«Ποτέ την Κυριακή»: Όταν ο Χατζιδάκις φωτογραφήθηκε με δανεικό Όσκαρ

Το «Ποτέ την Κυριακή» προτάθηκε για 5 Όσκαρ η ταινία κατάφερε να αποσπάσει το Όσκαρ καλύτερης μουσικής αλλά στην τελετή ο Μάνος Χατζιδάκις απουσίασε επιδεικτικά και δεν υπήρχε κάποιος να το παραλάβει για λογαριασμό του.

«Ποτέ την Κυριακή»: Όταν ο Χατζιδάκις φωτογραφήθηκε με δανεικό Όσκαρ

Το 1960 ο Ζυλ Ντασέν σκηνοθετεί την ταινία «Ποτέ την Κυριακή», ύμνο στο λούμπεν προλεταριάτο της μεταπολεμικής Ελλάδας και του ατίθασου Πειραιά.

Πρωταγωνιστεί η Μελίνα Μερκούρη ενσαρκώνοντας την Ίλια, μια ιδεατή ιερόδουλη, με ένα εσάνς αριστοκρατίας και αέρα παριζιάνικου. Στην πραγματικότητα η Ελληνίδα σταρ δεν ξέπεσε ποτέ στα καλντερίμια του ρόλου της παραμένοντας σοφιστικέ ακόμα και στις πιο «ποταπές» σκηνές.

Οι συντελεστές της ταινίας ωστόσο διέθεταν τις διεθνείς διασυνδέσεις για να προωθήσουν τη δουλειά τους στο εξωτερικό. Το αποτέλεσμα ήταν να φτάσουν τα κινηματογραφικά παιδιά του Πειραιά μέχρι τις ψηλές βαθμίδες των Όσκαρ διεκδικώντας την αθανασία της μεγάλης διάκρισης.

Υποψήφια για 5 Όσκαρ η ταινία κατάφερε να αποσπάσει το Όσκαρ καλύτερης μουσικής αλλά στην τελετή ο Μάνος Χατζιδάκις απουσίασε επιδεικτικά και δεν υπήρχε κάποιος να το παραλάβει για λογαριασμό του.

Στη συνέχεια η Ακαδημία Αμερικανικού Κινηματογράφου του έστειλε το περίβλεπτο αγαλματίδιο αλλά αυτό χάθηκε κάπου στη Γιουγκοσλαβία κι όταν οι δημοσιογράφοι πολιόρκησαν το συνθέτη ζητώντας του μια φωτογραφία με το βραβείο του ο Χατζιδάκις υπέκυψε στις πιέσεις και φωτογραφήθηκε κρατώντας το αγαλματίδιο της Κατίνας Παξινού. Να θυμίσουμε ότι η Παξινού είχε πάρει Όσκαρ β' γυναικείου ρόλου για τον ρόλο της Πιλάρ στην ταινία «Για ποιον χτυπά η καμπάνα».