EA Sports FC 24: Reskin χωρίς το «FIFA» ή κάτι παραπάνω; - Review
Ντεμπούτο με αρκετά θαυμαστικά, αλλά και μερικά ερωτηματικά
Αυτή η χρονιά για την EA Sports είναι καθοριστική και μια αλλαγή σελίδας, καθώς βρισκόμαστε στην μετά-FIFA εποχή και θα πρέπει να το συνηθίσουμε. Βλέπετε, η EA με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου τα «έσπασαν» μετά από τρεις δεκαετίες και για πρώτη φορά δεν κυκλοφορεί FIFA τίτλος με την στάμπα της ΕΑ. Κάποια στιγμή θα έρθει και ένα κανονικό FIFA με τη στάμπα κάποιας άλλης εκδότριας και developer εταιρίας (όλοι σκέφτονται την 2Κ ως το ικανό αντίπαλο δέος), όμως είναι κάτι που θα συζητηθεί εν καιρώ. Στο τώρα έχουμε στα χέρια μας το EA Sports FC 24 ή απλά EA FC 24 ή FC 24 -όπως θέλετε πείτε το-. Απλώς, θα πρέπει να συνηθίσουμε τη νέα ονομασία, όσο κι αν αβίαστα μπορεί με την παρέα να το πείτε “FIFA 24”. Και δίκαια να το αποκαλέσετε έτσι, μιας και ενώ κάτι άλλαξε οπτικά, υπάρχουν άλλες τόσες πτυχές που παραμένουν αναλλοίωτες.
Σε γενικές γραμμές, το EA FC 24 δεν έρχεται να επανεφεύρει τον τροχό για την EA και το «ποδοσφαιράκι» της. Είναι εδώ για να γεμίσει μια ακόμη ποδοσφαιρική σεζόν με τα ψηφιακά του γήπεδα, κάνοντας από εδώ και από εκεί μερικές αλλαγές που στους casual θα φανούν σα να παίζουν το ίδιο παιχνίδι, ωστόσο για κάποιον που έχει ασχοληθεί πολύ θα του φανεί ένα αρκετά διαφορετικό το “learning curve”, μέχρι να συνηθίσει στους νέους ρυθμούς του FC 24.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Προφανώς και άλλαξε το μενού που ξέφυγε από τα tiles που μας είχε συνηθίσει, σε ένα πιο λιτό, άμεσο και παλαιάς κοπής UI, κρατώντας την ταυτότητα των “FIFA” σε πολλά σημεία. Στα της παρουσίασης επίσης προσφέρει μια άκρως τηλεοπτική εμπειρία και ίσως την καλύτερη μέχρι σήμερα. Από το κοινό που ζητωκραυγάζει, στις μίνι συνεντεύξεις των παικτών λίγο μετά το τέλος του αγώνα, μέχρι και τα λεπτομερέστατα στατιστικά για την επίδοση του κάθε παίκτη.
Στο σημείο αυτό πρέπει να πω ότι υπάρχουν και κάποια 3D γραφικά που πετάγονται εντός του gameplay και απεικονίζουν για παράδειγμα ποιοι παίκτες έχουν κουραστεί περισσότερο. Αυτά, ναι μεν είναι χρήσιμα, αλλά αποσπάνε την προσοχή και με ενόχλησαν στο να βλέπω τι γίνεται στο γήπεδο. Πιστεύω ότι θα έπρεπε να υλοποιηθούν με διαφορετικό και πιο μινιμαλ τρόπο. Βέβαια, αυτό το «βαψιματάκι» ήταν απαραίτητο για να φύγει λίγη από τη ρετσινιά και να νιώσει ο παίκτης ότι μπαίνει σε ένα άλλο...μαγαζί. Μη ξεγελιέστε όμως, το ίδιο “FIFA” είναι με όλα τα καλά και τα κακά του.
Και πάμε στο ζουμί της υπόθεσης, δηλαδή την «παικτική» αίσθηση του EA FC 24. Αυτό που ένιωσα με μιας στο χειριστήριο είναι το βάρος και ο ρυθμός του παιχνιδιού. Μακράν ο πιο εξισορροπημένος by default, σε σημείο που δεν χρειάστηκε να τον κατεβάσω σε slow ή να τον ανεβάσω σε fast pace. Έπειτα, η πιο μεγάλη αλλαγή στο παικτικό κομμάτι είναι το πώς μαρκάρει κανείς και πως κινείται, με το Hypermotion V να παίζει ρόλο σε αυτό.
Είναι πιο simulation ο τρόπος του, αφού το contain με τα Χ/Α δεν είναι αρκετό και χρειάζεται πρεσάρισμα με το πλήκτρο Β/Κύκλο. Επίσης, το shielding, δηλαδή η προστασία της μπάλας με το σώμα του ποδοσφαιριστή θα παίξει μεγάλο ρόλο φέτος στο θέμα της κατοχής. Ωστόσο, επικρατεί ένα αφύσικο «πινγκ πονγκ» μεταξύ επιτιθέμενων και αμυνόμενων, ειδικά εάν και οι δύο παίκτες ξέρουν να μαρκάρουν και να αλληλοεξουδετερώνουν τις μπαλιές ή τις πάσες τους.
