Cinobo: Η ελληνική σινεφίλ απάντηση στο Netflix που κάνει τζίρο 2 εκατ. ευρώ
Η συνδρομητική πλατφόρμα με μηνιαία συνδρομή 8,99 ευρώ, η οποία θέτει σε πρώτο πλάνο τον κινηματογράφο των φεστιβάλ και των ανεξάρτητων παραγωγών,
Τον τεράστιο πλούτο, που είναι διαθέσιμος παγκοσμίως και περιλαμβάνει αξιόλογες κινηματογραφικές ταινίες, εκ των οποίων ελάχιστες καταλήγουν σε κάποια αίθουσα σινεμά στην Ελλάδα, θέλησε να φέρει στο ελληνικό κοινό η Δάφνη Μπεχτσή, η νεαρή ιδρύτρια και επικεφαλής του Cinobo.
Η συνδρομητική πλατφόρμα με μηνιαία συνδρομή 8,99 ευρώ, η οποία θέτει σε πρώτο πλάνο τον κινηματογράφο των φεστιβάλ και των ανεξάρτητων παραγωγών, οδεύει προς τον τρίτο χρόνο λειτουργίας της ενώ πλέον έχει "χτίσει" τη δική της κοινότητα από ιδιαίτερα δραστήριους συνδρομητές, οι οποίοι σήμερα ανέρχονται σε μερικές δεκάδες χιλιάδες.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Οι θετικές επιδόσεις από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας
Με αρχικό κεφάλαιο 240.000 ευρώ, το οποίο προήλθε κυρίως από αγγέλους-επενδυτές αλλά και ίδια κεφάλαια, το Cinobo μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα γνώρισε απήχηση, κάτι που φαίνεται και στις επιδόσεις του.
Συγκεκριμένα, τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του το 2020, ο κύκλος εργασιών έφτασε τις 527.920 ευρώ και τα καθαρά κέρδη πλησίασαν τις 2.000 ευρώ. Το 2021 σηματοδότησε την καλύτερη, μέχρι στιγμής, χρονιά σε επίπεδο ανάπτυξης με τον τζίρο να αγγίζει τα 1,26 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας εντυπωσιακή άνοδο +139%, την ίδια στιγμή που τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 109.102 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση +5.355% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Ο γύρος χρηματοδότησης και η επέκταση στο εξωτερικό
"Το project έχει πλέον πατήσει γερά τα πόδια του στο έδαφος, αυτοχρηματοδοτείται και εμφάνισε τζίρο το 2022 κοντά στην περιοχή των 2 εκατ. ευρώ", σημειώνει στο Capital.gr η Δάφνη και συνεχίζει λέγοντας ότι υπάρχουν αρκετά σχέδια με βασικότερο την επέκταση στο εξωτερικό. Με το βλέμμα, λοιπόν, στραμμένο εκτός συνόρων, το Cinobo βρίσκεται, επί του παρόντος, σε στάδιο προετοιμασίας για να αντλήσει νέα κεφάλαια εντός του 2023, τα οποία θα του επιτρέψουν να αποκτήσει πρόσβαση σε νέες αγορές με πρώτο σταθμό την Ευρώπη.
Οι θετικοί δείκτες και η δυναμική πορεία που διαγράφει δεν έχουν περάσει απαρατήρητα καθώς στο παρελθόν χτύπησαν την πόρτα της εταιρείας ενδιαφερόμενοι επενδυτές για να την εξαγοράσουν, μια προοπτική, την οποία, επί του παρόντος, η επικεφαλής της, την απορρίπτει, λέγοντας ότι ακόμη διανύει τα πρώτα της στάδια και παρουσιάζει αρκετά μεγάλο περιθώριο εξέλιξης.
Σήμερα η ταινιοθήκη του Cinobo αριθμεί περίπου 1.000 ταινίες μιας ευρείας γκάμας από 88 χώρες συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας καθώς το 10% του καταλόγου αφορά σε ελληνικές παραγωγές ενώ δεν αποκλείεται στο μέλλον να προστεθούν και σειρές. "Στην πλατφόρμα κάποιος μπορεί να αναζητήσει και να βρει από σημαντικές οσκαρικές ταινίες και κλασικά αριστουργήματα καταξιωμένων σκηνοθετών μέχρι μικρά φεστιβαλικά ¨διαμαντάκια¨, που είναι δύσκολα προσβάσιμα στο ευρύ κοινό. Ο κατάλογος καλύπτει φιλμ από τη δεκαετία του 1920 και φτάνει μέχρι τις πιο πρόσφατες παραγωγές, όπως για παράδειγμα ταινίες, οι οποίες έχουν μόλις προβληθεί στο σινεμά", επισημαίνει.
