Ο Μάρκος Βαμβακάρης στον ... Πειραιά (pic, vids)
Ο Μάρκος Βαμβακάρης επιστρέφει στον τόπο που μεγαλούργησε, στον Πειραιά, για λίγες μόνο παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο και τον ενσαρκώνει τέλεια ο Θανάσης Παπαγεωργίου.
One-man-show του Θανάση Παπαγεωργίου που σκηνοθετεί και ερμηνεύει το βασισμένο στην αυτοβιογραφία του Μάρκου Βαμβακάρη θεατρικό έργο. Μια παράσταση μιάμισης ώρας, που όχι μόνο δεν κουράζει, τουναντίον σου δημιουργεί την αίσθηση ότι ήθελες κι άλλο ... Η ζωή του Μάρκου χωρίς φτιασίδια, αφού παραδέχεται όλα τα αμαρτήματα του, τον κατήφορο, τη φυλάκιση του, την απαξίωση και την επιστροφή χάρη στον Βασίλη Τσιτσάνη, Αναφορές σε ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα, μαθαίνεις την ιστορία του ρεμπέτικου, αλλά και του Πειραιά. από έναν άνθρωπο που βούτηξε στον βούρκο της πόλης και αναδύθηκε ως μια από τις μεγαλύτερες μορφές που έζησαν στο μεγάλο Λιμάνι.
Ολυμπιακός: Οι λύσεις που δίνει η επιστροφή του Ορτέγκα
Ο Μάρκος μπορεί να γεννήθηκε στη Σύρο, αλλά το μεγάλο μέρος της ζωής του, από το 1917 μέχρι τον θάνατό του, το 1972, το πέρασε στον Πειραιά. Λιμάνι, Ταμπούρια, Άη Διονύσης, Ανάσταση, Καστράκι, Δραπετσώνα, Κρομυδαρού, Τζιτζιφιές, Κοκκινιά, είναι μέρη που περπάτησε, αλήτεψε, εργάστηκε, πήγε στρατιώτης, ερωτεύτηκε, έκανε οικογένεια, αλλά προ παντός ασχολήθηκε με το μπουζούκι και το λαϊκό τραγούδι. Ο Πειραιάς είναι η πόλη που εξέθρεψε τον Μάρκο, που τον είδε από έναν χαμάλη λιμενεργάτη και έναν τρόφιμο των τεκέδων του, να εξελίσσεται στον μεγαλύτερο δημιουργό του λαϊκού τραγουδιού, να καθιερώνεται σαν ένας "επιστήμονας"του μπουζουκιού και να αποκαλείται τελικά Πατριάρχης του ρεμπέτικου. Οι δρόμοι και τα στενά του Πειραιά γνωρίζουν τον Μάρκο και την περιπετειώδη ζωή του περισσότερο από την Σύρα του, που μπορεί να την λάτρεψε, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του το έζησε στο μεγάλο Λιμάνι.
Στο ‘’Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης’’ δεν γίνεται προσπάθεια να γίνει μόνο μια απλή περιγραφή της ταραχώδους και δύσκολης ζωής του μεγάλου συνθέτη. Στόχος είναι να καταδειχτεί παράλληλα μια περίοδος της Ελλάδας που προσπαθούσε να αντιμετωπίσει τα χιλιάδες προβλήματα που είχαν προκύψει από την πολιτική αστάθεια και το παιχνίδι που παίζανε εις βάρος της οι μεγάλες δυνάμεις. Η ζωή του Μάρκου προσφερότανε για κάτι τέτοιο, αφού γεννημένος στα 1905 πέρασαν από πάνω του τα σημαντικότερα γεγονότα μιας εβδομηκονταετίας που περιλάμβανε δύο παγκόσμιους πολέμους, δύο δικτατορίες, την Κατοχή, τον εμφύλιο, την μεγάλη καταστροφή του 1922 και το μεγάλο κύμα της προσφυγιάς, που επίσης σφράγισε την εξέλιξη της Ελλάδας σε πάρα πολλούς τομείς. Μέσα σ’ αυτή τη λαίλαπα των γεγονότων που ξετυλίγονταν ραγδαία μπροστά στα μάτια του, ο Μάρκος έγραφε στίχους και μουσικές, καθιέρωνε το μπουζούκι και τον μπαγλαμά, πλάθοντας το ζυμάρι για την γέννηση ενός είδους τραγουδιού που έμελλε να γίνει η βάση για την εξέλιξη της ελληνικής λαϊκής μουσικής.
Ταυτόχρονα, μέσα από αυτή την παράσταση, ο Θανάσης Παπαγεωργίου, με την ερμηνεία του, προσπαθεί να ξαναθυμίσει ένα είδος θεάτρου που τείνει να εκλείψει και που βασίζεται στην ουσία της υποκριτικής τέχνης και τη μεγαλύτερη δυνατή ταύτιση ηθοποιού και ρόλου. Η δωρικότητα του Μάρκου προσφερόταν απόλυτα για κάτι τέτοιο. Ρόλος και ηθοποιός προσπαθούν να συνυπάρξουν, στηρίζοντας ο ένας τον άλλον, σε μια παράσταση αλήθειας και ουσίας.
Αποχαιρέτησαν τον Στέλιο Βαμβακάρη με μπουζούκια (vid)
Ο Θανάσης Παπαγεωργίου κράτησε την υπόσχεση που είχε δώσει από την αρχή στα παιδιά του Μάρκου, να παρουσιάσει την παράστασή του οπωσδήποτε στη Σύρο, στον τόπο που τον γέννησε, αλλά και στον Πειραιά, εκεί που ουσιαστικά μεγάλωσε, εργάστηκε, έζησε τα περισσότερα και πιο δύσκολα χρόνια της ζωής του και κυρίως δημιούργησε αυτό το τεράστιο καλλιτεχνικό μέγεθος που ονομάστηκε ‘’Πατριάρχης’’ του ρεμπέτικου. Για τρίτη συνεχή χρονιά η ζωή του Μάρκου στο σανίδι με επιτυχία.
info:
ΕΓΩ, Ο ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
της Νάση Τουμπακάρη
Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Αγγελικής Βέλλου-Κάϊλ που αποτελεί την αυτοβιογραφία του Μάρκου Βαμβακάρη.
Μέχρι Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019, στις 9.15 και Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου στις 8.30.
13,00 γενική είσοδος - 10,00 ΑμΕΑ, άνεργοι, φοιτητές