Το κλασικό και αθεράπευτο “σλάλομ” των FIFA πλανάται επίσης σαν φάντασμα στο EA FC 24, γεγονός που προκαλεί αφύσικες προσπεράσεις και γλιστρήματα κορμιών σε πολλές περιπτώσεις, αντί να συγκρούονται με δύναμη και φυσικότητα. Εδώ ΕΑ μου πρέπει να το κοιτάξεις, γιατί κράτησε πολύ αυτό το αστειάκι και είναι κρίμα να χαντακώνεται ο ρυθμός του gameplay από αυτό.
Στα της ΑΙ μπορώ να πω ότι αμυντικά της βγαίνει πολύ παραπάνω φέτος, βάσει της δικής μου εμπειρίας. Δυστυχώς, όμως, το machine learning που υποτίθεται ότι εφαρμόστηκε δεν βοηθάει τόσο στο ξεδίπλωμα επιθετικά. Εδώ, η νέου τύπου manual πάσες και λόμπες που μπορούν να γίνουν, αποτελούν ένα εργαλείο για τους πιο μυημένους, αλλά είναι κάτι που σπάνια θα δει κανείς σε casual καταστάσεις. Μπορούν να δώσουν αβαντάζ και να ανοίξουν ευκαιρίες σίγουρα, αλλά απαιτείται προπόνηση και χρόνος, κάτι που μόνο οι «καμένοι» όπως εγώ θα κάνουν.
Και εδώ είναι που έρχομαι να μιλήσω για το training της υπόθεσης. Ναι μεν το EA FC 24 κουβαλάει ένα αρκετά πλήρες και βαθύ πρόγραμμα προπόνησης για να μάθει στον καθένα τα μυστικά του, ωστόσο θεωρώ πως του λείπει ένα προφανές στοιχείο. Κατ’εμέ αφού η ΕΑ γυρνάει σελίδα υποτίθεται με το FC 24 θα έπρεπε να προσθέσει και ένα "what’s new this year" training mode που θα κατατοπίζει τον οποιονδήποτε στα νέα χαρακτηριστικά στα οποία εστιάζει το παιχνίδι φέτος και που θα τον βάζει να προπονείται σε τέτοιες καταστάσεις. Αυτό θα βοηθούσε και έναν πιο casual παίκτη να εκτιμήσει τις όποιες βελτιώσεις και προσθήκες έκανε η EA Sports στο φετινό παιχνίδι, αλλιώς τα μαθαίνει κανείς από στόμα σε στόμα ή πρέπει να μπει στο YouTube και να δει…tutorials.
Μου άρεσε πολύ η προσθήκη του μεσαίας ταχύτητας τρεξίματος με το R1/RB αντί για το δυνατό τρέξιμο με τη σκανδάλη R2/RT, η οποία έχει περισσότερες πιθανότητες να ανοίξει πολύ τη μπάλα και να χαθεί. Όποιος χρησιμοποιεί έξυπνα το controlled sprinting θα έχει περισσότερες ευκαιρίες για γκολ. Αυτό είναι ξεκάθαρο.
Οι διεκδικήσεις στον αέρα έγιναν δυσκολότερες και πιο δίκαιες όσον αφορά την τοποθέτηση που πρέπει να παίρνει κανείς. Στα των τερματοφυλάκων όμως φέτος θαρρώ ότι θα έχουμε σοβαρό θέμα, διότι σε πολλές περιπτώσεις δεν ανταποκρίθηκαν αναμενόμενα, σε απογοητευτικό, θα έλεγα, βαθμό.
Το παραπάνω είναι φυσικό επακόλουθο, αφού συνολικά είναι μια από τις χρονιές με τα περισσότερα bugs που θα μπορούσε ποτέ να έχει ένα “FIFA”. Είδα χέρια να μπαίνουν σε μπάλες στους πανηγυρισμούς, αλλόκοτες συγκρούσεις και συμπεριφορές και πολλά τεχνικής φύσεως θέματα -μέχρι και τις πρώτες ώρες του λανσαρίσματος- που αφορούν το online.
