχεται στα 5 λτ./100 χλμ., που στην πράξη αυτό το νούμερο αγγίζει τα 6,8 λτ./100 χλμ. Σε κόστος αυτό σημαίνει 11,4 ευρώ για κάθε 100 χλμ. που διανύετε με το Yaris! Τώρα αν υπολογίσουμε το κόστος υγραερίου και βενζίνης σε ετήσια βάση (ή για 12.000 χλμ.) τότε η ζυγαριά γέρνει ξεκάθαρα υπέρ του Clio, αφού για αυτά τα χιλιόμετρα αν κινείται αμιγώς με το υγραέριο θα χρειαστεί 933 ευρώ σε καύσιμο. Αντιθέτως το Yaris θα «κάψει» 1.372 ευρώ καυσίμου, μια διαφορά της τάξεως των 439 ευρώ. Το Clio είναι και πιο οικονομικό σε ότι αφορά τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 121 – 136 γρ./χλμ. με βενζίνη και 107 – 121 γρ./χλμ. με LPG, ο οδηγός του Clio επιβαρύνεται με τέλη που κυμαίνονται από 0 έως και 87,04 ευρώ. Αντίθετα ο οδηγός του Yaris με τα 115 γρ./χλμ. έχει μια ετήσια επιβάρυνση που ανέρχεται στα 112,7 ευρώ.
Σπορτίφ προσανατολισμός για το Yaris, άνεση για το Clio στο δρόμο!
Αμφότερα τα μοντέλα του συγκριτικού μας διαθέτουν μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με κάθε ένα αυτοκίνητο να έχει δώσει περισσότερη έμφαση σε διαφορετικούς τομείς. Έτσι το Toyota Yaris εμφανίζεται πιο σπορτίφ, ενώ το Renault Clio είναι πιο άνετο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να κινηθεί γρήγορα σε μια στριφτερή διαδρομή.
Η πλατφόρμα TGNA που βασίζεται το Toyota Yaris εξαργυρώνεται κατά την οδήγηση, με τις κινήσεις του αμαξώματος να ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης, η οποία στην περίπτωση του Clio είναι πιο τονισμένη. Όταν και τα δυο μικρά μοντέλα κινούνται εντός του εθνικού δικτύου, οι οδηγοί απολαμβάνουν μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση τους να φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Βέβαια στο Yaris το ελαφρώς πιο σπορ στήσιμο της ανάρτησης γίνεται αντιληπτό στις εγκάρσιες ανωμαλίες, συγκριτικά το Clio που περνάει πιο ομαλά από αυτές.
Στις στροφές τώρα, το Yaris είναι εμφανίζει μικρότερες κλίσεις, με την οδική συμπεριφορά ακόμα κι υπό πίεση να είναι ουδέτερη. Όμως και το Renault Clio αν το θελήσετε και παρά την πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν θα σας αρνηθεί να στρίψετε γρήγορα σε δρόμο με καμπές. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να ελαφρώς πιο τονισμένες συγκριτικά με του Yaris, όμως δεν θα σας αρνηθεί να το «στρίψετε αέρα» , ακολουθώντας γραμμές, είτε να το πλασάρετε πριν το apex, κάνοντάς σας έτσι να χαμογελάσετε ακόμα πιο πλατιά. Ικανοποιημένοι θα μείνετε και με το σύστημα διεύθυνσης των δυο αυτοκινήτων, όπως και από τα φρένα τους που διαθέτουν καλή αίσθηση, δύναμη και αντοχή στην παρατεταμένη χρήση!
Ποιο από τα δυο λοιπόν;
Δύσκολη ερώτηση για να απαντηθεί ξεκάθαρα και χωρίς να περιέχει ένα αλλά η απάντηση μας! Κι αυτό γιατί και τα δυο μικρά αυτοκίνητα προσφέρονται ολοκληρωμένα στους υποψήφιους αγοραστές τους, καλύπτοντας με άνεση την πλειοψηφία των αναγκών τους. Το Toyota Yaris θα το προτιμήσουν όσοι θέλουν ένα μικρό αυτοκίνητο με πιο δυναμική εμφάνιση και ευχάριστη οδηγική αίσθηση, ενώ το Renault Clio είναι πιο σικ, καλύτερο σε ποιότητα και χώρους, πιο άνετο και προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία με το υγραέριο. Οπότε η πλάστιγγα γέρνει περισσότερο υπέρ του Γάλλου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Clio 1.0 ΤCe LPG 100 PS | Yaris 1.5 Dynamic Force 125 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη/LPG | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.490 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.8005.000 (B) 100/4.600-5.000 (LPG) | 125/6.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.100-3.750 (Β) 170/2.000-3.500 (LPG) | 153/4.800-5.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,5 (B) 11,8 (LPG) | 9,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 (B) 188 (LPG) | 180 |
Κατανάλωση | 5,4 – 6,0 (B) 6,9 – 7,8 (LPG) | 5,0 |
Βάρος (κιλά) | 1.216 | 1.085 |
Διαστάσεις | Clio 1.0 ΤCe LPG 100 PS | Yaris 1.5 Dynamic Force 125 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.050 | 3.940 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.798 | 1.745 |
Ύψος (χλστ.) | 1.440 | 1.500 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.583 | 2.560 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 391 | 286 |
Κατανάλωση – κόστη | Clio 1.0 ΤCe LPG 100 PS | Yaris 1.5 Dynamic Force 125 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,0 (B) 9,0 (LPG) | 6,8 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.413 € (B) 933 € (LPG) | 1.372 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 121 – 136 (Β) 107 – 121 (LPG) | 115 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0 – 87,04 € | 112,70 € |
Τεκμήριο | 4.000 € | 5.800 € |
Εξοπλισμός – τιμή | Clio 1.0 ΤCe LPG 100 PS | Yaris 1.5 Dynamic Force 125 PS |
Έκδοση | Authentic LPG | Active |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αυτόματα φώτα | o | • |
Αερόσακοι | 6 | 8 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 2 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air Condition | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | o | 7 ιντσών |
Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος | o | o |
Κάμερα οπισθοπορείας | o | • |
Ζάντες αλουμινίου | o | • |
Τιμή από (ευρώ) | 15.640 | 15.730 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές μετρήσεις |
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,682 €/λτ. και LPG στα 0,864 €/λτ.