Πόσο ειλικρινή είναι τα ηλεκτρικά νούμερα αυτονομίας;

Όπως γνωρίζουμε, η μεγαλύτερη έγνοια σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο -εφόσον το οικονομικό δεν αποτελεί πρόβλημα- είναι η αυτονομία.

Πόσο ειλικρινή είναι τα ηλεκτρικά νούμερα αυτονομίας;

Όπως γνωρίζουμε, η μεγαλύτερη έγνοια σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο -εφόσον το οικονομικό δεν αποτελεί πρόβλημα- είναι η αυτονομία. Κι όχι τόσο η απόλυτη δυνατότητα κάλυψης αποστάσεων με μια φόρτιση, όσο ο χρόνος που απαιτείται να μείνει το όχημα στην πρίζα ώστε να «γεμίσει».

Τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, αρκετές φορές δεν επαληθεύονται. Κι αυτό, διότι οι μετρήσεις με την καθημερινή οδήγηση παρουσιάζουν κάποιες σημαντικές διαφορές, όπως τη χρήση περιφερειακών συστημάτων (ηχοσύστημα, κλιματισμό) που καταναλώνουν ενέργεια. Το carwow πήρε 6 μικρά ηλεκτρικά και τα οδήγησε μέχρι να αδειάσουν οι μπαταρίες τους, προκειμένου να εξακριβώσει ποιο πηγαίνει πιο μακριά, αλλά και ποιο προσεγγίζει περισσότερο τους εργοστασιακούς αριθμούς. Αναμενόμενα η κατάταξη διαφέρει ανάμεσα στις δυο μετρήσεις, ωστόσο περισσότερο σημαντική θεωρούμε αυτή του ποσοστού επαλήθευσης, καθώς αντιπροσωπεύει -τρόπον τινά- την ακρίβεια και ειλικρίνεια του κατασκευαστή, που εν τέλει χρησιμοποιεί την αυτονομία ως βασικό μέσο προώθησης.

Honda e, MINI Electric, Opel (Vauxhall στην προκειμένη) Corsa-e, Peugeot e-208, Renault ZOE και VW e-up! έκαναν βόλτες σε πραγματικές συνθήκες, έως το σημείο άρχισαν να εμφανίζονται ειδοποιήσεις «χαμήλ. μπαταρ.». Το δίδυμο από το Groupe PSA σημείωσε τις χειρότερες επιδόσεις στο ποσοστό επαλήθευσης, με το 208 να είναι το λιγότερο «ειλικρινές». Το γαλλικό σουπερμίνι έφτασε μέχρι τα 259 χλμ. αντί των 350 ανακοινούμενων (161 μίλια αντί 217), επιτυγχάνοντας ποσοστό επαλήθευσης μόλις 74%. Το όμορο Corsa τα πήγε λίγο καλύτερα, με 274 χλμ. αντί των 337 και 83% (174 μίλια αντί 209), ενώ το Honda e «έπιασε» 90%, με 182 χλμ. αυτονομίας αντί 201 (113 μίλια αντί 125). Ο έτερος Γάλλος άγγιξε το 100%, φτάνοντας παράλληλα μακρύτερα από κάθε άλλο, στα 368 χλμ. (383 η εργοστασιακή τιμή του ZOE, ή 229 μίλια αντί 238, ποσοστό 96% δηλαδή).

Από εκεί και πάνω, τα αποτελέσματα μπορούν κάλλιστα να χρησιμεύσουν ως διαφήμιση της ηλεκτροκίνησης, καθότι τα αυτοκίνητα πήγαν πιο μακριά από όσο ανακοινώνουν οι κατασκευαστές τους! To e-up! ξεπέρασε τα 260 χλμ. αντί των εργοστασιακών 256 (162 μίλια αντί 159), φτάνοντας στο 102% της ανακοινούμενης αυτονομίας, τη στιγμή που το Electric διέψευσε θετικά τη MINI κατά 106% (247 χλμ. αντί των 233, ή 154 μίλια αντί 145)!

Να σημειωθεί πως αναφέρουμε τις τιμές και σε μίλια, καθότι η μέτρηση αφορά τα νούμερα στη Μεγάλη Βρετανία και κάποια στοιχεία διαφέρουν ελαφρά.

Πηγή: autogreeknews.gr