Τι ήταν το Kompressor στις Mercedes;

Η Mercedes είναι διαχρονικά μια μάρκα με ισχυρή παράδοση στις καινοτομίες, την ποιότητα, την ασφάλεια και τις τεχνολογίες.

Τι ήταν το Kompressor στις Mercedes;

Η Mercedes είναι διαχρονικά μια μάρκα με ισχυρή παράδοση στις καινοτομίες, την ποιότητα, την ασφάλεια και τις τεχνολογίες που εφαρμόζει στα αυτοκίνητά της, από τα μικρότερα, έως κυρίως τα μεγαλύτερα (βλ. S-Class). Ένα από τα ονόματα που έχουν γίνει συνώνυμα με τη Mercedes και έχουν αφήσει εποχή, είναι το «Kompressor».

Ήταν μάλιστα τόσο ισχυρό το γόητρο του ονόματος Kompressor στη χώρα μας, που κάποιοι νόμιζαν έτι έτσι λεγόταν το αυτοκίνητο! Θα είχατε ακούσει σίγουρα, ειδικά τη δεκαετία του 2000, ότι «αυτός έχει Mercedes Kompressor», άσχετα αν αυτή ήταν C-Class, E-Class, SLK κ.λπ. Είχε μείνει μόνο το λογότυπο Kompressor βαθιά χαραγμένο, χωρίς βέβαια να γνωρίζουν ορισμένοι τι δήλωνε αυτή η λέξη.

Το Kompressor ήταν μια εμπορική ονομασία για τους κινητήρες της Mercedes που χρησιμοποιούσαν μηχανικό υπερσυμπιεστή. Η μηχανική υπερσυμπίεση ή αλλιώς ο κομπρέσορας αντλεί την ενέργειά του από τον κινητήρα. Είναι συνδεδεμένος με αυτό μέσω ιμάντα και όσο πιο γρήγορα γυρνά ο κινητήρας τόσο αυξάνεται και η συμπίεση του αέρα. Αυτό χαρίζει πολύ καλή απόκριση στο μοτέρ στο πάτημα του γκαζιού, αλλά από την άλλη κλέβει μέρος της ισχύος, καθώς αντλεί την ενέργειά του από το μοτέρ (αφού όπως είπαμε είναι συνδεδεμένο επάνω του).

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ο πρώτος μηχανικός υπερσυμπιεστής Kompressor της Mercedes εξελίχθηκε το 1821 από την ομάδα της Daimler-Benz, με τη βοήθεια του Ferdinand Porsche. Βέβαια, την τεχνολογία αυτή την έκανε ευρέως γνωστή η Mercedes ως Kompressor σε πολλά μοντέλα της και για αρκετά χρόνια, μέχρι να καταργηθεί σταδιακά από το 2007 και μετά, με τη νέα τεχνολογία CGI (Stratified-Charged Gasoline Injection) με πιεζοηλεκτρικό άμεσο ψεκασμό και υπερσυμπιεστή καυσαερίων.

To 1995 η Mercedes επανέφερε το θρυλικό λογότυπο Kompressor, στην ανανεωμένη C-Class 230 Kompressor, ενώ έξι μήνες αργότερα λανσαρίστηκε και η SLK 230 Kompressor. To 2.3 λτ. μηχανικό αυτό σύνολο είχε ισχύ 193 ίππων και 280 Nm ροπής, ενώ επιτάχυνε την C-Class στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 230 χλμ./ώρα. Αργότερα λανσαρίστηκε και μικρότερος 2.0 λτ. κινητήρας Kompressor, καθώς και 1.8 λτ. και σημείωσε μεγάλη επιτυχία στην C-Class σειράς 202, 203 και 204, στην SLK 170 και 171 στις E-Class 210 και 211 και στις CLK 208 και 209. Από τις κορυφαίες εκδόσεις Kompressor ήταν η 55 AMG με τον V8 5.5 λτ. των 500 ίππων, που ήταν διαθέσιμος μέχρι και το 2012.

Στην Ελληνική αγορά κυριάρχησαν κυρίως οι Mercedes στην έκδοση 200 Kompressor με το μηχανικό σύνολο των 2.0 λτ. ή των 1.8 λτ. που βρισκόταν κάτω από το καπό πολλών μοντέλων E-Class, C-Class, SLK και CLK.

Πηγή: autogreeknews.gr