Δημήτρης Σουβαλτζής: Ένας «γαύρος» που...οργώνει το Αιγαίο και κερδίζει

Ο νικητής του Ράλλυ Αιγαίου Δημήτρης Σουβαλτζής, ένας από τους πιο ένθερμους Ολυμπιακούς που υπάρχουν στη γη!

Δημήτρης Σουβαλτζής: Ένας «γαύρος» που...οργώνει  το Αιγαίο και κερδίζει

Συνέντευξη στον ΘΕΜΗ ΣΙΝΑΝΟΓΛΟΥ

Γνώρισα έναν από τους πιο μεγάλους Ολυμπιακούς που υπάρχουν. Τα όσα διαβάσετε είναι τα ον δε ρέκορντ. Πού να ακούγατε τα οφ δε ρέκορντ... Είναι ο νικητής του Ράλλυ Αιγαίου Δημήτρης Σουβαλτζής. Επειδή είναι αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού, αντιπλοίαρχος μάλιστα, ο κυβερνήτης του πληρώματος που νίκησε το Ράλλυ Αιγαίου και διαφήμισε τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, έπρεπε να μιλήσει κομψά... Και έτσι κάναμε. Πάει παντού, σε όλα τα σπορ, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ, πόλο- είναι πολύ πιστός.

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο «ΦΩΣ» στις 2/8/2019

Μου είπαν ότι πας σε όλα τα σπορ του Ολυμπιακού.

Για να δώσω το προφίλ μου, πηγαίνω στο γήπεδο από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Από 6 χρονών. Ξεκίνησα με ποδόσφαιρο και περνώντας τα χρόνια ακολούθησα τα πάντα. Μπάσκετ, βόλεϊ, πόλο, άντρες, γυναίκες. Πήγαινα παντού, σε 3 και σε 4 ματς τη μέρα, προσπαθούσαμε να τα χωρέσουμε όλα. Αργότερα λόγω υπηρεσίας και οικογένειας που παντρεύτηκα, δεν υπήρχε τόσο διαθέσιμος χρόνος και το κάνω πλέον όσο μπορώ. Τη σεζόν που πέρασε πάντως πήγα στα πάντα. Σε όλα τα σπορ και σε άντρες και σε γυναίκες.

Από πού είσαι;

Γέννημα θρέμμα Πειραιώτης.

Πού;

Πασαλιμάνι.

Έχει και Εθνικούς στο Πασαλιμάνι;

Δεν τους έχω... συναντήσει! (χαμογελάει). Εντάξει, στα σοβαρά, γνωρίζω καμία δεκαριά. Όμως το Πασαλιμάνι είναι κόκκινο.

Εννοείται ότι είναι κόκκινο. Πώς την είδες την ομάδα απέναντι στους Τσέχους;

Πολύ καλή. Εγώ θεωρώ ότι η ομάδα είναι ακόμα σε στάδιο προετοιμασίας και είναι αδύνατο να αποδώσει τώρα το μάξιμουμ. Για τα πλαίσια της προετοιμασίας λοιπόν ο Ολυμπιακός έπαιξε πολύ καλά στον ευρωπαϊκό του αγώνα. Είναι σε πολύ καλό επίπεδο για τώρα. Πιστεύω ότι γίνεται σπουδαία δουλειά από τον προπονητή, τον Μαρτίνς.

Και κράτησε κορμό ο Ολυμπιακός.

Μετράει πολύ αυτό. Ξέρω και από προσωπική εμπειρία ότι όταν κυβερνάς μία ομάδα, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο η συνοχή. Τα προηγούμενα χρόνια δεν κρατούσαμε τον κορμό που έχουμε φέτος από την προηγούμενη σεζόν. Η ομοιογένεια είναι πολύ σημαντική σε κάθε γκρουπ.

Ποια μεταγραφή σου αρέσει πιο πολύ;

Ο Σεμέδο. Αυτός. Θα μας βοηθήσει πολύ. Τον χρειαζόμασταν στην άμυνα τέτοιον στόπερ.

Στο μπάσκετ πώς τα βλέπεις;

Υπάρχουν θέματα και ανησυχίες που θα τις κρατήσω όμως για μεταξύ μας. Το θέμα είναι ένα: Είμαι μέχρι τέλους με το «μέχρι τέλους»!

