Ποιοι λαϊκοί τραγουδιστές οφείλουν πολλά σε άλλους τραγουδιστές
Στο λαϊκό τραγούδι οι τραγουδιστές μιας γενιάς βγάζουν τους τραγουδιστές της επόμενης, κι αυτό είναι κανόνας που συχνά αγνοούμε
Πολύ συχνά ακούμε ότι τον τάδε τραγουδιστή τον ανέδειξε ο τάδε συνθέτης δίνοντάς του ένα ή περισσότερα τραγούδια. Η πραγματικότητα όμως έχει και μια δεύτερη ανάγνωση, καθώς ο κανόνας τουλάχιστον στο λαϊκό τραγούδι αποδεικνύει πως οι τραγουδιστές βγαίνουν συνήθως μέσα από τους τραγουδιστές.
Τα παραδείγματα δεν είναι λίγα και θα ξεκινήσουμε από τη γενιά του '50 με πρώτη και καλύτερη την Πόλυ Πάνου, που όλοι ξέρουμε πως την σπουδαία καριέρα της την οφείλει στον Γρηγόρη Μπιθικώτση. Ο Μπιθικώτσης ήταν αυτός που την εντόπισε κοριτσάκι στην Πάτρα, την έφερε στην Αθήνα και μετά το δοκιμαστικό στην Columbia άνοιξαν για την 13χρονη τότε Πολυτίμη Κολοπάνου οι λεωφόροι της δόξας.
Ολυμπιακός: Ψάχνοντας το εύκολο γκολ...
Ο Καζαντζίδης νεαρός και παρεξηγημένος από τους μουσικούς παραγωγούς της εποχής χρειάστηκε τη στήριξη και την επιμονή της Καίτης Γκρέυ σε μια εποχή που η ίδια έκανε κουμάντο στα πάλκα και είχε επιρροή στη δισκογραφία. Με τη σειρά του έδωσε βήμα στην Μαρινέλλα έστω και αν για κάποια χρόνια την καθήλωσε στην καρέκλα της λαϊκής τραγουδίστριας. Η Βίκυ Μοσχολιού έκανε επίσης τις πρώτες της εμφανίσεις δίπλα στον Καζαντζίδη, έστω και αν η συνεργασία τους είχε τραγική κατάληξη στην Αυστραλία. Ο Χρηστάκης σταδιοδρόμησε χάρις στον Πάνο Γαβαλά.
Ο Βοσκόπουλος βρήκε τα πατήματά του κοντά στη Δούκισσα. Από την άλλη η Χάρις Αλεξίου οφείλει πολλά στον Τόλη, έστω και αν εκείνη δεν το θυμάται και δεν θέλει επίσης να το θυμόμαστε ούτε εμείς. Ο Γιώργος Νταλάρας πήρε μπρος χάρις στη Μαρινέλλα, που πρόσεξε το ταλέντο του και το τηλεφώνημά της στον Μάτσα άλλαξε την πορεία της καριέρας του. Ο ίδιος ο Νταλάρας προώθησε αρχικά την τότε αρραβωνιαστικιά του Άννα Βίσση... Τα παραδείγματα πάμπολλα εδραιώνουν ένα κανόνα που τείνουμε να αγνοούμε.