«Αμάρτησα για το παιδί μου»: Πώς η ταινία-θρύλος έγινε ατάκα

Λέμε σήμερα κοροϊδευτικά "αμάρτησα για το παιδί μου" και αγνοούμε πως πρόκειται για τον τίτλο μιας μυθικής ταινίας που έκανε σχολή στον ελληνικό κινηματογράφο.

«Αμάρτησα για το παιδί μου»: Πώς η ταινία-θρύλος έγινε ατάκα

Είναι η ταινία του Χρήστου Σπέντζου με πρωταγωνίστρια την Ελένη Χατζηαργύρη. Ο Χρήστος Σπέντζος είναι ένας ήρωας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, που ως πιλότος της Αεροπορίας μας παρασημοφορήθηκε για την δράση εναντίον στις δυνάμεις εισβολής τόσο στον Ελλαδικό χώρο όσο και στην Αίγυπτο με τις ελεύθερες Ελληνικές δυνάμεις. Αποστρατεύτηκε το 1948 για λόγους υγείας και έκτοτε άρχισε να σταδιοδρομεί στον κινηματογράφο ως σκηνοθέτης αλλά και ως παραγωγός.

Προτού ασχοληθεί αποκλειστικά με την εισαγωγή ξένων ταινιών εδραιώνοντας την πασίγνωστη σήμερα "Σπέντζος Φιλμ" έδωσε δείγματα της αξίας του και στον εγχώριο κινηματογράφο, σκηνοθετώντας την ταινία-σταθμό "Αμάρτησα για το παιδί μου" με την Ελένη Χατζηαργύρη. Μια γυναίκα που διαπιστώνει πως ο εραστής της διαφθείρει την ανήλικη κόρη της δεν διστάζει να τον σκοτώσει.

Αρχετυπικό σενάριο που έσπασε τα ταμεία το 1950 δημιουργώντας μια παράδοση μελό ταινιών με δυστυχισμένες μητέρες έδωσε ψωμί σε σκηνοθέτες και ηθοποιούς δραματικών ταινιών για μια εικοσαετία τουλάχιστον. Θεωρείται η καλύτερη στο είδος της και ο προπομπός του μελό σινεμά που μεσουράνησε στις κινηματογραφικές αίθουσες μέχρις ότου πέσει σε ανυποληψία λόγω της προχειρότητας και της θεματικής κοινοτοπίας του.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