Αυτή είναι η μακροβιότερη Ελληνίδα ηθοποιός σήμερα και όχι η Μάρω Κοντού ή η Ζωζώ Σαπουντζάκη

Πλανάται όποιος νομίζει  ότι η Ζωζώ Σαπουντζάκη είναι η μεγαλύτερη εν ζωή Ελληνίδα  ηθοποιός 

Αυτή είναι η μακροβιότερη Ελληνίδα ηθοποιός σήμερα και όχι η Μάρω Κοντού ή η Ζωζώ Σαπουντζάκη

Η Ζωζώ Σαπουντζάκη και η Μάρω Κοντού, 91 και 90 χρονών αντίστοιχα θεωρούνται οι μακροβιότερες Ελληνίδες ηθοποιοί σήμερα.Ωστόσο, τον τίτλο της μακροβιότερης κρατά η Στέλλα Γκρέκα, ένα αστέρι της προπολεμικής και μεταπολεμικής Ελλάδας που ορισμένοι έχουν ξεχάσει.

Η Στέλλα Γκρέκα γεννήθηκε στην Αθήνα την 1η Απριλίου 1922. Με λιγοστές εμφανίσεις στο θέατρο και στον κινηματογράφο αλλά και με μια θαυμαστή καριέρα στο τραγούδι συντηρεί τον δικό της μύθο εδώ και δεκαετίες. Η Γκρέκα γεννήθηκε σε μια ενδεκαμελή οικογένεια και ο πατέρας της ήταν σκηνογράφος με φιλίες και πολλές συνεργασίες στο χώρο του θεάματος.

Εμφανίστηκε ως παιδί θαύμα στην προπολεμική Ελλάδα σε ηλικία οκτώ χρονών περνώντας στις κοσμικές στήλες των εφημερίδων. Το 1942, εν μέσω γερμανικής κατοχής η Στέλλα παντρεύτηκε τον Ορέστη Λάσκο ο οποίος της έδωσε το καλλιτεχνικό όνομα «Στέλλα Γκρέκα». Η Γκρέκα ηχογράφησε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ελληνικού τραγουδιού, συνεργαζόμενη με κορυφαίους δημιουργούς της εποχής. Τραγούδια όπως τα «Πάμε στο άγνωστο», «Χθες το βράδυ», «Γύρισε», «Τί κι αν χαθείς» και «Το τραγούδι της Μαρίνας» άφησαν εποχή και την καθιέρωσαν στην ελληνική δισκογραφία. Στα παράξενα της καριέρας της καταγράφεται και η άρνησή της να δισκογραφήσει δύο τραγούδια που έγιναν γκραν σουξέ: «Δυο πράσινα μάτια» (1945) του Κώστα Κιούση, το οποίο θεωρούσε «σαχλό», και το «Λίγες καρδιές αγαπούνε» (1946), το οποίο πρότεινε ο Μιχάλης Σουγιούλ στον άγνωστο τότε Τώνη Μαρούδα, δίνοντάς του το εισιτήριο για την επιτυχία.

Η δισκογραφική της παρουσία περιορίστηκε στη διετία 1946-1947. Την εποχή εκείνη τραγουδούσε κυρίως στο ραδιόφωνο με τη συνοδεία του συνθέτη Κώστα Γιαννίδη, κερδίζοντας την εκτίμηση και την αγάπη του κοινού.

Έπαιξε στην ταινία του Ορέστη Λάσκου «Ραγισμένες Καρδιές» (1945), αλλά ακύρωσε την συμμετοχή τηςστην ταινία «Χειροκροτήματα» του Γ. Τζαβέλλα, δίπλα στους Αττίκ και Δημήτρη Χορν ύστερα από προτροπή του συζύγου της. Η Στέλλα Γκρέκα έπαιξε στη συνέχεια στην ταινία «Πρόσωπα Λησμονημένα» (1946) του Γιώργου Τζαβέλλα, με τους Αιμίλιο Βεάκη, Γιώργο Παππά και Λάμπρο Κωνσταντάρα.

No photo description available.

Η κινηματογραφική της σταδιοδρομία είχε και συνέχεια με την «Μαρίνα» (1947). Η ταινία, σε σενάριο των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου και σκηνοθεσία του Σακελλάριου με συμπρωταγωνιστές τους Δημήτρη Μυράτ και Λάμπρο Κωνσταντάρα. Μετά τον χωρισμό της από τον Ορέστη Λάσκο, η Στέλλα Γκρέκα έφυγε στις Ηνωμένες Πολιτείες το φθινόπωρο του 1947. Μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, όπου έμεινε με τον αδελφό της, Άγγελο. Το 1950, η Στέλλα παντρεύτηκε τον Ελληνοαμερικανό εφοπλιστή Τζον Αυγερινό. Με τον νέο της σύζυγο, η Γκρέκα άφησε πίσω το τραγούδι και επικεντρώθηκε στην οικογένεια, περιορίζοντας την επαγγελματική της ενασχόληση με το τραγούδι και τον κινηματογράφο στην Αμερική. Σήμερα θεωρείται πως εκτός των άλλων η Στέλλα Γκρέκα ήταν η ηθοποιός που έδωσε το πρώτο της φιλί στον ελληνικό κινηματογράφο.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110