Νέο Nissan Qashqai: Ο βασιλιάς είναι εδώ!
Τέλος στην αγωνία μας για το πώς θα είναι το νέο Nissan Qashqai, έβαλε η ιαπωνική μάρκα, μιας και παρουσίασε το νέο μικρομεσαίο SUV της.
Δεκατέσσερα χρόνια μετά την πρώτη γενιά του Qashqai, η Nissan μας παρουσιάζει την 3η του γενιά, η οποία μας προσφέρεται πιο δυναμική από ποτέ. Πέρα από την εμφάνιση, οι αποδοτικοί κινητήρες και η υψηλή τεχνολογία είναι τα κυριότερα όπλα στη φαρέτρα του νέου Qashqai, που είναι και το πρώτο μοντέλο της Nissan στην Ευρώπη που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C. Όσον αφορά την κατασκευή, το αμάξωμα χρησιμοποιεί πιο ελαφριά υλικά, καθώς και προηγμένες τεχνικές σφράγισης και συγκόλλησης για αύξηση της αντοχής αλλά και μείωση του βάρους. Οι εμπρός και πίσω πόρτες, τα εμπρός φτερά και το καπό είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο, εξοικονομώντας 21 κιλά. Συνολικά, το αμάξωμα του νέου Qashqai είναι πιο ελαφρύ κατά 60 κιλά και με αυξημένη κατά 41% ακαμψία.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ξεκινώντας με την εμφάνιση, οι επιρροές είναι έντονες από το μικρότερο Nissan Juke, με τις λεπτές λωρίδες των LED και τα αιχμηρά Full LED Matrix φωτιστικά σώματα να κεντρίζουν το βλέμμα. Εξίσου εντυπωσιακές είναι κι οι 20αρες ζάντες, που ενσωματώνονται για πρώτη φορά στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου. Στην προηγούμενη γενιά, η μέγιστη διάσταση ήταν οι 19 ίντσες. Το οπίσθιο μέρος του, διατηρεί το σχεδιαστικό μοτίβο που είχαμε γνωρίσει από την υπάρχουσα γενιά του ιαπωνικού SUV. Τα μακρόστενα πίσω φανάρια αγκαλιάζουν όμορφα τα φτερά, προσδίδοντας έτσι έναν πιο αθλητικό τόνο. Επιπλέον ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει στη διάθεσή του 11 διαφορετικά χρώματα, ενώ για περισσότερη εξατομίκευση θα υπάρχουν και πέντε διαφορετικές διχρωμίες.
Το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.425 χλστ., όντας αυξημένο από το απερχόμενο μοντέλο κατά 35 χλστ. Αντίστοιχα αυξημένο είναι και το πλάτος κατά 32 χλστ. (1.838 χλστ.), ενώ ψήλωσε και κατά 10 χλστ. (1.635 χλστ.). To επιπλέον μήκος του αμαξώματος έδρασε θετικά και στο μεταξόνιο το οποίο μεγάλωσε κι αυτό κατά 20 χλστ. Kάτι που επηρέασε προς το καλύτερο τους χώρους επιβατών. Τα πρώτα στοιχεία αναφέρουν ότι έχει αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών κατά 28 χλστ., ενώ υπάρχει και περισσότερος «αέρας» για τα κεφάλια τους κατά 15 χλστ. Γενναιόδωρη ήταν η αύξηση όμως και στο χώρο αποσκευών, που μεγάλωσε κατά 50 λίτρα, με τη συνολική χωρητικότητα να αγγίζει πλέον τα 480 λίτρα. Αυτό οι σχεδιαστές το κατάφεραν χαμηλώνοντας το κατώφλι φόρτωσης και ανασχεδιάζοντας την πίσω ανάρτηση.
Σε ότι αφορά τους κινητήρες τώρα, η 3η γενιά του πρωταθλητή των πωλήσεων στα μικρομεσαία crossovers, θα κινείται από δύο μηχανικά σύνολα. Αρχικά με τον 1.3 λτ. κινητήρα βενζίνης, ο οποίος πιστός στο πνεύμα της εποχής, ενσωματώνει ήπια υβριδική τεχνολογία, με δύο εκδόσεις ισχύος, 140 και 160 ίππων, με 240 και 260 Nm ροπής αντίστοιχα. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, με τη δύναμη να περνάει στους εμπρός τροχούς. Για όσους θέλουν αυτόματο κιβώτιο θα είναι διαθέσιμο ένα CVT, με το οποίο θα είναι διαθέσιμη και η 4κίνηση, αλλά για την ισχυρότερη έκδοση των 160 ίππων, που σε αυτή τη περίπτωση η ροπή είναι ελαφρώς αυξημένη, αγγίζοντας τα 270 Nm. Επιπρόσθετα θα είναι διαθέσιμα και πέντε οδηγικά προγράμματα: Standard, Eco, Sport, Snow και Off–Road.
Και για όσους θέλουν αρκετή δύναμη κάτω από το δεξί τους πόδι, υπάρχει η πανίσχυρη και πλήρως υβριδική έκδοση ePower, με ισχύ 190 ίππων. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε έναν κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων, με ισχύ 157 ίππων, που συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς είναι 190 άλογα και 330 Nm ροπής, που καταλήγουν αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Το mild hybrid με σύστημα 12v ενσωματώνει μια ξεχωριστή εγκατάσταση μπαταρίας λιθίου τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο και τη γεννήτρια με ιμάντα για τη συλλογή ενέργειας από την πέδηση.
Εντυπωσιακή είναι κι η καμπίνα του νέου Qashqai, όπου το highlight σημείο του είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και ενσωματώνει το σύστημα πλοήγησης. Πίσω από αυτό συναντάμε head up display, σε μια από τις μεγαλύτερες εφαρμογές σε αυτοκίνητο παραγωγής (και το μεγαλύτερο της κατηγορίας, σύμφωνα με τους Ιάπωνες) καθότι η απεικόνιση φτάνει τις 10,8 ίντσες. Στην κορυφή του ταμπλό -αντί του κέντρου, όπως είναι σήμερα- βλέπουμε την οθόνη αφής των 9 ιντσών, που παρέχει έλεγχο στις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου, με έμφαση σε αυτές της συνδεσιμότητας. Τα προαπαιτούμενα πια Android Auto και Apple CarPlay είναι στάνταρ, ενώ υπάρχουν ακόμα WiFi, οι υπηρεσίες NissanConnect και δυνατότητα σύνδεσης μέχρι 7 συσκευών! Επιπλέον, για την καλύτερη παθητική ασφάλεια ενσωματώθηκε ένας ακόμα αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Στις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις υπάρχει το ηχοσύστημα της Bose και οι δερμάτινες επενδύσεις Nappa.
Το νέο Qashqai στην 4κίνητη Version του θα προσφέρεται με την επόμενη γενιά ProPILOT, προσφέροντας μεγαλύτερη υποστήριξη οδηγού σε ένα ευρύτερο φάσμα περιστάσεων. Το ProPILOT με Navi-link, έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την κόπωση και το άγχος κατά την οδήγηση, ενώ είναι πολύ διαισθητικό στη χρήση. Το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης πλέον μπορεί να προσαρμόσει την ταχύτητα ανάλογα τις εξωτερικές συνθήκες, να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και τα ραντάρ τυφλών σημείων, να προειδοποιήσει για πλευρική επαφή με αντικείμενο κ.ά Η εμπορική καριέρα του δημοφιλούς Nissan Qashqai στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να ξεκινήσει φέτος, ενώ στη χώρα μας αναμένεται τον Ιούνιο!
Πηγή: autogreeknews.gr