«Αγάπη παράνομη»: Το τρίτο και τέταρτο επεισόδιο στην ΕΡΤ
Η "Αγάπη παράνομη" κέρδισε τις εντυπώσεις, αλλά και τους τηλεθεατές με τα πρώτα επεισόδια στην ΕΡΤ. Το τρίτο και τέταρτο επεισόδιο...
Μετά τα "Βαρδιάνος στα Σπόρκα" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, "Ποίος Ήτον ο Φονεύς του Αδελφού μου" του Γεώργιου Βιζυηνού και τις "Κρίσιμες Στιγμές" της Γαλάτειας Καζαντζάκη, άλλη μία σπουδαία μεταφορά από την ελληνική λογοτεχνία προστίθεται στην ΕΡΤ.
Αγάπη Παράνομη Σάββατο 22/01
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Επεισόδιο 3ο: «Ο πειρασμός» Έρχονται τα Χριστούγεννα και όλοι στο σπίτι του Θεριανού προετοιμάζονται για τη γιορτή. Υπάρχει ένα κλίμα διάχυτης ευτυχίας και σ’ αυτό έχει συμβάλει πολύ η τρυφερή και χαρούμενη φύση της Χρυσαυγής. Το νιόπαντρο ζευγάρι βρίσκεται σε μια ερωτική παραζάλη. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα, κάποια στιγμή, ενώ βρίσκονται στον στάβλο, κάνουν έρωτα. Ο Θεριανός τούς βλέπει κατά τύχη, αλλά, αντί να φύγει, μένει και παρακολουθεί τη σκηνή μέχρι τέλους. Αυτό το γεγονός ανάβει ξανά το αρρωστημένο πάθος και τη ζήλια του, που για αρκετό καιρό είχε καταφέρει να καταπνίξει. Ανήμερα τα Χριστούγεννα κι ενώ στο τραπέζι όλοι οι υπόλοιποι είναι σε ευθυμία, ο Θεριανός, που έχει μεθύσει, αρχίζει να περιπαίζει τη νύφη του, υποχρεώνοντάς τη σαδιστικά να πιει μέχρι να μεθύσει και να χάσει τον έλεγχο.
Τηλεθέαση (15/1): Η «Αγάπη Παράνομη» απογείωσε την ΕΡΤ1!
Μερικές ημέρες αργότερα, στο καφενείο του χωριού, γίνεται μεγάλη κουβέντα για τα πολιτικά, η οποία οδηγεί σε έναν άγριο καβγά μεταξύ των θαμώνων. Ο Θεριανός, τύφλα στο μεθύσι, ορμάει σ’ έναν χωρικό και είναι έτοιμος να τον μαχαιρώσει. Τον σταματάει ο πατέρας της Ευγενίας, ο Κωνσταντής, που τον βγάζει σηκωτό από το καφενείο. Ύστερα από όλα αυτά, διχασμένος ανάμεσα στο πάθος του και στις ενοχές του, ο Θεριανός ξεσπάει σε λυγμούς, απαρηγόρητος.
Επεισόδιο 4ο: «Η αποκάλυψη» Ο Θεριανός βλέπει στον ύπνο του εφιάλτες και αναστατώνεται. Η Διαμάντω, η οποία κοιμάται δίπλα του, απελπίζεται. Αντιλαμβάνεται την εσωτερική πάλη του άντρα της, ο οποίος έχει ερωτευτεί τη νύφη τους, και προσπαθεί να βρει τρόπο να αποτρέψει το κακό. Έτσι, την επόμενη μέρα, ανακοινώνει στον γιο της ότι πρέπει να πάρει τη γυναίκα του και να πάνε να μείνουν αλλού. Ο Γιώργης την ικετεύει να αλλάξει γνώμη γιατί, με την αποχώρησή τους από το σπίτι, θα στιγματιστεί η Χρυσαυγή ως «κακή νύφη». Η Διαμάντω, όμως, είναι αμετακίνητη. Χρησιμοποιώντας ψεύτικες κατηγορίες εναντίον της Χρυσαυγής, δεν ομολογεί τον πραγματικό λόγο για τον οποίο θέλει να τους διώξει. Η Χρυσαυγή, μη μπορώντας να αντέξει αυτή την αδικία, ξεσπάει σε κλάματα απελπισμένη.
Ο Θεριανός, ο οποίος μέχρι τώρα είναι αμέτοχος στη σκηνή, βλέποντάς τη να κλαίει, δεν μπορεί να συγκρατηθεί. Την αγκαλιάζει και τη φιλάει στο στόμα, φροντίζοντας, όμως, να μη το αντιληφθεί ο Γιώργης. Τώρα, η Χρυσαυγή καταλαβαίνει τον πραγματικό λόγο που θέλει να τους διώξει η πεθερά της. Τρομαγμένη και αηδιασμένη, πείθει τον Γιώργη να φύγουν. Έτσι, μετακομίζουν στο νέο τους σπίτι.
