Ξέρετε πότε επιτρέπεται η προσπέραση;
Η προσπέραση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο στην οδήγηση, αφού πρέπει πάντα να τηρούνται αυστηρά βασικοί κανόνες προκειμένου να γίνει με ασφάλεια.
Η προσπέραση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο στην οδήγηση, αφού πρέπει πάντα να τηρούνται αυστηρά βασικοί κανόνες προκειμένου να γίνει με ασφάλεια. Δυστυχώς αρκετοί οδηγοί τους παραβλέπουν, κάνουν του κεφαλιού τους αψηφώντας κάθε κίνδυνο και το κακό δεν αργεί να γίνει. Οι τυφλές προσπεράσεις πάνω σε στροφές με μηδενική ορατότητα αποτελούν αιτία σφοδρών συγκρούσεων, σε μικρές ευθείες όπου δεν επιτρέπεται η προσπέραση, αλλά και σε ιδανικές συνθήκες όπου όμως ο οδηγός είναι απρόσεκτος ή δεν κάνει σωστή εκτίμηση του χρόνου που θα βρίσκεται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Σε κάθε περίπτωση και σύμφωνα πάντα με τον Κ.Ο.Κ., o οδηγός επιτρέπεται να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα μόνον εφόσον μπορεί να το κάνει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και εφόσον προειδοποιήσει έγκαιρα γι’ αυτό. Κοινώς να βγάλει φλας από νωρίς και όχι πριν προσπεράσει.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Το προσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά, ενώ επιτρέπεται από τα δεξιά αν ο προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει σήμα ότι προτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημα ή τα ζώα του προς την πλευρά αυτήν.
Απαγορεύεται να γίνει προσπέραση όταν το προπορευόμενο όχημα έχει βγει για προσπέραση, όταν δεν υπάρχει ορατότητα, σε διπλή γραμμή, σε σιδηροδρομικές διαβάσεις και μέσα στις σήραγγες με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Επίσης δεν προσπερνάμε όταν σχολικό λεωφορείο έχει σταματήσει σε οδόστρωμα με μία ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Ο οδηγός, κατά το προσπέρασμα, υποχρεούται να αφήνει στο όχημα το οποίο προσπερνά αρκετό χώρο παραπλεύρως και κατόπιν να επαναφέρει το όχημά του πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος. Αν όμως κινείται σε οδόστρωμα με δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση και προτίθεται να προσπεράσει περισσότερα από ένα οχήματα, μπορεί να παραμείνει στη λωρίδα που χρησιμοποιεί για το προσπέρασμα, αν η ενέργειά του αυτή δεν προκαλεί δυσχέρεια στους οδηγούς ταχύτερων οχημάτων που τον πλησιάζουν από πίσω.
Να σημειωθεί ακόμα ότι στις περιπτώσεις κίνησης των οχημάτων σε παράλληλες σειρές, οι οδηγοί που πάνε πολύ σιγά και κάτω από τα όρια ταχύτητας (ενώ ο καιρός είναι καλός για παράδειγμα) υποχρεούνται να κινούν δεξιά. Σε καμία περίπτωση δεν κολλάμε πίσω από το μπροστινό όχημα, δεν του παίζουμε φώτα και δεν του χτυπάμε την κόρνα για να προσπεράσει.
Πηγή: autogreeknews.gr