Netflix: Οι αυξήσεις στις τιμές του,τεστάρουν τις αντοχές του
Η Disney και η Apple φαίνεται πως έχουν μπει γερά στο παιχνίδι των συνδρομητικών καναλιών, με αποτέλεσμα να εγείρονται διάφορα ερωτήματα σχετικά με το πόσο εξυπηρετικό είναι προς το κοινό του το Netflix.
Η διαδικτυακή υπηρεσία τηλεοπτικού streaming που άλλαξε τα δεδομένα της ψυχαγωγίας στο σπίτι, μεταφέροντας την από την οθόνη της τηλεόρασης στον υπολογιστή αλλά και στην οθόνη του κινητού και του τάμπλετ, έχασε στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία αποτελεί και την μεγαλύτερη της αγορά, 126.000 συνδρομητές. Στον υπόλοιπο κόσμο, από την μία κέρδισε 2,7 εκατομμύρια συνδρομητές, από την άλλη όμως, ο αριθμός αυτός ήταν τελείως διαφορετικός από εκείνον των 5 εκατομμυρίων που είχαν προβλέψει οι επενδυτές της εταιρίας για το β' τρίμηνο του φετινού χρόνου.
«Οι αυξήσεις στις τιμές ανάγκασαν τον κόσμο να σκεφτεί εάν όντως οι υπηρεσίες που είχε ήταν αντάξιες των χρημάτων που πλήρωναν», δηλώνει ο αναλυτής Μάικλ Πάχτερ.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Η μεγαλύτερη εταιρεία streaming παγκοσμίως, με συνολικά 151,6 εκατομμύρια συνδρομητές, αυξάνει τις τιμές των συνδρομητικών πακέτων κάθε περίπου 18 μήνες, ώστε να επενδύει στην ανανέωση του περιεχομένου της και φυσικά στην παραγωγή νέων αλλά και υπαρχόντων σειρών. Στο πλαίσιο αυτό, η τιμή της συνδρομής αυξήθηκε σε πολλές χώρες από 11% έως 18%, μεταξύ αυτών οι ΗΠΑ, η Ελβετία, η Βρετανία αλλά και η Ελλάδα.
Ο Πάχτερ συμπληρώνει: «Ενώ υπάρχει κόσμος που είναι διατεθειμένος να πληρώσει για συγκεκριμένες υπηρεσίες υπάρχουν κι αυτοί που είναι πρόθυμοι να ακυρώσουν από τη στιγμή που δεν χρησιμοποιούν αρκετά την πλατφόρμα όπως θα έκαναν και με μια συνδρομή σε ένα γυμναστήριο ή ένα περιοδικό»
Να σημειώσουμε πως τον Νοέμβρη κάνει πρεμιέρα το Disney Plus, το οποίο θα είναι φθηνότερο του Netflix στα 8 δολάρια τον μήνα, με σαφώς μικρότερη ταινιοθήκη παρόλα αυτά.
Οι υπηρεσίες της Apple από την άλλη, οι οποίες αναμένονται αργότερα εντός του έτους, καθώς και αυτές της WarnerMedia και της NBCUniversal αναμένονται από το 2020 και είναι άγνωστο ακόμα το ποσό της συνδρομής, αν και η ίδια η NBCUniversal αναφέρει πως θα παρέχονται ελεύθερα όλες οι υπηρεσίες για όσους έχουν συνδρομητική τηλεόραση. Να αναφέρουμε όμως, πως ακόμα και αν αυτές οι υπηρεσίες είναι φθηνότερες από αυτές του Netflix, δεν είναι σίγουρο πόσοι καταναλωτές θα δώσουν τα χρήματα τους για αυτές.
Επίσης, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί δεν αρκούν οι χαμηλές τιμές για να φανεί μία υπηρεσία ελκυστική, αλλά και το αποκλειστικό περιεχόμενο που έχει. Για παράδειγμα τα «Friends» και «The Office», τα οποία θα χάσει το Netflix, και θα μεταφερθούν σε αντίπαλες υπηρεσίες τους επόμενους μήνες.
Πάντως, σύμφωνα με τον Μπράιαν Βάιζερ, αναλυτή της Group M, η κατανάλωση σε υπηρεσίες streaming αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς, γεγονός που σημαίνει πως η αγορά έχει συνολικά αρκετό χώρο για τους ανταγωνιστές, καθώς άλλοι εκτιμούν ότι τα προβλήματα για το Netflix δεν είναι παρά μόνο προσωρινά.