Η BMW αποχαιρετά τον τετρατούρμπινο ντίζελ
Ένας από τους πιο ιδιαίτερους και τεχνολογικά προηγμένους κινητήρες των τελευταίων 20 ετών, έφτασε στο τέλος της καριέρας του.
Ένας από τους πιο ιδιαίτερους και τεχνολογικά προηγμένους κινητήρες των τελευταίων 20 ετών, έφτασε στο τέλος της καριέρας του. O B57D30S0 της BMW, ένας από τους ελάχιστους τετρατούρμπινους στα χρονικά, μας αποχαιρετά μέσα από τις X5 και X7 M50d.
Ο 3λιτρος quad-turbo λανσαρίστηκε τον Ιούλιο του 2015, αρχικά κάτω από το καπό της ναυαρχίδας 750d και 750Ld. Το ’17 πήρε θέση στο μηχανοστάσιο της προηγούμενης M550d, συνεχίζοντας στη σημερινή X5 M50d και τη μεγαλύτερη X7 M50d. Τα χαρακτηριστικά του περισσότερο σε V8 φέρνουν, αποδίδοντας 400 ίππους στις 4.400 σ.α.λ. και 760 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Η X5 M50d χρειάζεται μόλις 5,2 δλ. για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ αντίστοιχη X7 2 δέκατα παραπάνω. Δεδομένου ότι μιλάμε για SUV άνω των 2 τόνων, τα 6,8 και 7 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης προκαλούν εντύπωση.
Το πρόβλημα για το μοναδικό τετρατούρμπινο σύνολο, πλην του 8λιτρου W16 της Bugatti Chiron, δεν ήταν η κατανάλωση. Όπως πολλοί κινητήρες και ολόκληρα μοντέλα, η διαρκής αυστηροποίηση των κανονισμών περί εκπομπών ρύπων κατέστησε τον B57S πλεονασμό. Για αυτό, η BMW τον ξεπροβοδίζει με τις X5 και X7 Final Edition. Ξεχωρίζουν για το μπλε χρώμα, τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες, τον υπερπλήρη εξοπλισμό και τα ανάλογα σήματα.
Οι δυο αποχαιρετιστήριες εκδόσεις των βαυαρικών SUV προορίζονται για τις αγορές της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.
Πηγή: autogreeknews.gr