Τι χαλάει πιο γρήγορα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Υπάρχει ένα βασικό μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που επιβαρύνει άλλα αναλώσιμα μέρη του.
Η ηλεκτροκίνηση προωθείται συνεχώς από εταιρείες και κυβερνήσεις των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως η λύση που θα σώσει τον πλανήτη στις μετακινήσεις. Οι μηδενικές εκπομπές ρύπων αποτελούν αναμφίβολα ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Ωστόσο, θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, μόνο εάν το ρεύμα που χρησιμοποιούν προέρχεται από 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και όχι από λιγνίτη και πετρέλαιο. Επίσης, για την παραγωγή των μπαταριών τους απαιτείται πολύ ενέργεια.
Μεταξύ των αποριών και ερωτημάτων που θέτονται, είναι αν και κατά πόσο η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαφέρει σε σχέση με αυτή που απαιτείται για ένα συμβατικό. Θεωρητικά, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πιο οικονομικό στην συντήρηση, αφού έχει πολύ λιγότερα μηχανικά μέρη από ένα βενζίνης ή πετρελαίου. Για παράδειγμα δεν διαθέτει λάδια, φίλτρα, σύστημα μετάδοσης με πολλές ταχύτητες και τα πάρα πολλά μέρη που απαρτίζουν ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, χάρις στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν λιγότερη φθορά στα τακάκια και τα δισκόφρενα.
Ολυμπιακός: Ο Φουρνιέ κάνει τη διαφορά
Όμως υπάρχει ένα βασικό μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που επιβαρύνει άλλα αναλώσιμα μέρη του. Αυτό είναι το σημαντικά μεγαλύτερο βάρος σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, το νέο Opel Corsa ζυγίζει από 1.055 κιλά, όταν το ηλεκτρικό Corsa-e έχει βάρος 1.530 κιλά (+475 κιλά). Δηλαδή είναι σαν ένα Corsa με φουλ φορτίο συνέχεια.
Αυτό έχει ως συνέπεια να επιβαρύνεται το σύστημα πέδησης με περισσότερο φορτίο, όπως και τα ελαστικά, κάθε φορά που το αυτοκίνητο επιταχύνει, φρενάρει ή στρίβει. Ταυτόχρονα, λόγω της άφθονης και άμεσα διαθέσιμης ροπής που παρέχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η φθορά των ελαστικών είναι μεγαλύτερη, άρα χρειάζονται πιο τακτικές αλλαγές.
Μεγάλη προσοχή όμως χρειάζεται και η μπαταρία. Οι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση έως 8 έτη και αναφέρουν ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα πέσει κάτω από το 70%, εφόσον το όχημα χρησιμοποιείται σωστά. Τι σημαίνει αυτό; Η διάρκεια ζωής των μπαταριών εξαρτάται από τον τρόπο που φορτίζονται.
Το πιο αποδοτικό εύρος για φόρτιση είναι από το 20% έως και το 80% στη χωρητικότητα της μπαταρίας, η οποία δεν πρέπει να αδειάζει τελείως. Επίσης, η μπαταρία καλό είναι να μη φορτίζεται υπερβολικά ή πολύ συχνά, ειδικά σε ταχυφορτιστές DC, έτσι ώστε να παρατείνεται η ζωή της μπαταρίας. Τέλος, η χωρητικότητα και η αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία επηρεάζεται σημαντικά από τις εξωτερικές θερμοκρασίες. Για αυτό ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι το όχημα δεν θα μείνει για αρκετό διάστημα εκτεθειμένο σε υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες.
Πηγή: autogreeknews.gr