Πρέπει να μιλήσουμε -να ενημερώσω τον κόσμο- για τη νίκη σας στο Ράλλυ Αιγαίου που διαφήμισε τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και δεν μπορούμε να συζητήσουμε πολλά θέματα εκτός από αυτό. Είσαι αντιπλοίαρχος του πολεμικού ναυτικού.

Ναι.

Πόσες μέρες κράτησε ο αγώνας;

Ξεκίνησε στις 19 Ιούλη και τελείωσε στις 28 Ιούλη. Επιστρέψαμε στο Μικρολίμανο στις 29 του μήνα, δηλαδή προχθές. Έγινε η απονομή των επάθλων.

Αμοιβή υπάρχει;

Όχι βέβαια. Οι περισσότεροι πληρώνουν από την τσέπη τους για να συμμετέχουν, είτε κάτοχοι σκαφών είτε πληρώματα. Δίνουν χρήματα για να καλύψουν ξενοδοχεία, φαγητό, τις ανάγκες του σκάφους. Σε ό,τι αφορά εμάς, έχω να πω τούτο: Η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων μεταξύ άλλων καλλιεργεί το ναυταθλητισμό και ιδιαίτερα την ιστιοπλοΐα. Εμείς λοιπόν φτιάχνουμε ένα πλήρωμα κάθε χρόνο από έμπειρους αλλά και από παιδιά που μόλις αποφοιτούν από τη σχολή. Συγκεκριμένα φέτος είχαμε στο πλήρωμα τους μισούς να είναι σημαιοφόροι της τάξης του 2019 που ορκίστηκαν την 1η Ιουλίου. Δηλαδή από τους 8 του πληρώματος οι 4 δεν είχαν κλείσει ούτε μήνα ως αξιωματικοί.

Τρέχετε λοιπόν για την τιμή της Σχολής.

Ναι, ναι, προβάλλουμε τη Σχολή και το Πολεμικό Ναυτικό.

Θα ήθελα να σε ρωτήσω και πολεμικά θέματα που αφορούν το ελληνικό ναυτικό και τους Τούρκους.

Δεν μπορώ να μιλήσω για τέτοια υπηρεσιακά θέματα, είναι απόρρητα.

Ποια ήταν η διαδρομή του Ράλλυ Αιγαίου που νικήσατε με κυβερνήτη εσένα;

Φέτος φτάσαμε Αστυπάλαια και Μήλο. Φύγαμε στις 19 του μήνα από Μικρολίμανο στις 18.00 το απόγευμα και φτάσαμε το Σάββατο το βράδυ στην Αστυπάλαια. 26 ώρες περίπου στη θάλασσα. Την Τρίτη το πρωί είχαμε έναν αγώνα με μια κούρσα γύρω- γύρω από το νησί. Την Τετάρτη το πρωί αναχωρήσαμε από την Αστυπάλαια για τη Μήλο. Φτάσαμε εκεί μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, δηλαδή τις πρώτες ώρες της Πέμπτης. Το Σάββατο δόθηκε η εκκίνηση από τη Μήλο για το Σούνιο όπου ήταν ο τερματισμός. Και μετά ήρθαμε Μικρολίμανο την Κυριακή το πρωί.

Η μακρύτερη διαδρομή που έχεις κάνει; Να πούμε για όσους δεν ξέρουν, ότι απαγορεύεται η μηχανή, πάτε μόνο με πανιά.

Έχω πάει στη Ρόδο που είναι 230-240 μίλια, ταλαιπωρία.

Καθόλου μηχανή;

Καθόλου. Η μηχανή επιτρέπεται μόνο για να μπεις και να βγεις από το λιμάνι. Ο κόσμος όταν ακούει ιστιοπλοΐα, πάει το μυαλό του σε διακοπές καλοκαιριού- αλλά δεν έχουμε καμία σχέση με αυτό. Δεν είναι αναψυχή. Συναντάς άπνοια μένοντας στάσιμος για 5-6-7 ώρες στο ίδιο μέρος- που είναι και το χειρότερο όλων- συναντάς και συνθήκες οριακές με 8-9 μποφόρ που σου βγαίνουν τα άντερα. Μου έχουν τύχει και τα δύο.

