Το «ράλι των θεών»
Στις 29 Μαΐου 1953 κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης δόθηκε η εκκίνηση του πρώτου Ράλι Ακρόπολις.
Το Ράλι Ακρόπολις είναι ο μοναδικός διεθνής αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού που διεξάγεται στην Ελλάδα και ένας από τους παλαιότερους παγκοσμίως. Πρωτοξεκίνησε το 1952 ως Ράλι ΕΛΠΑ, μετονομάστηκε σε Ράλι Ακρόπολις την επόμενη χρονιά και από το 1956 είναι ενταγμένο στο ετήσιο αγωνιστικό καλεντάρι της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).
Ο εθνικός μας αγώνας πραγματοποιείται κυρίως στους σκονισμένους και κακοτράχαλους χωματόδρομους της ορεινής Στερεάς Ελλάδας, συνήθως κατά την διάρκεια του καυτού ελληνικού καλοκαιριού. Το Ράλι Ακρόπολις είναι γνωστό παγκοσμίως ως ένας εξαιρετικά σκληρός αγώνας για οδηγούς και αυτοκίνητα. Πολυνίκης της διοργάνωσης με 5 καρό σημαίες είναι ο αδικοχαμένος Σκωτσέζος οδηγός Κόλιν Μακ Ρέι και στην κατηγορία των κατασκευαστών η Ford με 17.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Στις 29 Μαΐου 1953, κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, δόθηκε η εκκίνηση του πρώτου Ράλι Ακρόπολις με τη συμμετοχή 26 αυτοκινήτων (19 με ελληνικά πληρώματα και 7 με ξένα). Τα αυτοκίνητα έπρεπε να διανύσουν μία απόσταση 1.720 χιλιομέτρων σε ασφάλτινους και χωμάτινους δρόμους στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά μόλις 6 είδαν την καρό σημαία του τερματισμού στην Αθήνα. Νικητής αναδείχθηκε ο Νίκος Παπαμιχαήλ με Jaguar και συνοδηγό τον Σπύρο Δημητράκο. Το Ακρόπολις από την πρώτη του κιόλας διοργάνωση έδειξε τον σκληρό χαρακτήρα του και άρχισε να χτίζει μεθοδικά την φήμη του.
Δεν πέρασαν πολλά χρόνια και το 1956 εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) και άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστό στους διαγωνιζόμενους και στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με τις δύσκολες και «σφιχτές» ειδικές διαδρομές του κέρδιζε σταθερά χρόνο με τον χρόνο φήμη και δημοσιότητα, προσελκύοντας τα μεγαλύτερα ονόματα και τα καλύτερα αυτοκίνητα κάθε εποχής.
Το 1970 εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (πρώτα στο IMC και μετέπειτα στο WRC), κερδίζοντας περαιτέρω αίγλη με τη μοναδικότητα του χαρακτήρα του. Το 2014, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και των προβλημάτων που αντιμετώπιζε η ΕΛΠΑ, το Ράλι Ακρόπολις υποβιβάστηκε και εντάχθηκε και πάλι στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι. Το 2019 και το 2020 δεν έγινε, αλλά από το 2021 επανήλθε στην φυσική του θέση, ως αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, αφού η ελληνική κυβέρνηση κατανόησε την σημασία που έχει για την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.
Το 67ο Ράλι Ακρόπολις θα διεξαχθεί από τις 7 έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2023.
Με μια ματιά…
1453: Η Κωνσταντινούπολη «πέφτει» στα χέρια των Οθωμανών Τούρκων. «Η Πόλις εάλω» έπειτα από πολιορκία ενός χρόνου.
1824: Ισχυρός αιγυπτιακός στόλος, υπό τον Χουσεΐν, έπειτα από πολιορκία δύο ημερών της Κάσου, αποβιβάζει 4.000 Αλβανούς στον Αντιπέρατο και προσβάλλει από τα νώτα τους υπερασπιστές. Σφαγές, λεηλασίες και αιχμαλωσίες καταστρέφουν το ηρωικό νησί.
1924: Ανήμερα της επετείου της Άλωσης της Πόλης, γίνεται η ιδρυτική συνέλευση της Αθλητικής Ενώσεως Κωνσταντινουπόλεως (ΑΕΚ).
1985: Ο τραγικός τελικός του «Χέιζελ» στις Βρυξέλλες. Η Γιουβέντους νικά τη Λίβερπουλ με 1-0 και κατακτά το Κύπελλο Πρωταθλητριών Ευρώπης στο ποδόσφαιρο. Λίγο πριν από την έναρξη του αγώνα, 39 φίλαθλοι χάνουν τη ζωή τους σε συγκρούσεις οπαδών των δύο ομάδων στις εξέδρες του γηπέδου.
1996: Εκατοντάδες ισλαμιστές διαδηλώνουν στην Κωνσταντινούπολη, ζητώντας τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