Η σωσίας της Βουγιουκλάκη που την αντικατέστησε στη «Νεράιδα και το Παλικάρι» επειδή ήταν έγκυος
«Σαν ποιον μοιάζει μωρέ, σαν ποιον μοιάζει». Η σωσίας της Αλίκης Βουγιουκλάκη που την αντικατέστησε στη «Νεράιδα και το Παλικάρι» επειδή ήταν έγκυος! Το σπίτι των Φουρτουνάκηδων ήταν του σκηνοθέτη Ν. Κούνδουρου.
Η παραγωγή ήταν της Φίνος Φιλμς, ενώ τη σκηνοθεσία υπέγραψε ο Ντίνος Δημόπουλος.
Σύμφωνα με το σενάριο του Λάκη Μιχαηλίδη, δύο οικογένειες της Κρήτης, οι Φουρτουνάκηδες και οι Βροντάκηδες, τρέφουν άσβεστο μίσος, λόγω μιας παλιάς βεντέτας.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Τα παιδιά των δύο οικογενειών ο Μανούσος (Δ. Παπαμιχαήλ) και το Κατερινιώ (Βουγιουκλάκη) ερωτεύονται, χωρίς να γνωρίζουν αρχικά ότι είναι εχθροί.
Όταν αποκαλύπτεται η ταυτότητά και ο έρωτάς τους, η βεντέτα φουντώνει, αλλά στο τέλος κερδίζει η αγάπη.
Οι δύο οικογένειες συμφιλιώνονται και το ζευγάρι παντρεύεται.
Η κεντρική ιδέα της ταινίας βασίστηκε στην ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, προσαρμοσμένη στα τότε ελληνικά δεδομένα και φυσικά με αίσιο τέλος.
Τα γυρίσματα στην Κρήτη
Όπως οι περισσότερες ταινίες της Φίνος Φιλμς με διάσημους πρωταγωνιστές, έτσι και η συγκεκριμένη, ήταν μια πολύ προσεγμένη και ακριβή παραγωγή.
Τα γυρίσματα έγιναν στην Κρήτη, συμμετείχαν όλοι οι ηθοποιοί και πολλοί κομπάρσοι.
Οι περισσότερες σκηνές πραγματοποιήθηκαν στον Νομό Λασιθίου και συγκεκριμένα στην πόλη του Αγίου Νικολάου, όπου υποτίθεται πως ήταν το χωριό των Φουρτουνάκηδων και των Βροντάκηδων και στη λιμνοθάλασσα Βουλισμένη.
Επιμέρους γυρίσματα έγιναν και στο παραθαλάσσιο χωριό των Χανίων, Κολυμπάρι.
Η ταινία περιλαμβάνει επίσης πολλά πλάνα στο σπίτι των Φουρτουνάκηδων, όπως το νανούρισμα της Βουγιουκλάκη στο μπαλκόνι, τη μυστική συνάντηση του ζευγαριού, αλλά και την «απαγωγή» της Κατερίνας από τον Μανούσο, όταν την είχε φυλακίσει ο πατέρας της για να την τιμωρήσει που αγάπησε τον «εχθρό».
Το σπίτι που έγιναν τα γυρίσματα ανήκει στον σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο, ο οποίος το παραχώρησε στη Φίνος και βρίσκεται στο Μιραμπέλο Αγίου Νικολάου.
Το σπίτι δεν έχει αλλάξει πολύ από το 1969
Η σωσίας της Αλίκης
Την περίοδο των γυρισμάτων η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν έγκυος στον γιο της Γιάννη και η κοιλιά της είχε αρχίσει να φαίνεται.
Παρόλο που η προσωπική ζωή της ηθοποιού δεν ήταν κρυφή, η εγκυμοσύνη δεν έπρεπε να φαίνεται στην ταινία, καθώς δεν ταίριαζε με το σενάριο.
Έτσι, η εταιρία αναζήτησε μια σωσία της Αλίκης για να την αντικαταστήσει σε κάποιες σκηνές.
Μετά από οντισιόν, επιλέχτηκε η Μίτσι Καρά (πραγματικό όνομα, Δήμητρα Κανελοπούλου), η οποία έμοιαζε αρκετά στη Βουγιουκλάκη.
Η κοπέλα, το 1956 είχε συμμετάσχει στα Καλλιστεία και είχε καταφέρει να φτάσει μέχρι την τελευταία πεντάδα.
Το επάγγελμά της ήταν μοδίστρα στον Οίκο Τσοπανέλη, όπου έραβε φορέματα και η βασίλισσα Φρειδερίκη.
Το 1961 η Μίτσι παντρεύτηκε και εγκαταστάθηκε με τον σύζυγό της στην Αυστραλία.
Το 1965 επέστρεψε στην Ελλάδα και πήρε μέρος σε ένα διαφημιστικό για προϊόντα μαλλιών και το 1969 έγινε η «Αλίκη στη θέση της Αλίκης».
«Η Φίνος, με την οποία εργάστηκα δύο χρόνια, με χρησιμοποίησε στα δύσκολα και μακρινά πλάνα», ανέφερε σε συνέντευξή της και περίεγραψε πως είναι να δουλεύεις με τη Βουγιουκλάκη: «Μοναδική εμπειρία. Είχαμε τις καλύτερες σχέσεις. Με αγαπούσε και εκτιμούσε αυτό που έκανα. Ήταν γενναιόδωρη και πολύ καλή με τους συνεργάτες της. Το ίδιο και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Περάσαμε όμορφα στην Κρήτη. Ήταν μαζί και ο σύζυγός και τα παιδιά μας, οπότε για μένα ήταν ένας συνδυασμός εργασίας και διακοπών».
Η Βουγιουκλάκη σε όλη σχεδόν την ταινία φορούσε φαρδιά φορέματα ώστε να καλύπτεται η φουσκωμένη κοιλιά της.
Η Μίτσι Καρά ντούπλαρε την Αλίκη και ορισμένα πλάνα της ταινίας «Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά», που γυρίστηκε στον Βόλο.
Η συνεργασία τους θα συνεχιζόταν αν η σωσίας δεν έφευγε ξανά από την Ελλάδα.
Η ταινία «Η Νεράιδα και το Παλικάρι» σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Έκοψε 626 χιλιάδες εισιτήρια και αποτελεί μέχρι σήμερα μια από τις αγαπημένες παλιές ελληνικές ταινίες.