Τι καινοτομία είχε το πάμφθηνο Fiat Cinquecento;
Πέρασαν σχεδόν 30 χρόνια από τότε που έκανε την πρώτη εμφάνισή του το Fiat Cinquecento το 1991.
Πέρασαν σχεδόν 30 χρόνια από τότε που έκανε την πρώτη εμφάνισή του το Fiat Cinquecento το 1991, αντικαθιστώντας το Fiat 126. Ένα λιλιπούτειο σε διαστάσεις μίνι αυτοκίνητο πόλης (μήκος 3.230 χλστ., πλάτος 1.490 χλστ., ύψος 1.435 χλστ. και μεταξόνιο 2.200 χλστ.), το οποίο έγινε εξαιρετικά δημοφιλές.
Παρά τον πολύ οικονομικό του χαρακτήρα, το Cinquecento με τις χαρακτηριστικές απλές σχεδιαστικές του γραμμές και το σπαρτιάτικο εσωτερικό του, ήταν πολύ καλά στημένο στο δρόμο και ειδικά στην σπορ έκδοση Cinquecento Sporting. Την εποχή που ο ανταγωνισμός είχε άκαμπτο άξονα πίσω, «χοροπήδαγε» και γενικά δεν πάταγε καλά στην άσφαλτο, το Cinquecento διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς. Μπροστά υπήρχε η κλασική δομή με τα γόνατα ΜακΦέρσον και ψαλίδια βάσης που χρησιμοποιείται από την πλειοψηφία των αυτοκινήτων. H πίσω ανάρτηση με τους ημιυστερούντες βραχίονες και τα ξεχωριστά τοποθετημένα ελατήρια με τα αμορτισέρ υπό κλίση, φρόντιζαν έτσι ώστε ο ένας τροχός να μη μεταφέρει ταλαντώσεις στον άλλο τροχό, όταν το αυτοκίνητο περνούσε από ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ολυμπιακός: Ο Φουρνιέ κάνει τη διαφορά
Τον τύπο αυτό της πίσω ανάρτησης η Fiat τον χρησιμοποίησε σε διάφορα μοντέλα της πολλών μαρκών, κατηγοριών και μεγεθών, ωστόσο αργότερα εγκαταλείφθηκε και αντικαταστάθηκε από τον ημιάκαμπτο άξονα.
Δημοφιλέστερος κινητήρας για το Cinquecento ήταν ο 4κύλινδρος των 903 κ.εκ. με απόδοση 40 ίππων και 64 Nm ροπής, ο οποίος επιτάχυνε τα 710 κιλά του αμαξώματος στο 0-100 χλμ./ώρα σε 18 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 140 χλμ./ώρα. Το πιο «αγριεμένο» Cinquecento Sporting με τον 1.100άρη Fire των 54 ίππων και 88 Nm ροπής επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 150 χλμ./ώρα.
Παρακολουθείστε παρακάτω στο βίντεο και τη λειτουργία της πίσω ανάρτησης:
Πηγή: autogreeknews.gr