Το τρομακτικό ατύχημα του Λάουντα
Ο Νίκι Λάουντα υπήρξε ένας από τους κορυφαίους και πιο ανταγωνιστικούς οδηγούς στην Ιστορία της Φόρμουλα 1.
Ένας λάτρης του σπορ και των αυτοκινήτων, ο οποίος φρόντιζε να μελετά την παραμικρή λεπτομέρεια και να βελτιώνεται ως πιλότος. Δεν είναι τυχαίο πως κατέκτησε τίτλους και αρκετές πρώτες θέσεις (25) μέσα στο πέρασμα των χρόνων, ανεβαίνοντας στο βάθρο 54 φορές, δείχνοντας αξιοζήλευτη διάρκεια. Κατέκτησε 3 πρωταθλήματα: 1975, 1977 και 1984. Γεννήθηκε το 1949 και έφυγε από τη ζωή τον Μάιο του 2019 σε ηλικία 70 ετών. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βιέννη της Αυστρίας και από μικρή ηλικία έδειξε το ταλέντο του. Έμελλε να γίνει περισσότερο γνωστός όμως για το τρομερό ατύχημα το οποίο του συνέβη την 1η Αυγούστου του 1976.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Τραυματίστηκε πολύ σοβαρά στη διάρκεια του γερμανικού γκραν πρι στο Νίρμπουργκρινγκ, όταν η Φεράρι που οδηγούσε χτύπησε στα προστατευτικά κιγκλιδώματα και τυλίχτηκε στις φλόγες. Κινδύνεψε να χάσει τη ζωή του εξαιτίας της εισπνοής τοξικών αερίων και των σοβαρών εγκαυμάτων που υπέστη. Αντίθετα όμως σε κάθε πρόβλεψη, κατάφερε να αναρρώσει και σε έξι μόλις εβδομάδες επέστρεψε στους αγώνες, λαμβάνοντας μέρος στο ιταλικό γκραν πρι και κατακτώντας την τέταρτη θέση. Τα σημάδια του τραυματισμού του και των υποχρεωτικών πλαστικών επεμβάσεων στις οποίες υπεβλήθη μετά το ατύχημα ήταν εμφανή στο κεφάλι του.
Ο ίδιος έχει δηλώσει στο παρελθόν πως, ενώ θα μπορούσε να διορθώσει περισσότερο την αισθητική του προσώπου του, δεν το έκανε ποτέ έτσι ώστε να αποτελεί ζωντανό παράδειγμα των κινδύνων που διατρέχουν οι οδηγοί F1. Εξάλλου, υπήρξε από τους πιο ενεργούς και δραστήριους οδηγούς με πολλές πρωτοβουλίες στον αγώνα για την αύξηση της ασφάλειας των οδηγών.
Σαν κάτι να ήξερε πάντως ο Αυστριακός οδηγός. Ο λόγος; Η διαδρομή ήταν πολύ επικίνδυνη, η πίστα περνούσε μέσα από το βουνό, είχε 177 στροφές όπου μέσα σε περίπου μισό αιώνα είχαν καταγραφεί 130 θάνατοι οδηγών. Ο Λάουντα, στις κατατακτήριες δοκιμές, ζήτησε από τους υπόλοιπους οδηγούς που συμμετείχαν να μποϊκοτάρουν τον αγώνα γιατί δεν υπήρχαν αρκετά μέτρα ασφαλείας. Άλλωστε, ήταν εκείνος που από πολύ νωρίς είχε μιλήσει για την έλλειψη επαρκών μέτρων ασφαλείας. Οι υπόλοιποι οδηγοί δεν συμφώνησαν και ο αγώνας ξεκίνησε κανονικά. «Ορισμένοι ήθελαν να φανούν γενναίοι, άλλοι ήταν απλά τόσο ηλίθιοι για να ξέρουν τι κάνουν» έλεγε ο Λάουντα που ανησυχούσε πως οι μπαριέρες βρίσκονταν κοντά και δεν υπήρχαν σημεία διαφυγής για ένα μονοθέσιο που θα είχε βγει εκτός πίστας. Λίγες ώρες αργότερα οι ανησυχίες του επιβεβαιώθηκαν. Όταν τον απεγκλώβισαν από το μονοθέσιο είχε τις αισθήσεις του και μετά έπεσε σε κώμα. Για τρεις ημέρες βρισκόταν σε κρίσιμη κατάσταση Ο Λάουντα μεταφέρθηκε σε μια ειδική κλινική για εγκαυματίες στο Μανχάιμ. Έξι γιατροί και 34 νοσοκόμες έκαναν τα πάντα για να τον κρατήσουν στη ζωή. Κανείς τους, όμως, δεν το πίστευε. Τελικά, όμως, επέστρεψε στη ζωή. Αντίθετα από κάθε πρόβλεψη, ανάρρωσε σε μόλις έξι εβδομάδες. Βέβαια, χρειάστηκε να περάσει επίπονες διαδικασίες, όπως οι πλύσεις στους πνεύμονες και πολύωρες επεμβάσεις.
Για την ιστορία, ο αγώνας συνεχίστηκε και ο αποφασισμένος Χαντ τερμάτισε πρώτος 28 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Τζόντι Σέκτερ. «Θέλω να γίνει καλά ο Νίκι Λάουντα και να επιστρέψει στην πίστα. Το τελευταίο που θέλω είναι να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής με εκείνον να με βλέπει από την τηλεόραση, καθηλωμένος σε ένα νοσοκομειακό κρεβάτι». Στο τέλος ο Βρετανός πήρε τον τίτλο και παρά τον ανταγωνισμό και την αντιπαλότητα που είχε με τον Λάουντα, όντες και αρκετά διαφορετικοί χαρακτήρες, στο τέλος έγιναν καλοί φίλοι.