Γι αυτήν την κωμωδία ο Σακελλάριος έλεγε πάντοτε: «Είναι το αριστούργημά μου»
Μια ταινία του ξεχώριζε πάντοτε ο Αλέκος Σακελλάριος ανάμεσα σε όλες τις άλλες
Σκηνοθέτης και σεναριογράφος ολκής ο Αλέκος Σακελλάριος είναι ο μισός και περισσότερος ελληνικός κινηματογράφος. Ο «βασιλιάς της κωμωδίας» άφησε πίσω του έργα που θα παίζονται και θα ξαναπαίζονται και για πολλά από αυτά θα μπορούσε να καυχιέται.
Ο ίδιος ευγωνομούσε πάντα τη «Θεία απ' το Σικάγο» γιατί με την επιτυχία της καθιέρωσε το παραγνωρισμένο είδος της κωμωδίας στον ελληνικό κινηματογράφο. Η «Κυρά μας η μαμμή» ήταν επίσης μια σημαντική στιγμή όχι μόνο για τον Σακελλάριο αλλά και για την έβδομη τέχνη στην Ελλάδα. Όπως σημαντικές στιγμές αποδείχθηκαν και οι «Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες» αλλά και το «Υπάρχει και φιλότιμο».
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο Σακελλάριος όμως θεωρούσε πως το αριστούργημά του ήταν ο «Ηλίας του 16ου» παραγωγής Φίνος Φιλμ με τον Χατζηχρήστο και τον Θανάση Βέγγο. Καταιγιστική κωμωδία με πλάνα ευρωπαϊκού κινηματογράφου, με διαλόγους ψημένους και μια υπαινικτική αναφορά στην πολιτική και κοινωνική συνθήκη του τόπου, ο «Ηλίας του 16ου» συναγωνίζεται επάξια οποιαδήποτε νεορεαλιστική ταινία της εποχής στην Ευρώπη.
Ο Σακελλάριος έμεινε με την απορία πώς θα ήταν η ταινία αν είχε πρωταγωνιστήσει σ' αυτή ο «αυθεντικός» Ηλίας του 16ου, ο Βασίλης Λογοθετίδης, που τον ενσάρκωσε στη θεατρική σκηνή. Συμφωνούσε ωστόσο πως ο Χατζηχρήστος κινηματογραφικά απέδωσε τα μέγιστα, δημιουργώντας ένα δαιμόνιο χαρακτήρα που ανάβλυσε απευθείας από την πένα του και από τον φακό.
Ο «Ηλίας του 16ου» τόσο σε σεναριακό επίπεδο όσο και σε επίπεδο ερμηνειών και ιδεών αποτελεί ίσως το σημαντικότερο επίτευγμα του ελληνικού σινεμά και δικαίως το αποθέωνε ο δημιουργός του.
Η πρεμιέρα της ταινίας πραγματοποιήθηκε στις 6 Απριλίου 1959. Με 77.118 εισιτήρια, κατατάχθηκε στην 4η θέση ανάμεσα σε 51 ταινίες της ίδιας χρονιάς.