Η παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Θεοτόκη
Η "Αγάπη παράνομη" είναι μία ιστορία ερωτικού πάθους που διαδραματίζεται στο χωριό Δαφνύλα, κοντά στη Δασιά, λίγα χιλιόμετρα από την πόλη της Κέρκυρας, και όπως συμβαίνει συχνά, καταλήγει σε τραγωδία.
Μεγάλο κομμάτι της αφήγησης αποτελούν τα συναισθήματα και οι σκέψεις του κεντρικού ηρώα, ο οποίος από την τελετή κιόλας του γάμου και το γλέντι που ακολουθεί βασανίζεται από τους εσωτερικούς του δαίμονες που δεν τον αφήνουν ούτε στιγμή ήσυχο. Έρμαιο του πάθους του, χάνει την ηρεμία του, παλεύει με τον εαυτό του για να φερθεί λογικά και να μην ταράξει την αρμονία του κοινωνικού χώρου στον οποίο ανήκει, χωρίς να συνειδητοποιεί πως τα ένστικτα του ανθρώπου είναι ανεξέλεγκτα.
Ο αναγνώστης του διηγήματος ίσως αναρωτηθεί αν αυτό που διάβασε είναι προϊόν της γόνιμης φαντασίας του συγγραφέα ή αν πρόκειται για μία αληθινή ιστορία, λογοτεχνικά επεξεργασμένη. Την απάντηση τη δίνει στο κείμενο ο ίδιος ο συγγραφέας, ο οποίος αναφερόμενος στα πάθη των ανθρώπων της κερκυραϊκής υπαίθρου σημειώνει πως στο χωριό όλοι γνώριζαν παρόμοια περιστατικά που καταπατούσαν "τους θεόγραφτους νόμους της ανθρωπιάς και της θρησκείας".
Ένα σύγχρονο θρίλερ
«Φιλοδοξώ να είναι μια εκπληκτική δουλειά. Θα είναι η τελευταία που υπογράφω στην καριέρα μου και θα είναι μια έκπληξη» δήλωσε ο Ν. Κουτελιδάκης. Το σενάριο υπογράφει η Ελένη Ζιώγα. «Κρατήσαμε το πνεύμα του διηγήματος και του συγγραφέα και του δώσαμε ένα στοιχείο σύγχρονο (…) στην ουσία είναι τα πάθη των ανθρώπων, αυτό είναι το σπουδαίο έργο του Θεοτόκη» είπε η Ελ. Ζιώγα.
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη υποδύεται την εξαπατημένη σύζυγο του Νίκου Ψαρρά και ο Μιχαήλ Ταμπακάκης τον γιο τους. Την πέτρα του σκανδάλου στην ιστορία θα ερμηνεύσει η Ευγενία Ξυγκόρου. «Ο Στάθης Στεργιανός που υποδύομαι είναι ο σύζυγος και πατέρας αυτής της οικογένειας καλός οικογενειάρχης όμως όταν γνωρίζει αυτή την κοπέλα χάνει τον έλεγχο και κάνει ό,τι χειρότερο. Την παντρεύει με τον γιο του και τη βάζει σπίτι του» ανέφερε ο Νίκος Ψαρράς. «Η σειρά πραγματεύεται την έννοια του βιασμού, της ενδοοικογενειακής βίας, της αιμομιξίας έστω και εξ αγχιστείας. Έχει να περάσει πολύ ισχυρά μηνύματα γιατί βλέπουμε το κακό που συμβαίνει σε όλες τις πλευρές» είπε η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. «θα μπορούσε να είναι ένα σύγχρονο θρίλερ (….).
Το βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι είναι τόσο ερωτευμένος και αδυνατεί να βλέπει οτιδήποτε συμβαίνει μπροστά στα μάτια του» δήλωσε ο Μιχαήλ Ταμπακάκης. «Είμαι η πέτρα του σκανδάλου εν αγνοία μου (…). Δεν μπορώ να πω αν το τέλος θα είναι αίσιο ή όχι αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι η σειρά συναισθηματικά είναι πολύ έντονη, ηθικά διλήμματα πάρα πολλά, θα καθηλώσει το κοινό» σημείωσε η Ευγενία Ξυγκόρου. Πρόκειται για μια μίνι σειρά 6 επεισοδίων που διαδραματίζεται το 1906 στην Κέρκυρα και έρχεται στο νέο πρόγραμμα της ΕΡT.Α