Η πρώτη πτήση αερόπλοιου
Στις 2 Ιουλίου του 1900 πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση το Ζέπελιν LZ1, το πρώτο πειραματικό άκαμπτο αερόπλοιο της σειράς Ζέπελιν.
Αυτό το συναρπαστικό γεγονός σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής στην αεροναυπηγική και άνοιξε τον δρόμο για την ανάπτυξη της αεροπορίας.
Το Ζέπελιν LZ1, που κατασκευάστηκε από τον κόμη Φερδινάρδο φον Ζέπελιν, ήταν ένα τεράστιο αερόπλοιο μεταλλικής κατασκευής με μήκος 128 μέτρων και δυνατότητα να μεταφέρει έως και 24 επιβάτες. Η πτήση του LZ1 ήταν μια απόπειρα να αποδείξει τη δυνατότητα και την ασφάλεια της αεροναυτικής τεχνολογίας.
Ολυμπιακός: Αυτό που λείπει από τον Ελ Κααμπί
Η εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή είχε αρχικό κεφάλαιο από συνδρομές του ποσού των 800.000 γερμανικών μάρκων, εκ των οποίων ο Ζέπελιν είχε συμβάλει τα 300.000. Το υπόλοιπο ποσό είχε διατεθεί από διάφορους βιομηχάνους, συμπεριλαμβανομένων 100.000 γερμανικών μάρκων από τον Καρλ Μπεργκ, του οποίου η εταιρεία διέθετε πλαίσια αλουμινίου για τα αερόπλοια.
Η κατασκευή του αερόπλοιου ξεκίνησε στις 17 Ιουνίου 1898, με την παράδοση των πρώτων τμημάτων του πλαισίου από το εργοστάσιο του Μπεργκ, και ολοκληρώθηκε στις 27 Ιανουαρίου 1900. Το φούσκωμα των σάκων αερίου έλαβε χώρα τον Ιούνιο και το αερόπλοιο εξήλθε του υπόστεγου το απόγευμα της 2ας Ιουλίου, με τον λοχαγό Χανς Μπαρτς φον Ζίγκσφελντ του Πρωσικού Τάγματος Αεροπλοίων ως κυβερνήτη.
Κατά τη διάρκεια της πτήσης, το αερόστατο κατάφερε να παραμείνει στον αέρα για περίπου 20 λεπτά, επιδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα του νέου αεροναυτικού συστήματος. Η πρώτη πτήση αποκάλυψε, ωστόσο, σοβαρές ελλείψεις στο πλαίσιο και έγινε απόπειρα επιδιόρθωσης των ελλείψεων με την προσθήκη γέφυρας μεταξύ των λέμβων εντός άκαμπτης δομής καρίνας. Παράλληλα, το κινητό βαρίδιο αυξήθηκε στα 150 κιλά, τα οπίσθια πηδάλια μεταφέρθηκαν από τη μία πλευρά του καλύμματος στην άλλη και ένα πηδάλιο ανόδου-καθόδου τοποθετήθηκε κάτω από την πλώρη.
Η εμπνευσμένη επιτυχία του LZ1 οδήγησε στην περαιτέρω ανάπτυξη της σειράς Ζέπελιν και στην κατασκευή πολλών άλλων μεγάλων αεροσκαφών. Τα αερόπλοια Ζέπελιν έγιναν σύμβολα της αεροναυτικής τεχνολογίας και προσέφεραν έναν νέο τρόπο μεταφοράς και εξερεύνησης του κόσμου.
Αν και η εποχή των αεροστάτων Ζέπελιν ολοκληρώθηκε με την εμφάνιση των αεροπλάνων, η κληρονομιά τους παραμένει ζωντανή. Το Ζέπελιν LZ1 συνέβαλε στην εξέλιξη της αεροναυτικής βιομηχανίας και άνοιξε νέους ορίζοντες για την ανθρώπινη φαντασία και την τεχνολογία.
Με μια ματιά…
1823: Με τον νόμο ΚΣΤ επιβάλλεται από το Εκτελεστικό αναγκαστική εισφορά ύψους 1.000.000 γροσίων για τις ανάγκες της Επανάστασης.
1839: Θεμελιώνεται το νέο κτίριο του Οθωνείου Πανεπιστημίου της Αθήνας (μετέπειτα Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο). Πρόκειται για το νεοκλασικό της οδού Πανεπιστημίου.
1912: Ελλάδα, Βουλγαρία και Σερβία συνάπτουν συμμαχία κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
1976: Μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ το Βόρειο και το Νότιο Βιετνάμ ενώνονται, δημιουργώντας ένα ενιαίο κράτος με πρωτεύουσα το Ανόι. Ήταν χωρισμένο από το 1954.
2000: Με την επανεκλογή του Νίκου Κωνσταντόπουλου στην προεδρία του Συνασπισμού ολοκληρώνονται οι εργασίες του 3ου Τακτικού Συνεδρίου του κόμματος. Ο κ. Κωνσταντόπουλος συγκεντρώνει το 83,8% των ψήφων, εξασφαλίζοντας 912 ψήφους σε σύνολο 1.088 μελών. Στην ομιλία του απορρίπτει την πρόταση για συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ, την οποία χαρακτηρίζει διακήρυξη χωρίς πρακτική εφαρμογή, και προσθέτει ότι η στάση του ΣΥΝ απέναντι στα άλλα κόμματα διαμορφώνεται με μοναδικό κριτήριο τις προγραμματικές συμφωνίες.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