Ράντου: Αιγάλεω city, Χαϊδάρι... Παπακωνσταντίνου: «Επειδή φορούσα μίνι, ήμουν φτηνιάρα, ελαφριά»
Η Ελένη Ράντου γυρνά τον χρόνο πίσω. Από το Αιγάλεω city, κάνει στάση στο Χαϊδάρι, πάει με το λεωφορείο για μάθημα στη Γαλλική Φιλολογία και στη Δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Ποιες ήταν έξαλλες μαζί της όταν γνώρισε τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου.
Η Ελένη Ράντου, μια από τις πιο επιτυχημένες και αγαπημένες πρωταγωνίστριες του θεάτρου και της τηλεόρασης, γυρνά τον χρόνο πίσω, στην εποχή των πρώτων ονείρων και της ανεμελιάς, την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου και στην εκπομπή «Προσωπικά» της ΕΡΤ1 με την Έλενα Κατρίτση. Η δημοφιλής ηθοποιός κάνει μια στάση στο Χαϊδάρι όπου μεγάλωσε και θυμάται τότε που ξεκινούσε αξημέρωτα, να πάει με το λεωφορείο στα μαθήματα που παρακολουθούσε στη Γαλλική Φιλολογία και στη συνέχεια στη Δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου.
Μιλά για την περιοχή που γεννήθηκε και την αίσθηση που υπήρχε όταν ξεκινούσε. «Tο ταβάνι ήταν πολύ συγκεκριμένο για κάποιον που προερχόταν από μια εργατική συνοικία του Αιγάλεω city», λέει χαρακτηριστικά.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Πολλοί οι ρόλοι που έχει επωμιστεί τα τελευταία χρόνια. Πρωταγωνίστρια, συγγραφέας, θιασάρχης, παραγωγός, σύζυγος, μητέρα, κόρη. «Στη φάση που βρίσκομαι τώρα ως κόρη, είμαι μαμά… διότι η μητέρα μου χρειάζεται πλέον μια μαμά. Δεν ξέρω αν είναι από κεκτημένη ταχύτητα που ακούω το όνομά μου. Κάποιες φορές, μου τίθεται η ερώτηση ποια είμαι…».
Στάκαμαν: Ταινία και παιχνίδι. Πώς παιζόταν και πώς το δημαρχείο Καλαμπάκας πήγε στην Καστοριά
Η Ελένη Ράντου αναφέρεται στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στο θέατρο, προκειμένου να βρει ηθοποιούς για τους ανδρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους στα έργα που ανεβάζει: «Κάποιοι προτιμούν να μη δουλεύουν με γυναίκες κι αυτό το βλέπω την τελευταία δεκαετία. Μαζεύονται πάρα πολλοί άνδρες και παίζουν έργα για να μας αποφεύγουν. Προφανώς αισθάνονται πιο άνετα μεταξύ τους. Παλιά, ο χώρος του θεάτρου ήταν γυναικοκρατούμενος, ενώ σήμερα είναι νομίζω ανδροκρατούμενος. Έτσι κι αλλιώς σε οποιονδήποτε τομέα, η εξουσία φοράει πάντα παντελόνια. Ανδρικά παντελόνια. Και η κατάχρηση της εξουσίας κι αυτή φοράει ανδρικά παντελόνια. Γιατί αναγκαστικά πρέπει να έχεις εξουσία για να κάνεις κατάχρηση».
Για τα περιστατικά κακοποίησης που καταγγέλλονται τον τελευταίο καιρό στον καλλιτεχνικό χώρο, τονίζει: «Για πρώτη φορά, ακούγοντας τέτοια περιστατικά, η κοινωνία αντέδρασε χωρίς να ενοχοποιήσει το θύμα. Δεν του το καταλογίζει: “Α! τα ήθελες κι εσύ, καλά να πάθεις”. Υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθησία στο σοκ που παθαίνει το θύμα. Ίσως κι αυτός είναι ένας λόγος “γιατί τώρα”».
Η αγαπημένη ηθοποιός αναφέρεται ακόμα στη γνωριμία και τη σχέση της με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου: «Όταν βρέθηκα δίπλα στον Βασίλη, εγώ μόλις ξεκινούσα και έπρεπε να σταθώ στο ύψος μιας πολύ μεγάλης ιστορίας. Υπήρχε κι ένα περιβάλλον γυναικών, οι οποίες ήταν έξαλλες μαζί μου. Τι είχα ακούσει! Επειδή φορούσα μίνι, ήμουν φτηνιάρα, ελαφριά, έλεγαν ότι θα τον εκμεταλλευτώ…».
«Νομίζω ότι δεν με έχει αγαπήσει άνθρωπος, περισσότερο από τον Βασίλη, γιατί με έχει αποδεχθεί, ακριβώς όπως είμαι. Δεν έχει προσπαθήσει να με αλλάξει, με σεβάστηκε, με εκτίμησε πάρα πολύ, με ένα διακριτικό τρόπο, χωρίς να το δείχνει ούτε στον εαυτό του, ούτε σε εμένα! Συνήθως το μαντεύω. Επιμείναμε σε αυτή τη σχέση, την προστατεύσαμε και την κρατήσαμε. Είναι ένας κύκλος ζωής που μου φέρνει γαλήνη».