Φέτος, είναι η πρώτη χρονιά που το online απλώς δεν έμπαινε σε μένα και με πετούσε συνεχώς εκτός και ήταν ένα θέμα που γενικά αναφέρθηκε σε διάφορα forums της κοινότητας. Δεν απόλαυσα τα Online ματσάκια μου και αυτό πλήγωσε την εμπειρία μου θα πρέπει να πω, αλλά δε χάνω την ελπίδα ότι θα διορθωθεί. Έτσι ΕΑ μου;
To Manager Career mode είναι το πιο ενδιαφέρον offline mode κατ’εμέ που μπορεί να παίξει κανείς, καθώς συνδυάζει με ισορροπία το «προπονητιλίκι» με τη δράση εντός των τεσσάρων γραμμών. Μπορείτε να διαλέξετε τον προπονητή που επιθυμείτε από μερικούς εκατοντάδες licensed που περιέχει από διάφορα πρωταθλήματα. Από ελληνικού ενδιαφέροντος ο Γιοβάνοβιτς του Παναθηναϊκού και ο Αλμέιδα της ΑΕΚ δηλώνουν παρών, όχι όμως και ο Λουτσέσκου του ΠΑΟΚ, που είναι η 3η συνολικά ελληνική ομάδα που περιλαμβάνεται στο EA FC 24. Δυστυχώς, λείπει ο Ολυμπιακός και η Εθνική Ελλάδος όπως συνέβη και πέρυσι. Αφότου διαλέξετε τον προπονητή, μπορείτε να διαλέξετε το δικό σας όραμα με το Tactical vision, ώστε να εφαρμόσετε ένα τύπο παιχνιδιού που θα ακολουθεί πιστά η ομάδα σας.
Στο Ultimate Team τα πράγματα παραμένουν απαράλλαχτα στο online καζίνο της ΕΑ, όπου δεν θα δει κανείς προκοπή και πρόοδο με την ομάδα του αν δεν «πλερώ» και μάλιστα όχι μικρά ποσά. Όσα περισσότερα φακελάκια τύπου-panini αγοράζετε, τόσες περισσότερες οι πιθανότητες να χτίσετε κάτι. Μια ελαφριά εξισορρόπηση έρχεται από τα Evolutions των καρτών όπου ολοκληρώνοντας objectives εξελίσσονται (σαν τα Pokémon) και αναβαθμίζονται τα στατιστικά τους, αποκτώντας και μεγαλύτερη αξία. Παρά το ότι είναι βατά τα objectives για να επιτευχθεί η εξέλιξη, το χρήμα εξακολουθεί να μιλάει όταν πρόκειται για το χτίσιμο μιας Ultimate Team.
Ωστόσο δεν μπορώ να καταλάβω πως το γυναικείο ποδόσφαιρο εξισορροπείται με το αντρικό στο Ultimate Team, μιας και στο kick off οι ρυθμοί και η αίσθηση είναι εντελώς διαφορετική. Εδώ θα μπορείτε να έχετε ανάμεικτες ομάδες εφόσον το επιθυμείτε, χωρίς να υπάρχει επίπτωση στο pace του gameplay.
Οπτικά, το EA Sports FC 24 δεν είναι μια τεράστια αναβάθμιση σε σχέση με πέρυσι. Ναι, έχει μερικές υφές, σκιές, physics (ειδικά στις στολές των παικτών) και φωτισμούς καλύτερους από πέρυσι, που αναδεικνύουν περισσότερο τις αρετές των PS5/Series X, αλλά δεν είναι κάποια αλλαγή που θα πει κανείς «ουάου».
Ίσα ίσα η αλλαγή σε EA FC και μάλλον το ότι έχασε την εύνοια κάποιων licences παικτών, σημαίνει ότι δεν είχε τη δυνατότητα να σκανάρει πρόσωπα και φυσιογνωμίες για φέτος. Είδα πρόσωπα παικτών και προπονητών που δεν ήταν όπως θα έπρεπε να ήταν, ας το θέσω έτσι. Και στην τηλεοπτική παρουσίαση συνάντησα μερικά bugs στις «κάμερες» που περνούσαν μέσα από τις διαφημιστικές πινακίδες ή μέσα από τις κολώνες των σταδίων.
Συνοψίζοντας : Στο δια ταύτα, το EA Sports FC 24 δεν είναι η σαρωτική αλλαγή που θα περίμενε ο περισσότερος κόσμος και κατ’εμέ δε θα έπρεπε έτσι και αλλιώς να υπάρχει αυτή η προσδοκία . Άλλωστε μια συνταγή που δουλεύει πάνω-κάτω, γιατί να την αλλάξει κανείς; Ωστόσο, επειδή η φετινή συνταγή σε σημεία δε δουλεύει όπως θα έπρεπε, περίμενα έστω να είναι πιο προσεγμένο σε αυτά τα σημεία, ειδικά λόγω της «νέας εποχής» του πράγματος. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν είναι το “FIFA” που αγαπήσατε με τις απίθανα ρεαλιστικές στιγμές του, που σας ανεβάζουν τους παλμούς από την αδρεναλίνη και εκείνες οι στιγμές που θέλετε να παρατήσετε το χειριστήριο και να πιάσετε το πιεσόμετρο. Παρά τα όποια στραβά του, όλοι ξέρουμε ότι σε 3-4 μήνες θα μιλάμε για ένα διαφορετικό παικτικά FC 24, λόγω και του feedback της κοινότητας.
Πηγή: unboxholics.com