Έχεις βρεθεί στη θάλασσα μέσα;

Όχι, όχι.

Πόσα σκάφη συμμετείχαν στο ράλλυ;

Φέτος 19 σκάφη.

Έχεις ξανανικήσει;

Υπάρχει μια πολύ μεγάλη διαφορά σε αυτό που κάναμε φέτος, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Υπάρχουν δύο κατηγορίες στο Ράλλυ Αιγαίου, η αγωνιστική και η μη αγωνιστική. Σαν να λέμε στο ποδόσφαιρο η Α' Εθνική και η Β' Εθνική. Εμείς επειδή είχαμε πιο παλιά σκάφη, ως το 2016 τρέχαμε στη 2η κατηγορία όπου εκεί παίρναμε συνήθως πρωτιές. Φέτος όμως ήταν η μόλις τρίτη μας συμμετοχή στην 1η κατηγορία που είναι και η πιο δύσκολη. Ήταν η τρίτη μας απόπειρα. Και για πρώτη φορά βγήκαμε πρώτοι σε αυτήν τη δύσκολη κατηγορία.

Είστε μόνο άντρες στο πλήρωμα;

Είχαμε και μία κοπέλα, μία σημαιοφόρο.

Δεινοπάθησε;

Ήταν πολύ καλή.

Στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων είναι πολύ ψηλές οι βάσεις, έτσι δεν είναι;

Ναι, μπαίνεις μόνο με πανελλήνιες εξετάσεις και οι βάσεις είναι υψηλότατες.

Το πιο δύσκολο Ράλλυ Αιγαίου που έχεις τρέξει; Περιπέτεια αξέχαστη;

Το 2013 στην πρώτη συμμετοχή της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων με αμιγώς προσωπικό δικό της, με πλήρωμα αμιγώς δικό της, είχαμε μία πολύ δύσκολη διαδρομή με ανέμους 8-9 μποφόρ από τη Σύρο στην Πάτμο. Πολύ οριακές καιρικές συνθήκες που διήρκεσαν σε όλη τη διαδρομή. Και βγήκαμε πρώτοι. Σε αγώνα μάλιστα με ευρύτατη συμμετοχή, 50 σκάφη, διότι ήταν τα 50 χρόνια του Ράλλυ Αιγαίου.

Υπάρχει άλλο έθνος που να έχει μεγαλύτερη ναυτική παράδοση από τους Έλληνες; Μην ξεχνάμε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι η πρώτη δύναμη στον κόσμο.

Νομίζω πώς δεν υπάρχει άλλος λαός σαν τους Έλληνες με τέτοια παράδοση στη θάλασσα από τους αρχαιότατους χρόνους. Με την εξάπλωση του εμπορίου και του πολιτισμού οι Έλληνες είχαν πάντοτε πολύ ισχυρή ναυτοσύνη.

Μία αστεία ερώτηση αλλά μπορεί και να αποδειχτεί σοβαρή. Μπορείς με το σκάφος σου να πας στην Αφρική;

Ναι.

Χωρίς μηχανή;

Ναι! Υπάρχουν άνθρωποι -λίγοι βέβαια- που παίρνουν ένα σκάφος και κάνουν το γύρο του κόσμου! Μόνοι τους.

Εννοείς χωρίς πλήρωμα; Ένας μόνο, ο κυβερνήτης;

Ναι. Με τα συστήματα τεχνολογίας που υπάρχουν, αντικαθιστούν τις δουλειές που κάνει το πλήρωμα, και είναι εκπαιδευμένοι να κοιμούνται 20λεπτα μόνο, έχουν ρυθμίσει το βιολογικό τους ρολόι. Τα σκάφη έχουν τη δυνατότητα να περάσουν τον Ατλαντικό!

Για τι μέγεθος σκάφους μιλάμε; Μην νομίζει ο κόσμος ότι εννοούμε τίποτα τεράστια.

Μιλάμε ακόμα και για 12 μέτρα σκάφος.

Φοβερό. Δεν είναι μεγάλο.

Όχι, δεν είναι μεγάλο. Η ιστιοπλοΐα έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες.