Πειραιάς: Ωνάσης, Ρενιέ, Γκρέις Κέλι στη «Σπηλιά του Παρασκευά». Η ανακωχή με την Κάλλας
Μια πραγματική Σπηλιά στον Πειραιά και μια βραδιά στην οποία ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Πρίγκιπας Ρενιέ του Μονακό παρακολουθούν τον Μανώλη Χιώτη να συζητά με την ηθοποιό Γκρέις Κέλι για μπουζούκι με μεταφράστρια τη Μαρία Κάλλας.
Μια από τις βραδιές που θαρρείς ότι συνωμοτεί το σύμπαν για να γίνουν όσα εκείνο το βράδυ του 1961. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης φιλοξενούσε στη χώρα μας τη Μαρία Κάλλας, τον Πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό και την Γκρέις Πατρίσια Κέλι, βραβευμένη με Όσκαρ Αμερικανίδα ηθοποιό, που μετά το γάμο της με τον Ρενιέ ήταν «η Αυτής Γαλήνια Υψηλότης, πριγκίπισσα του Μονακό» ή απλούστερα «Πριγκίπισσα Γκρέις».
Ο Ωνάσης έπασχε από την ίδια ασθένεια που πάσχει ο Γκατούζο: «Λυώνω σαν κερί»
Ολυμπιακός: Ψάχνοντας το εύκολο γκολ...
Η Γκρέις Κέλι, λοιπόν ζήτησε να γνωρίσει πώς γλεντούν οι Έλληνες. Ο Ωνάσης αποφάσισε το γλέντι να γίνει στο Σηράγγιο, γνωστό στους Πειραιώτες, αλλά και γενικότερα στην τότε κοσμική Αθήνα ως «Σπηλιά του Παρασκευά».
Το Σηράγγιο
Το λεγόμενο Σηράγγιο (ή Σηράγγιον ή Σηραγγείον ή Σήραγγα), είναι υπόγεια δίοδος, φυσικό σπήλαιο, στον Πειραιά. Θεωρείται σπήλαιο με αρχαιολογικό ενδιαφέρον με κάποια από τα κατασκευάσματα να ανάγονται, στους προϊστορικούς Μινύες, ιωνικής καταγωγής, οι οποίοι φαίνεται πως εγκαταστάθηκαν μόνιμα στην περιοχή, προερχόμενοι από τον Ορχομενό της Βοιωτίας. Πρόκειται για μια σπηλαιώδη κατασκευή που ανακαλύφθηκε το 1897 και βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της Καστέλλας σε απότομη βραχώδη ακτή πάνω από τη θάλασσα, στη σημερινή θέση «Βοτσαλάκια».
Φυσικά ο Ωνάσης δεν επέλεξε για το γλέντι ένα σπήλαιο με αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Εκείνη την εποχή, τα «Βοτσαλάκια» ήταν γνωστά ως «παραλία του Παρασκευά». Η παραλία είχε δανειστεί το όνομα από τον ιδιοκτήτη της παραλιακής κοσμικής ταβέρνας που υπήρχε εκεί. Επρόκειτο για τη «Σπηλιά του Παρασκευά» και παλαιότερα «Σπηλιά του Λαλαούνη».
Κρασοβάρελα στα ψηφιδωτά
Η «Σπηλιά του Παρασκευά» είχε διαμορφωθεί ως κοσμική ταβέρνα από τη δεκαετία του 1920. Μια σπηλιά που εισχωρεί περίπου 12 μέτρα μέσα στο βράχο. Τους δύο αρχαίους τάφους και τα διάφορα ψηφιδωτά είχαν κρύψει οι ιδιοκτήτες με κρασοβάρελα. Κατά τη δεκαετία του 1960 , πέρασαν από το κέντρο πολλά γνωστά ονόματα της ελληνικής λαϊκής μουσικής σκηνής όπως ο Μανώλης Χιώτης και η Μαίρη Λίντα, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Τώνης Μαρούδας, ο Νίκος Γούναρης, ο Γιάννης Καραμπεσίνης, ο Τάκης Μωράκης με την ορχήστρα του και άλλοι πολλοί. Τη λειτουργία του κοσμικού κέντρου διέκοψε επί Επταετίας, το 1968, ο τότε δοτός δήμαρχος του Πειραιά Αριστείδης Σκυλίτσης. Σήμερα ο χώρος έχει εγκαταλειφθεί.
Τη βραδιά που διασκέδασε ο Ωνάσης με τους καλεσμένους του, στο μαγαζί τραγουδούσαν ο Μανώλης Χιώτης και η Μαίρη Λίντα. το γλέντι στοίχισε στον Ωνάση ένα κολοσσιαίο ποοό που έμεινε στην ιστορία. Τα ξημερώματα, ο Μανώλης Χιώτης συζητούσε με τη Γκρέις Κέλι για το μπουζούκι με μεταφράστρια τη Μαρία Κάλλας.
Γιατί η Κάλλας δεν συμπαθούσε την Κέλι
Στη mixanitouxronou, διαβάζουμε: «Η Μαρία Κάλλας ήταν μια ακόμα θαυμάστρια του Χιώτη και της Λίντα. Η ντίβα της όπερας, χαρακτήρισε την Λίντα «αηδόνι» και πάντα έκανε στην τραγουδίστρια «παραγγελιά» το τραγούδι «Γκαρσόνι», το οποίο ήθελε να το ακούει χωρίς μικρόφωνο. Ο αστικός μύθος θέλει τον Χιώτη και τη Λίντα να έγιναν και η αιτία για μια ανακωχή μεταξύ της Κάλλας και της Γκρέις Κέλι, που δεν είχαν και τις καλύτερες σχέσεις. Οι δύο αντίζηλες είχαν κοινό θαυμασμό για τον Χιώτη και τη Λίντα. Η Κέλι ήταν φίλη της πρώην συζύγου του Ωνάση, Τίνας Λιβανού και δεν δίσταζε να «καρφώνει» την αιώνια αγαπημένη του Έλληνα μεγιστάνα, ακόμα και δημόσια. Η αντιζηλία των δύο γυναικών μπήκε στην άκρη όταν πήγαν να ακούσουν τον Χιώτη και τη Λίντα. Για πρώτη φορά οι 2 μεγάλες κυρίες βρέθηκαν να συμφωνούν σε κάτι: «Είστε κάτι που δεν το συναντά κανείς κάθε μέρα. Σας συγχαίρω από την καρδιά μου», ήταν τα λόγια της Μαρίας Κάλλας για τη βραδιά. Αλλά και η Γκρέις Κέλι δήλωσε: «Ομολογώ πως δεν περίμενα μια τόσο ευχάριστη έκπληξη. Θα τη θυμάμαι για καιρό»...