Ξεκούραστα και αυτόματα με μόνο 12.290 ευρώ
Η οδήγηση στην πόλη είναι απαιτητική και κουραστική. Ωστόσο μπορεί να αποφευχθεί μέσω της επιλογής ενός αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η οδήγηση στην πόλη είναι απαιτητική και κουραστική για όλους, από την κίνηση και το συνεχόμενο σταμάτα – ξεκίνα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Η βασική ενασχόληση του οδηγού που τον εξαντλεί, είναι τα εκατοντάδες πατήματα – αφήματα του πεντάλ του συμπλέκτη, συνοδευόμενα με εναλλαγές των ταχυτήτων. Όλα αυτά μπορούν να αποφευχθούν πολύ απλά, μέσω της επιλογής ενός αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ποιο είναι όμως το «αυτόματο» μοντέλο με τη χαμηλότερη τιμή της αγοράς; Η απάντηση είναι το νέο Hyundai i10 1.0 AMT. Το κόστος απόκτησής του ξεκινά από μόλις 12.290 ευρώ, χωρίς καμία έλλειψη στον εξοπλισμό του. Συγκεκριμένα διαθέτει 6 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, air condition, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control και ηχοσύστημα.
Με 800 ευρώ παραπάνω που κοστίζει η δεύτερη έκδοση Style (13.090 ευρώ) εξοπλίζεται επιπλέον με οθόνη αφής των 8 ιντσών, Bluetooth με audio streaming, αναγνώριση φωνής και χειριστήρια στο τιμόνι, σύνδεση με smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες. Επιπλέον, όπως όλα τα Hyundai, έτσι και το i10 συνοδεύεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων και με 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ετήσιο τεχνικό έλεγχο και εγγύηση βαφής.
Το 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ του 1.0 λτ. με την απόδοση των 67 ίππων και των 96 Nm συνδυάζεται με ένα 5άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται πλήρως αυτόματα ή και χειροκίνητα με τη μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα. Η λειτουργία του δεν είναι ιδιαίτερα άμεση, ωστόσο ο οδηγός θα το συνηθίσει και θα μάθει πότε και πόση πίεση ή άφημα του πεντάλ του γκαζιού χρειάζεται για να πετυχαίνει ομαλότερες εναλλαγές. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 17,3 δλ., αν και στην πράξη δεν δίνει την αίσθηση ότι είναι αργό, αφού το μοτέρ είναι πρόθυμο και ανεβάζει εύκολα στροφές, ενώ η κοντή 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 4.000 σ.α.λ.) κρατάει «ζωντανό» τον κινητήρα. Στα συν η χαμηλή κατανάλωση των 5,2-5,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 των 119-134 γρ./χλμ.
Το i10 1.0 ΑΜΤ ξεχωρίσει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την αποτελεσματική λειτουργία των αναρτήσεων και τη στιβαρότητα του πλαισίου. Σε συνδυασμό με το ΑΜΤ κιβώτιο ταχυτήτων ο οδηγός απαλλάσσεται από το «βασανιστικό» συμπλέκτη, ενώ είναι πολύ ευέλικτο, εύκολο στους χειρισμούς, αλλά και ασφαλές, χάρη στο πολύ καλό πάτημά του.
Τις ανέσεις που απολαμβάνουν ο οδηγός και οι επιβάτες ενισχύει η ευρύχωρη και προσεγμένη σε ποιότητα καμπίνα του νέου i10. Συνολικά δίνει την αίσθηση ενός αυτοκινήτου της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας, αφού δεν έχουν γίνει εκπτώσεις πουθενά και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό. Τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα και αποτρέπουν τυχόν τριγμούς, με το διάκοσμο να είναι και αυτός προσεγμένος. Στα ατού ανήκουν οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις έως τεσσάρων ενήλικων επιβατών, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων.
Πηγή: autogreeknews.gr