Πώς «πεθαίνει» η μπαταρία του αυτοκινήτου;
Ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα κάθε αυτοκινήτου (και οχήματος γενικότερα), είναι η μπαταρία του.
Ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα κάθε αυτοκινήτου (και οχήματος γενικότερα), είναι η μπαταρία του. Ακόμα και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ξεχωριστή μπαταρία για τις εκκίνηση και διάφορες επιμέρους λειτουργίες, αφού η «μεγάλη» μπαταρία είναι για να δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα.
Μια συνηθισμένη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας είναι τα 3-4 χρόνια, ωστόσο ανάλογα τη χρήση και συντήρηση μπορεί να διαρκέσει περισσότερο ή πολύ λιγότερο, αν δεν τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες. Οι εχθροί της μπαταρίας είναι πολλοί και την «σκοτώνουν» σιγά – σιγά, που σημαίνει ότι μια μέρα το αυτοκίνητο ξαφνικά δεν θα παίρνει μπρος και θα μοιάζει λες και έχει νεκρώσει. Γι’ αυτό καλό είναι να υπάρχει πάντα στο αυτοκίνητο ένα σετ καλωδίων για να γίνει εκκίνηση μέσω μπαταρίας άλλου αυτοκινήτου.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Οι πολύ κοντινές καθημερινές μετακινήσεις δεν αφήνουν την μπαταρία να φορτίσει, που σημαίνει ότι αν έχει «εξασθενήσει» θα πρέπει να γίνουν αρκετά χιλιόμετρα έτσι ώστε να αναζωογονηθεί. Εφόσον ο κινητήρας είναι εκτός λειτουργίας, δεν πρέπει να αφήνουμε για πολύ ώρα διάφορα συστήματα να λειτουργούν, όπως φώτα, το σύστημα πολυμέσων, ή το καλοριφέρ. Στα καινούργια αυτοκίνητα, για λόγους ασφαλείας εμφανίζεται μια σχετική προειδοποίηση και λίγο μετά όλες οι λειτουργίες απενεργοποιούνται. Ένα ξεχασμένο κινητό ή ακόμα χειρότερα laptop που φορτίζει μέσω της θύρας USB, τραβάει αρκετό ρεύμα.
Από τους μεγαλύτερους εχθρούς της μπαταρίας είναι η ακινητοποίηση του οχήματος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να αποσυνδέεται ο ακροδέκτης από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και να καλύπτεται με μια πλαστική σακούλα για να μην έρχεται σε επαφή με μεταλλικά μέρη. Οι πόλοι της μπαταρίας πρέπει να καθαρίζονται τακτικά και να αφαιρούνται τυχόν άλατα.
Βασικό αξεσουάρ που αντλεί ρεύμα και πρέπει να ελέγχεται από ηλεκτρολόγο για τυχόν διαρροή ρεύματος, είναι ο συναγερμός. Εύκολα μπορεί να αποφορτίσει μια μπαταρία, ενώ αυτό είναι σίγουρο όταν το αυτοκίνητο έχει να κινηθεί για πολλές μέρες.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος μειώνουν την απόδοση της μπαταρίας. Γι’ αυτό αν ένα κρύο πρωϊνό δεν πάρει μπρος το αυτοκίνητο γιατί θα έχει αδειάσει η μπαταρία, θα πρέπει να γίνει αμέσως αντικατάστασή της. Σε κάθε περίπτωση η συμβολή ενός ηλεκτρολόγου είναι σημαντική, γιατί η γρήγορη αποφόρτιση μιας μπαταρίας μπορεί να οφείλεται και από άλλες βλάβες που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, όπως είναι πρόβλημα στο δυναμό και στους πολλαπλασιαστές.
Πηγή: autogreeknews.gr