Στα άδυτα του νέου Honda Civic Type R
Η Honda παρουσίασε το ανανεωμένο Civic Type R και τις δυο νέες εκδόσεις, Sport Line και Limited Edition.
Στις αρχές του έτους, η Honda παρουσίασε το ανανεωμένο Civic Type R και τις δυο νέες εκδόσεις, Sport Line και Limited Edition. Πλέον, ήρθε η ώρα για το αναβαθμισμένο «Τάπερ» να κυλήσει τους τροχούς του στην Ευρώπη.
To μέχρι πρότινος ένα και μοναδικό Civic Type R, μετονομάζεται σε GT. Οι εμφανισιακές διαφοροποιήσεις περιλαμβάνουν ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, στον οποίο ξεχωρίζει η λεπίδα που έχει προστεθεί στους πλευρικούς αεραγωγούς. Φυσικά κυριότερη διαφορά, αφορά την προσθήκη του χρώματος Boost Blue, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και η στενότερη γρίλια, βελτιώνουν την ψύξη του κινητήρα κατά 13% οδηγώντας σε παράλληλη μείωση της θερμοκρασίας στο μηχανοστάσιο, έως 10 βαθμούς Κελσίου. Το λογισμικό των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ Adaptive Damper System είναι αναθεωρημένο, αναλύοντας ταχύτερα τις συνθήκες του οδοστρώματος και βελτιώνοντας την απόκριση της απόσβεσης, αλλά και την ποιότητα κύλισης. Οι βραχίονες της πίσω ανάρτησης έχουν σφίξει, ενισχύοντας τη σταθερότητα της ουράς κατά 8%. Μπροστά συναντάμε ρουλεμάν χαμηλής τριβής, που βελτιώνουν την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης.
Τα φρένα αποτελούνται από νέα τακάκια και δαγκάνες, όντας ελαφρύτερα κατά 2,5 κιλά και απολαμβάνοντας καλύτερης θερμικής αγωγιμότητας. Οι Ιάπωνες μηχανικοί, δε, βελτιστοποίησαν μέχρι και την αίσθηση του πεντάλ, μειώνοντας τη νεκρή διαδρομή κατά 15 χλστ. προς όφελος του «δαγκώματος» και της αίσθησης που δέχεται ο οδηγός.
Στο εσωτερικό υπάρχει νέο τιμόνι με επένδυση alcantara και βελτιωμένο σύστημα πολυμέσων, ενώ προσθήκη αποτελεί το σύστημα Active Sound Control, που αλλάζει τον ήχο του κινητήρα ανάλογα του προγράμματος λειτουργίας μέσω των ηχείων.
Πρωτιά όχι μόνο για το Type R, αλλά γενικότερα για Honda, αποτελεί το Honda LogR. Ένα σύστημα τηλεμετρίας, που καταγράφει και αναλύει το οδηγικό προφίλ, προσφέροντας συμβουλές για βελτίωση της οδήγησης αλλά και πληροφορίες για τις παραμέτρους του αυτοκινήτου, όπως χρόνους πίστας, πλευρική επιτάχυνση, ποσοστό χρησιμοποίησης γκαζιού/φρένου κλπ. Όλα και μέσω εφαρμογής στο smartphone!
Το LogR προσφέρει τρία modes: Performance Monitor, Log Mode και Auto Score. Στην πρώτη, αναγράφονται οι λειτουργίες του Type R, όπως σχέση στο κιβώτιο, πίεση τούρμπο, θερμοκρασία λαδιού και νερού, πίεση λαδιού και θερμοκρασία εισαγωγής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα 3D όπου παρουσιάζεται τρισδιάστατο γράφημα του αυτοκινήτου, στο οποίο απεικονίζεται ο τρόπος που επιταχύνει, φρενάρει και στρίβει με θέαση από ψηλά (σαν video game). Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει η μέτρηση των G που αναπτύσσονται σε στροφές και φρένα.
Στο Log Mode χρησιμοποιείται το GPS, ώστε να εντοπισθεί η τοποθεσία του αυτοκινήτου -κυρίως για χρήση πίστας- και ο αλγόριθμος του συστήματος, βάσει τοπογραφικών στοιχείων και οδηγικών inputs, προσφέρει συμβουλές για βελτιστοποίηση του χρόνου, μέσω του αποτελεσματικότερου φρεναρίσματος κλπ.
Το Auto Score είναι το επόμενο βήμα του Log Mode, όπου καταγράφεται και βαθμολογείται η συμπεριφορά του οδηγού στα χειριστήρια.
Εκτός από τα gadget και την εμφάνιση, όμως, τα μεγάλα νέα αφορούν δυο ολοκαίνουργιες εκδόσεις. Πρώτη και εμπορικά κυριότερη, η Sport Line.
Ειδοποιός διαφορά η αντικατάσταση της τεράστιας αεροτομής με ένα διακριτικό spoiler. Οι νέες ζάντες των 19 ιντσών περιβάλλονται από ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, με μαλακότερα πλαϊνά προς όφελος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Στο ίδιο μοτίβο και τα επιπλέον ηχομονωτικά υλικά, που χρησιμοποιούνται στον χώρο του πορτμπαγκάζ και τον «καθρέπτη».
Το πιο σκληροπυρηνικό Civic Type R όλων των εποχών και το πιο εστιασμένο Honda -κατά δήλωση των ίδιων- μετά το πρώτο NSX-R, διαθέτει αναθεωρημένο setup στην ανάρτηση και ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών της BBS (δείτε πώς κατασκευάζονται), με ελαστικά Michelin Cup 2. Οι μηχανικοί της Honda υπέβαλλαν το Type R σε δίαιτα, καταργώντας συστήματα κλιματισμού και infotainment, αλλά και σεβαστό τμήμα της ηχομόνωσης. Ως αποτέλεσμα, το Limited Edition είναι 47 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με το GT (1.358 κιλά έναντι 1.405, με το Sport Line των 1.395 κιλών να βρίσκεται ανάμεσά τους) διατηρώντας παράλληλα τα πίσω καθίσματα (καταφανής σπόντα των Ιαπώνων για το Renault Megane R.S. Trophy-R).
Κάτω από όλα τα καπό, ο 2λιτρος VTEC Turbo αποδίδει 320 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 400 Nm στις 2.500-4.500 σ.α.λ., τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, ωστόσο, υπάρχουν διαφορές. Όχι τόσο στις επιδόσεις, όπου η τελική είναι κοινή στα 272 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα παρεμφερής (5,8 δλ. τα GT και Sport Line, στα 5,7 το Limited Edition), όσο στα οικονομοτεχνικά. Το GT, λόγω βάρους και αεροδυναμικής, καταναλώνει 8,5 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο και εκπέμπει 193 γρ.CO2/χλμ. Η έλλειψη της φτερούγας στο Sport Line, ρίχνει την κατανάλωση στα 8,3 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 187 γρ./χλμ. Το Limited Edition (100 όλα κι όλα για την Ευρώπη) κινείται ενδιάμεσα, με 8,4 λίτρα/100 χλμ. και 191 γρ. CO2/χλμ.
Πηγή: autogreeknews.gr