Η θέση του έναντι του ανταγωνισμού
Αν και είναι προφανές ότι στοχεύει σε ένα σινεφίλ και ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό και αποτελεί μια διαφορετική πρόταση σε σχέση με τα μεγάλα και πιο mainstream ονόματα αντίστοιχων υπηρεσιών, στα οποία εντάσσονται πολυεθνικοί κολοσσοί όπως το Netflix, ωστόσο διεκδικεί μερίδιο από την ίδια αγορά ενώ έχει κατορθώσει να "κάθεται" στο ίδιο τραπέζι, δημιουργώντας τις βάσεις για μια μόνιμη θέση γιατί όχι και στο διεθνές στερέωμα.
Το κύριο στοιχείο, που τη διαφοροποιεί σε σχέση, για παράδειγμα με το Netflix, το οποίο η Δάφνη δεν θεωρεί άμεσο ανταγωνιστή, έγκειται στο στοχευμένο κοινό και στο ότι προτάσσει την ποιότητα έναντι της ποσότητας, επιλέγοντας προσεκτικά τις ταινίες, που πρόκειται να προκριθούν και να περάσουν το κατώφλι της. "Αυτό που θέλω να ξεκαθαρίσω είναι ότι δεν βρίσκει κανείς αποκλειστικά ¨ψαγμένες¨ και δυσπρόσιτες παραγωγές, αλλά το βασικό είναι ότι όλες έχουν επιλεχθεί από μια ομάδα με γνώση και εμπειρία", σπεύδει να διευκρινίσει.
Η παράλληλη δραστηριότητα της διανομής ταινιών
Την ίδια στιγμή, στις αρχές του 2023, η εταιρεία διεύρυνε τη δραστηριότητά της, αναλαμβάνοντας και τον ρόλο του διανομέα ταινιών, που κατευθύνονται σε άλλα κανάλια, όπως για παράδειγμα σε κινηματογραφικές αίθουσες, κάτι που "κούμπωσε" στην κύρια δραστηριότητά που παραμένει το streaming.
"Τη φετινή χρονιά ξεκινήσαμε να λειτουργούμε παράλληλα με την βασική μας δραστηριότητα και ένα γραφείο διανομής, αποκτώντας τα δικαιώματα ταινιών για άλλα κανάλια προβολής. Για παράδειγμα, από τις πιο πρόσφατες ταινίες για τις οποίες διαχειριζόμαστε τα δικαιώματα είναι τα "Μαγνητικά Πεδία" του Γιώργου Γούση, η "Απόφαση φυγής" σε σκηνοθεσία του Παρκ Τσαν-Γουκ ("Oldboy", "Υπηρέτρια") καθώς και το "Corsage", το οποίο προσεγγίζει με διαφορετικό τρόπο την Αυτοκράτειρα Σίσσυ της Αυστρίας. Επιπλέον, τώρα, θα προβληθεί στο σινεμά, η ιρλανδική ταινία το "Ήσυχο Κορίτσι" σε σκηνοθεσία του Κόλουμ Μπερέιντ, η οποία διεκδικεί τρία βραβεία Όσκαρ", εξηγεί η Δάφνη.
Τα πρώτα βήματα
Να σημειωθεί ότι η απήχηση του Cinobo σε καμία περίπτωση δεν εκλήφθηκε σαν δεδομένη, κυρίως στα πρώτα του βήματα.
"Πολλοί ήταν εκείνοι από τον χώρο του σινεμά που μας έλεγαν στην αρχή ότι το project θα αποτύχει και μόνο εμείς και οι φίλοι μας θα βλέπουν τις ταινίες. Ο δικός μας στόχος, όμως, ήταν να αποδείξουμε ότι υπάρχει το κοινό εκείνο που είτε αγαπά το συγκεκριμένο είδος κινηματογράφου είτε επιθυμεί να το ανακαλύψει", αναφέρει χαρακτηριστικά.
Άλλωστε, η ενασχόληση της με αυτό το κομμάτι της έβδομης τέχνης μάλλον αποτελούσε μονόδρομο για την ίδια καθώς είναι θα λέγαμε μέρος του DNA της. "Από την παιδική μου ηλικία, βρέθηκα αρκετές φορές σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ καθώς οι γονείς μου ασχολούνται με την διανομή ταινιών", σημειώνει και καταλήγει: "Μέσα λοιπόν από την δική μου ανάγκη να μοιραστώ ταινίες, που έβλεπα στα φεστιβάλ αλλά δεν ήταν διαθέσιμες με νόμιμο τρόπο, αποφάσισα να δημιουργήσω το Cinobo, βλέποντας το συγκεκριμένο κενό στην αγορά".