Κι όμως ο Φίνος απέρριψε τη μοναδική Ελληνίδα ηθοποιό με Όσκαρ
Ακούγεται παράλογο ένας παραγωγός σαν τον Φίνο να απορρίπτει τη μοναδική Ελληνίδα που έφερε το Όσκαρ στη χώρα μας.
Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια η κωμωδία ήταν ένα περιφρονημένο και απαξιωμένο είδος. Πολλοί σημαντικοί ηθοποιοί, ανάμεσα στους οποίους και ο Βασίλης Λογοθετίδης κρατούσαν αποστάσεις από το είδος αυτό. Ο Λογοθετίδης ως ένα σημείο δεν ήθελε καν να τον αποκαλούν κωμικό ηθοποιό.
Υπήρχε ωστόσο και μια διακεκριμένη θεατρίνα, η μοναδική ελληνίδα ηθοποιός που τιμήθηκε με το βραβείο Όσκαρ και μάλιστα μεσούσης της Γερμανικής Κατοχής, όταν εκείνη εμφανιζόταν στο Μπροντγουέι και συμμετείχε σε μια ξένη παραγωγή δίπλα στον Γκάρι Κούπερ. Η ηθοποιός αυτή δεν είναι άλλη από την Κατίνα Παξινού.
Η κορυφαία τραγωδός είχε αντιληφθεί πριν από όλους την δύναμη της μεταπολεμικής κωμωδίας στον ελληνικό κινηματογράφο και ήθελε διακαώς να συνδέσει το όνομά της με το είδος αυτό. Σημειωτέο ότι η Παξινού όπως και ο σύντροφός της ο Αλέξης Μινωτής, ήταν μετρ της υστεροφημίας και δεν θα διακινδύνευε επ’ ουδενί την δόξα της αν δεν ήταν βέβαιη πως η ενασχόλησή της με την ελληνική κωμωδία δεν θα έβλαπτε την καριέρα της.
Η Ελένη Ζαφειρίου επιβεβαιώνει την συνάντηση Παξινού, Σακελλάριου και Φίνου στο σπίτι της με σκοπό να συζητηθεί η επιθυμία της να παίξει σε κωμωδία. Τόσο ο παραγωγός όσο και ο σκηνοθέτης είχαν τις επιφυλάξεις τους. Η Παξινού επέμεινε, παρακαλώντας σχεδόν για ένα ρόλο σε κωμωδία. Ο Φίνος είχε σχολιάσει στους φίλους του την επιμονή της μεγάλης ηθοποιού, συμπληρώνοντας ωστόσο: «Τι τις θέλει η ευλογημένη τις κωμωδίες; Δεν είμαστε όλοι για όλα».